Na het "geluid" van de Td4 wordt het helemaal stil...
Na het "geluid" van de Td4 wordt het helemaal stil...
De meningen zijn al redelijk verdeeld over het geluid van de Td4 maar Land Rover doet er nu nog een stapje boven op en heeft een nog stillere Defender gemaakt...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
Re: Na het "geluid" van de Td4 wordt het helemaal stil...
Zodra ze een actieradius halen die net zo slecht is of zelf beter dan nu dan ben ik helemaal vóór en ruil ik de 130 zo in op een elektrieke. Het geluid hebben ze bij de Puma toch al vermoord, dus dat ga ik niet missen.
Bij 150pk, 400Nm en 750km bereik ga ik overstag!

Weet ik ook meteen welk apparaat het meeste verbruikt in en om het huis....
Bij 150pk, 400Nm en 750km bereik ga ik overstag!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Zodra ze een actieradius halen die net zo slecht is of zelf beter dan nu dan ben ik helemaal vóór en ruil ik de 130 zo in op een elektrieke. Het geluid hebben ze bij de Puma toch al vermoord, dus dat ga ik niet missen.
Bij 150pk, 400Nm en 750km bereik ga ik overstag!![]()
Nou ken ik jouw huis een beetje, maar die deuren (zijn die nu al af?) zijn in mijn geheugen niet zo breed dat je 130 er doorheen paste. OK, je schuur is een ander verhaal maar toch
Kei veel groeten,
Joost
Joost
-
Lucas van Lierop
Ik denk dat je met name die 400 Nm wel gaat redden met een elektromotor. Hier zou ik er graag 4 van willen:
http://www.e-traction.eu/the-wheel/product-list/sm-470
Gr
Gr
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Lucas van Lierop schreef:Ik denk dat je met name die 400 Nm wel gaat redden met een elektromotor. Hier zou ik er graag 4 van willen:
Gr
Yup, schroef ze maar onder een 130 of 142 en ik neem er één van je af!
Edward van Vugt
Ik durf het bijna niet te zeggen maar zakelijk rij ik al bijna een jaar naar volle tevredenheid in een Ampera.
Dus elektrisch rijden geen probleem!
Als ik dan naast onze 'hobby' Def90Td5 nog een elektrisch exemplaar aan kan schaffen om van die Opel af te komen graag
Dus elektrisch rijden geen probleem!
Als ik dan naast onze 'hobby' Def90Td5 nog een elektrisch exemplaar aan kan schaffen om van die Opel af te komen graag
- RobStewart
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Klinkt als een oude SRV wagen 
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Klinkt als een oude SRV wagen
Dat voorbeeld zocht ik idd.. ik zat te denken aan een golfwagentje
Ik weet niet hoor dit geluid.. Kunnen ze voor de beleving niet gewoon het geluid van een diesel of benzine inbouwen?
Leuk filmpje trouwens, maar was het bij terrein rijden niet aan te raden om je tree planken in te klappen om te voorkomen dat je ze in het terrein er af rijd
Die mobiele lader is wel een super idee.. dan kun je er ook nog redelijk overal mee naar toe, alleen vind het eigenlijk jammer dat het weer een elektrische auto met batterijen en geen andere vorm zoals waterstof. 1 omdat de wagens met de grootste actieradius nog steeds een benzine motor hebben om extra stroom op te wekken... (deze niet tenminste niks over gelezen) en omdat we nu feitelijk het uitstoot probleem aan het verplaatsen zijn van de weg naar de energie centrales (waarvan laatst weer te lezen was dat meer energie weer opgewekt word met kolencentrales omdat kolen goedkoper zijn dan gas). Ook als de wagens weer uit de tijd zijn zitten we niet alleen met de auto zelf, maar ook met zeer grote hoeveelheden accu's. Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.
Vind het goed dat men zoekt naar middelen om de uitstoot terug te brengen, maar soms sta ik er ook van te kijken dat men niet door wil pakken naar echt schonere technieken (maar dat zal wel met afschrijving, politiek en lobieen te maken hebben waar ik minder in thuis ben)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
piet_g schreef: (...) alleen vind het eigenlijk jammer dat het weer een elektrische auto met batterijen en geen andere vorm zoals waterstof. 1 omdat de wagens met de grootste actieradius nog steeds een benzine motor hebben om extra stroom op te wekken... (deze niet tenminste niks over gelezen) en omdat we nu feitelijk het uitstoot probleem aan het verplaatsen zijn van de weg naar de energie centrales (waarvan laatst weer te lezen was dat meer energie weer opgewekt word met kolencentrales omdat kolen goedkoper zijn dan gas). Ook als de wagens weer uit de tijd zijn zitten we niet alleen met de auto zelf, maar ook met zeer grote hoeveelheden accu's. Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.
Hoe denk je dat waterstof gemaakt wordt? Met electriciteit..
Verder is het tegenwoordig zo dat elke accu weer gerecycled kan worden, sterker nog, de gebruikte lamme accu's worden uit garages gejat omdat ze veel geld opbrengen. Accu's moeten gewoon beter worden, that's all. Verder zijn autoaccu's heel handig om in een slim netwerk te hangen, zo kunnen overschotten van opwekkers (windmolens, zonnepanelen maar vooral kerncentrales) makkelijker en nuttig in het netwerk opgevangen worden. Dan nog de mogelijkheid die eraan zit te komen met het laden van de auto op asfalt d.m.v. leidingen onder het wegdek, dan ben je best goed bezig..