R1200C schreef:Ik heb heel lang op mijn vingers gezeten maar de bizarre manier waarop hier weer eens wordt gestrooid met "mijn waarheid is de waarheid" nekt me. Misschien eens nadenken over het hoe en waarom er regels zijn? Precies, omdat sommige mensen het kennelijk niet interessant vinden om zich iets aan te trekken van een ander.
Waarom wordt er (in principe) geld gevraagd om te mogen parkeren? Simpel: omdat er meer mensen op die plek hun auto kwijt willen dan er plaatsen zijn en als iedereen zijn hok maar op de stoep gooit oma er met haar rollator niet meer veilig langs kan. Door mensen te laten betalen staan ze er doorgaans niet langer dan strikt noodzakelijk. Verrek je te betalen dan moet er iemand jou wijzen op het feit dat je de regels aan je laars lapt. Dat is geen reden om degene die jou daar op wijst te minachten. Die persoon heeft alleen maar die baan om de boel voor anderen leefbaar te houden. Dat je dat niet ziet zegt meer over jou dan over de ander.
Dat er soms meer gevraagd wordt dan jij wilt betalen is geen reden om dan maar niet te betalen en de rest af te zeiken.
Tsja....
Eigenlijk zou ik niet meer moeten reageren. (open deur, schieten maar)
In een notendop, is het zo dat ik welke beroepsgroep dan ook, respectvol benader.
Helaas is dat niet altijd wederzijds.
Dat schuurt.
In onze straat staan ook paaltjes t.b.v. op/afritten van karretjes voor minder mobiele medemensen die ruimte nodig hebben om hun voordeur in en uit te kunnen.
Altijd rekening mee gehouden, ook al worden de karretjes nooit gebruikt en staan ze voor de deur weg te rotten, wel van ons belastinggeld.
jammer, dat schuurt.
Misschien had ik in dit topic beter uit moeten leggen wat voor mij genuanceerd parkeerbeleid is.
Krijg het gevoel dat jullie denken dat ik mijn "hok" overal neer pleur..... egnie!!
Dat schuurt!
Laat het wel duidelijk zijn dat ik de regels naleef, maar tegen te rigide handhaving in opstand kom.