Defender rulez........NOT

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Defender rulez........NOT

Berichtdoor Edward » 28 Mar 2013, 23:45

Nou, de 130 gaat echt nie klaar zijn voor het jubileum want ik zit met een arm in een doeki. Maar zo doet ie het ook..... :lol: :lol:

Ik ben nie van de foto's, dat leidt er alleen maar toe dat ik dingen dubbel moet maken en da wil ik nie. Ze staan niet alleen niet online, ik heb ze ook echt niet! :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Mar 2013, 23:58

alsof die 130 ooit klaar zal zijn :shock: als je denkt dat ie klaar is gaan er OF dingen stuk, OF jij wil dingen anders.

moet er nog een stuurknop in voor die tijd?? :lol: :lol: :lol:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Mar 2013, 00:11

Roger B. schreef:
moet er nog een stuurknop in voor die tijd?? :lol: :lol: :lol:

Dat is ook waar de 130 voor is! :oops: :oops: Afgelopen jaar heeft ie nog geen 7000km gereden. :shock: :shock:

Nee, denk dat ik met de Disco zal moeten omdat ik dan nog nie mag schakelen......
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Mar 2013, 00:29

Edward schreef:
Dat is ook waar de 130 voor is! :oops: :oops: Afgelopen jaar heeft ie nog geen 7000km gereden. :shock: :shock:

Och, dan blijft ie nieuw.....

ohnee, die 7000 zijn wel zware km's met jou achter het stuur :mrgreen:

Edward schreef:
Nee, denk dat ik met de Disco zal moeten omdat ik dan nog nie mag schakelen......

daar knop in dan? :lol: :lol: het was volgens de RDW toch al een vrachwaggel
gone

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 29 Mar 2013, 10:59

hahahaha twee keer het zelfde maken doen wij ook niet en dat vermelden wij er ook bij als ze binnen komen! dan gaan ze maar naar een juwelier of een andere dozen schuiver hahahahahaha, wij hebben een vak geleerd en daar komen ze voor. voor ons werkt dit. wat is je kenteken van de auto waarmee je naar het jubileum komt. als we dan zien kunnen we even kennis maken, wij zullen wel wat foto,s meenemen hahahaha......... ff tussendoor van je vrienden moet je het hebben maar daar zijn het ook vrienden voor ............. zit er al een nieuwe bumper op de disco?

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 02 Apr 2013, 11:34

Sinds een week naast de Defender Td5 Hard Top MY00, ook in het bezit van een D3 TdV6 S MY 08. (handgeschakeld)

Afbeelding

Het is hier al geschreven dat de D3 het moet hebben van het Terrain Response System en de Defender nog van de beproefde oude mechanische technieken. (TC even niet meegerekend omdat ze dat beide hebben) Uiteraard heb ik onmiddellijk een vergelijkingstest uitgevoerd en inderdaad, daar waar de D3 zonder moeite doorgaat in de blubber of op een helling laat de Defender het afweten. Beiden staan op normale wegbanden.
Maar........ zodra je bij de D3 het TRS niet gebruikt maar bijv. alleen de lage gearing presteert hij echt niet beter dan de Defender ! Het zal best wel tussen m'n oren zitten maar op een andere manier ben ik met de Defender beduidend minder terughoudend als het op pogingen aankomt om een hindernis te overwinnen en daardoor presteert de Defender in feite dan weer beter.

Ik trap nog maar even een open deur in: Op allebei staat Land Rover maar het zijn gewoon twee totaal verschillende, niet met elkaar te vergelijken, auto's. Niet qua mogelijkheden, niet qua uiterlijk, niet qua techniek en zeker niet qua 'funfactor' !
Dat idee had ik overigens altijd al maar nu heb ik het zelf kunnen vaststellen en dat is beslist iets anders dan het afgaan op testen en verhalen van anderen.

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Apr 2013, 13:35

Moetje er wel bij bedenken dat je al jaren in je Def rijdt en nog geen maand in de Disco. Dus zal het vertrouwd zijn met de wagen ook wel mee spelen.

Ik heb geen last van terughoudendheid bij hindernissen, in geen enkele wagen. Feit blijft dat de Disco veel meer bodemvrijheid heeft en door de onafhankelijke ophanging beter contact houdt. Ik probeer altijd zoveel mogelijk met systemen uit te rijden anders is er helemaal geen ruk aan.

Maar zoals je weet rij ik een Defender 130 en geen Discovery 3/4. Dus op dat vlak ben ik het weer helemaal met je eens! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”