Defender rulez........NOT
Re: Defender rulez........NOT
Ik zal het even uiteggen; kijk er zijn twee soorten mannen. Er zijn Mannen die graag rijden en er zijn mannen die graag gereden willen worden.
hie hie iets met gevers en nemers geloof ik 
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
dennis83 schreef:Ik zal het even uiteggen; kijk er zijn twee soorten mannen. Er zijn Mannen die graag rijden en er zijn mannen die graag gereden willen worden.hie hie iets met gevers en nemers geloof ik
klopt.. soms is die electronica wel handig in 'normale' omstandigheden, maar neemt de uitdaging ook wel weg
en een 130 is gewoon een uitdaging en idd mooi om te zien.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Roger B. schreef:de moderne ranges,discos en freebies doen het zo fantastisch op hun elektronisch geregelde voorzieningen...
Ik voel me aangesproken... of ik dat erg vind? Helemaal niet! Ik behoor tot de generatie die met een controller in de hand van een PlayStation is opgegroeid.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
-
Roger B.
zie weinig uitdaging in terreinrijden met een auto die dat bijna zonder berijder kan..... maar dat neemt niet weg dat de auto terreinvaardiger is dan een simpel ontwerp dat zogezegd een rasecht terrein werkpaard is
gone
Deze auto heb ik gekocht voor z'n doel: terreinwaardig, trekgewicht, ruimte en luxe. Echter koop ik altijd auto's naast rationele redenen ook met emotie. Het merk Land Rover heeft mij zo'n emotie altijd gegeven.
Als de AWD en trekgewicht niet nodig waren geweest, was het een leuke 3er of C-klasse geweest. Lekkere zescilinder in het vooronder met aandrijving op de achterwielen: heerlijk!
Als de AWD en trekgewicht niet nodig waren geweest, was het een leuke 3er of C-klasse geweest. Lekkere zescilinder in het vooronder met aandrijving op de achterwielen: heerlijk!
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Dommel schreef:Deze auto heb ik gekocht voor z'n doel: terreinwaardig, trekgewicht, ruimte en luxe. Echter koop ik altijd auto's naast rationele redenen ook met emotie. Het merk Land Rover heeft mij zo'n emotie altijd gegeven.
Onze eerste Land Rover kochten we puur om praktische redenen. Maar nu een jaar of 12 later willen we echt niks anders meer ook al zouden we nu ook met een gewone auto uit de voeten kunnen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
En daarbij zijn ze volgens mij ook een stuk robuuster gebouwd.
Zou met een Defender minder bang zijn voor schade aan de onderzijde, aandrijflijn etc etc.
En zit veel liever vast met een Defender dan wat voor andere Landrover dan ook.
Het is inderdaad wel eens frustrerend daarentegen om te zien dat een Freelander of luxe RR minder blijft steken in modder dan een Defender.
Maar voor mij een Defender anytime.
Zou met een Defender minder bang zijn voor schade aan de onderzijde, aandrijflijn etc etc.
En zit veel liever vast met een Defender dan wat voor andere Landrover dan ook.
Het is inderdaad wel eens frustrerend daarentegen om te zien dat een Freelander of luxe RR minder blijft steken in modder dan een Defender.
Maar voor mij een Defender anytime.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Ik denk dat je dat niet zo stellig kunt zeggen; ligt aan het doel en hoe frequent dit bepaald doel plaatsvind.
Iemand die veel kilometers op de snelweg al dan niet met hele zware aanhanger en af en toe in terrein is beter af met een Freelander.
Dezelfde situatie met zwaardere aanhanger en meer ruimte een Disco. Degene die met de auto meer in omgeving blijft met zware aanhanger en auto echt als werkauto gebruikt heeft meer baat bij een Defender.
No way dat ik ff Duitsland doorkruis met een Defender!
Iemand die veel kilometers op de snelweg al dan niet met hele zware aanhanger en af en toe in terrein is beter af met een Freelander.
Dezelfde situatie met zwaardere aanhanger en meer ruimte een Disco. Degene die met de auto meer in omgeving blijft met zware aanhanger en auto echt als werkauto gebruikt heeft meer baat bij een Defender.
No way dat ik ff Duitsland doorkruis met een Defender!
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
-
Roger B.
Roger schreef:En daarbij zijn ze volgens mij ook een stuk robuuster gebouwd.
Zou met een Defender minder bang zijn voor schade aan de onderzijde, aandrijflijn etc etc..
zeker de D1 en Rrc zijn van onder vrijwel identiek aan een defender, dus enige dat daar iets gevoeliger is zijn de bumpers.
D2 en p38 hebben als grootste gevoeligheid aan de onderzijde tov de defender die open fusee met in rubberhoes gehulde homokineet
nieuwere modellen zijn van andere techniek maar niet per definitie daardoor gevoeliger voor onderkantschade
gone
Draag je een sjaaltje en wil je geen vieze voeten: een Range Rover! 
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE