Parkeerbon Amsterdam

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re: Parkeerbon Amsterdam

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 15:56

Edward schreef:En Joost, ook na 7 jaar in Grun praat ik nog gewoon Eindhoves hoor pik!

Duh! Hakoknieandersverwagman! Want sommige dingen veranderen nooit

Afbeelding
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

tim

Berichtdoor tim » 12 Mar 2013, 21:37

Ja hoor, met dagelijkse hoeveelheden bouwmateriaal eerst het centrum in, dan naar de rand van adam rijden, en vervolgens met een fiets weer terug.
Lekker realistisch.
Maar ja, het leven is 1 grote keuze toch, ongeacht wat een ander beslist.
Want wat de ander besluit, daar moet jij ten aller tijde de gevolgen voor zoete koek nemen.

Nu ben ik ook al slachtoffer.
Naast brandweerauto blokkeerder, rollaterpester, vrije keuze supermarktbezoeker.
Sjezus, das een hele dagtaak joh, nog effe en ik sla geen spijker meer in de muur.
Het valt me nog mee dat ik niet beticht wordt van paddenoverstekroute verstoorder, UFO landingsplaats versperrer,
marathon bijkomplaats verhinderaar.

Jullie kunnen allemaal het betaalparkeerdak op, ik knal naar de IKEA en sla 16 porties zweedse gehaktballen in oost javaanse currydipsaus achter m'n mik, om bij te komen van dit complot, want dat heb ik natuurlijk al lang door. ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 21:59

Tja, als je gewoon had betaald (of er niet over was gaan posten) had je nou geen paardenballen hoeven te eten... :lol:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Mar 2013, 22:01

Bouwmaterialen laat je afleveren door de groothandel. Maar maatwerk maak ik in de werkplaats en monteer ik ter plekke. Dus mij lijkt dat ik met meer materiaal aankom bij een klant en meer naar binnen moet sjouwen dan jij. Dus als het voor een meubelmaker/interieurbouwer geen probleem is waarom dan wel voor een bouwvakker?? :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 12 Mar 2013, 22:10

Ja hallo Edward, afleveren?
lekker makkelijk, ik denk graag met de klant mee, dus onnodige kosten is de afdeling alleen als het niet anders kan.
Die jongen in adam moet het ook allemaal maar verdienen.
Dan daarbij, gezien de krapte van het gemiddelde huis in adam is het onmogelijk op in 1 keer een bulb materiaal in huis te halen.Dat zou jij een beetje moeten weten gezien je historie in West.
Maar goed, ik heb m'n punt gemaakt.

Was ik maar paus.
Met een mooie 90 softtop als pausmobiel.
En mijn eigen PPPP(pausparkeerplekplaats)
En onbetaald natuurlijk!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Dommel

Berichtdoor Dommel » 13 Mar 2013, 08:31

Omdat een bouwvakker meer in het werk moet dan een meubelmaker. Heel leuk dat prefab en juich het ook toe, maar bij bestaande bouw is het te bewerkelijk en te kostbaar om dat elders te doen.

Ik lees al een tijdje mee, maar snap de ergernis naar de parkeerwachters toe wel. Dit komt door hun rigide opstelling en handelen. Het lijken vaak primaten die een kunstje kunnen en meer niet. Vaak als bestuurder weet je ook wel dat je niet op de meest gelegen plaats sta, maar door werkzaamheden kan het niet altijd anders.
In plaats van een bonnetje uit te schrijven zou je ook een blokje om kunnen lopen, goed gesprek houden of even helpen uitladen.

Wie goed doet, die goed ontmoet!
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 13 Mar 2013, 09:33

Dommel schreef:......of even helpen uitladen.

en jij helpt hem met bonnen schrijven???
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 13 Mar 2013, 12:08

Ik begrijp al die heisa en vooroordelen over parkeerwachten niet. Mijn buurvrouw is parkeerwacht, prima mens maar als je hoort wat ze voor narigheid over zich heen krijgt als ze een bon uitschrijft.....daar lusten de honden geen brood van.

Als je een probleem hebt met parkeerwachten, dan is er maar 1 oplossing. Gewoon je parkeerplekje betalen! Dan heb je ook geen last van ze.

Als je in Amsterdam aan het werk moet, en parkeren is daar duur, dan reken je het parkeertarief door aan je klant. Ik denk dat je klant daar zelf geen problemen mee heeft.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 13 Mar 2013, 12:41

Ach ja, zo zijn er verschillende ervaringen met de Amsterdamse parkeerwachters...
Had het zelf eens op 1 dag met 1 parkeerwachter op 2 verschillende plaatsen binnen een uur.
Beide keren stond ik vanwege mijn werk enigzins creatief en beide keren kwam kwam ik na wat vriendelijk overleg weg zonder parkeerboete.

ergo: met een vriendelijke houding van jezelf, krijg je makkelijker de vriendelijke en meedenkende kant van de parkeerwachter/agent te zien.
Werkt alleen wat minder als een veteraan agent een nieuweling aan het inwerken is (getuige mijn laatste parkeerboete nu ongeveer 5000 parkeer/los situaties geleden)

groetjes, Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Mar 2013, 14:21

Soms/vaak is een goede "truuk" om als je een parkeerwacht aan ziet komen op hem af te stappen en te vragen "Agent, mag ik zo hier laden en lossen, of moet dat anders." en als het dan anders moet vragen hoe dan.
En sta je ergens waar het nog evidenter is dat het niet zo hoort, dan is kom je met de variant "Agent, ik denk dat het zo niet mag, maar hoe kan ik mij wel aan de regels houden .... ? ".

Ik heb waarschijnlijk wel bovengemiddeld geluk (en net als Edward een vouwfiets - ik weet alleen niet of Edward ook zo'n goeie heeft), gauw afkloppen, want tot nog toe slechts één parkeerboete (en dat was omdat de parkeer-regeling veranderd was en ik niet goed opgelet had).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”