Parkeerbon Amsterdam

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ernsts

Re: Parkeerbon Amsterdam

Berichtdoor ernsts » 27 Feb 2013, 09:57

tim schreef:
ernsts schreef:

Enne, waar is die taart ook alweer? ;)

Aan de Binderskampweg 1 te Nijmegen, vanaf pakweg 21.00 uur, op 1/3 as. ;)

Ah, dank je!
Toch even te ver weg voor een avondje. Veel plezier daar!
Defender 90 Td5 CSW 2002

Dragon

Berichtdoor Dragon » 04 Mar 2013, 16:52

ErwinD90 schreef:Ik begrijp de metafoor maar enigszins. Ik kom namelijk meer mensen met mooie spullen tegen dan verstand van zaken. :?

Ik denk dat ik Tim z'n metafoor wel begrijp.
Stilstand is achteruitgang. Iemand die zich niet ontwikkeld, of kan ontwikkelen (want dat onderscheid moet je ook maken) zal misschien tevreden zijn met een baan, bedoelt om anderen een rotgevoel te geven, regeltjes te volgen, in plaats van redelijk na te denken. Welk weldenkend mens kiest er nou voor om parkeerwachter te worden? Dat zegt genoeg over de mensen die parkeerwachter worden!
Die zijn blij dat ze een baan hebben en doen hun ding.
Nederland staat stijf van de regeltjes en toch zou ik nergens anders willen wonen, dus zal ik het ermee moeten doen.

@Erwin, Ik heb veel mooie spullen die ik in de loop van mijn leven heb aangeschaft en die iets toevoegen aan wat ik doe, muziek maken.
Ik ken ook mensen die gitaren verzamelen en geen noot kunnen spelen :roll:
Die zitten dus naar mijn gereedschap te kijken, in plaats van er iets mee te doen.....

@ward, je woont lekker! Gelukkig weet je wel hoe het is om in een stad te wonen!
Weet je nog een huisje in de middle of nergens voor mij :D :D :D
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Mar 2013, 17:05

tjongejonge wat een gez@#k en wat een lariekoek

"een baan, bedoelt om anderen een rotgevoel te geven"

als jij geen rotgevoel wil van die parkeerwachter, (die een baan heeft, en daarom dus werkt voor zijn geld, en geen steun trekt) dan moet je netjes je parkeergeld betalen.
die baan van die parkeerwachter is er niet omdat ze mensen een rotgevoel willen geven, maar omdat handhaving van de wetgeving blijkbaar nodig is om lieden zoals jij aan het verstand te peuteren dat betalen van parkeergeld/parkeerbelasting niet een naar eigen inzicht in te vullen recht is, maar een plicht
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 04 Mar 2013, 20:05

Roger B. schreef:tjongejonge wat een gez@#k en wat een lariekoek

"een baan, bedoelt om anderen een rotgevoel te geven"

als jij geen rotgevoel wil van die parkeerwachter, (die een baan heeft, en daarom dus werkt voor zijn geld, en geen steun trekt) dan moet je netjes je parkeergeld betalen.
die baan van die parkeerwachter is er niet omdat ze mensen een rotgevoel willen geven, maar omdat handhaving van de wetgeving blijkbaar nodig is om lieden zoals jij aan het verstand te peuteren dat betalen van parkeergeld/parkeerbelasting niet een naar eigen inzicht in te vullen recht is, maar een plicht

Ik dacht al, hier gaat op geschoten worden, maar zoals jij het nu stelt is heel kort door de bocht!
Je kan handhaven en "handhaven"
Het is kennelijk moeilijk uit te leggen aan iemand die er niet dagelijks mee te maken heeft, laat maar Roger.
Je hebt gelijk, OK? groetjes!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Mar 2013, 20:23

er is ook een manier om met handhavers om te gaan en "met handhavers om te gaan" gewoon normaal sociaal respect voor mensen die hun beroep uitoefenen.....
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 04 Mar 2013, 20:40

Roger B. schreef:er is ook een manier om met handhavers om te gaan en "met handhavers om te gaan" gewoon normaal sociaal respect voor mensen die hun beroep uitoefenen.....

misschien moet je dit topic nog even herlezen?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Mar 2013, 20:44

Daar hoef ik het topic niet voor te lezen, jij tikte letterlijk :

. Iemand die zich niet ontwikkeld, of kan ontwikkelen (want dat onderscheid moet je ook maken) zal misschien tevreden zijn met een baan, bedoelt om anderen een rotgevoel te geven, regeltjes te volgen, in plaats van redelijk na te denken. Welk weldenkend mens kiest er nou voor om parkeerwachter te worden? Dat zegt genoeg over de mensen die parkeerwachter worden!

getuigd niet van enige vorm van respect jegens een parkeerwachter die gewoon zijn werk doet
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 04 Mar 2013, 21:27

Roger B. schreef:Daar hoef ik het topic niet voor te lezen, jij tikte letterlijk :

. Iemand die zich niet ontwikkeld, of kan ontwikkelen (want dat onderscheid moet je ook maken) zal misschien tevreden zijn met een baan, bedoelt om anderen een rotgevoel te geven, regeltjes te volgen, in plaats van redelijk na te denken. Welk weldenkend mens kiest er nou voor om parkeerwachter te worden? Dat zegt genoeg over de mensen die parkeerwachter worden!

getuigd niet van enige vorm van respect jegens een parkeerwachter die gewoon zijn werk doet

Waarom niet? Dat is toch precies wat het is?!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Mar 2013, 21:38

laat maar, als je niet wil zien dat je erg kortzichtig en minachtend denkt maak ik me er niet verder moe aan, blijf maar zo.
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 05 Mar 2013, 13:28

Ik heb heel lang op mijn vingers gezeten maar de bizarre manier waarop hier weer eens wordt gestrooid met "mijn waarheid is de waarheid" nekt me. Misschien eens nadenken over het hoe en waarom er regels zijn? Precies, omdat sommige mensen het kennelijk niet interessant vinden om zich iets aan te trekken van een ander.

Waarom wordt er (in principe) geld gevraagd om te mogen parkeren? Simpel: omdat er meer mensen op die plek hun auto kwijt willen dan er plaatsen zijn en als iedereen zijn hok maar op de stoep gooit oma er met haar rollator niet meer veilig langs kan. Door mensen te laten betalen staan ze er doorgaans niet langer dan strikt noodzakelijk. Verrek je te betalen dan moet er iemand jou wijzen op het feit dat je de regels aan je laars lapt. Dat is geen reden om degene die jou daar op wijst te minachten. Die persoon heeft alleen maar die baan om de boel voor anderen leefbaar te houden. Dat je dat niet ziet zegt meer over jou dan over de ander.

Dat er soms meer gevraagd wordt dan jij wilt betalen is geen reden om dan maar niet te betalen en de rest af te zeiken.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Terug naar “Kroeg”