Parkeerbon Amsterdam

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Parkeerbon Amsterdam

Berichtdoor tim » 26 Feb 2013, 00:13

ErwinD90 schreef: Ik heb nog steeds een verstekbakje en dat doet prima dienst. Voor de wat grotere klussen heb ik vrienden of kennissen die beschikken over fraai gereedschap. Die stand van zaken bevalt me prima en bezorgt me zeker geen minderwaardigheidscomplex.

Met dit verschil dat jij waarschijnlijk beroepsmatig niet te maken hebt met die zaagtafel en verstekbak.
een stukje metafoor..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 26 Feb 2013, 01:51

Ik begrijp de metafoor maar enigszins. Ik kom namelijk meer mensen met mooie spullen tegen dan verstand van zaken. :?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 26 Feb 2013, 09:35

ErwinD90 schreef:Ik begrijp de metafoor maar enigszins. Ik kom namelijk meer mensen met mooie spullen tegen dan verstand van zaken. :?

En dat lijkt me dan weer de allermooiste afsluiting die dit topic kan krijgen!!!
Mooi gesproken Erwin!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Feb 2013, 12:02

tim schreef:
Edward schreef:
tim schreef:Ruben, een beetje naar aanleiding van de opmerking van Edward.

Iedereen die werkt voo de kost en z'n best doet verdient jouw respect. Wie ben jij om neer te kijken op een ander? Daar begint de verhuftering! Mag jou buurman dan ook iets soortgelijks vinden van een ambulancebroeder omdat die te lui was om door te leren voor chirurg? GELUL!

Laat oordelen maar achtewege! Hand having is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad omdat de Rubens en de Florissen van de wereld hun auto overal zomaar neer kwakken. Petje af voor de mensen die die en andere ondankbare taken op zich nemen!

Want parkeren zonder te betalen is kennelijk oké, maar mag parkeren op een invalide plek dan ook? Of voor een brandkraan, nooduitgang, oid??

Het getuigt van heeel weinig sociaal (om niet te zeggen dat het gewoon asociaal is) gevoel om zo te keer te gaan over iemand die wellicht gewoon z'n best doet!

Je leest erg selectief en gaat vervolgens invullen.
Nu gewoon de feiten:

Ik kijk niet op een parkeerwachter neer, ik heb alleen geen respect voor de functie en zijn carrierekeuze.
Op een snelle makelaar die alleen maar aan zijn 1.5% commissie denkt en niet aan de mensen in kwestie kijk ik neer.
Als je het lijstje werkelijk had gelezen , was mij een doctor en een verpleegster om het even.
ik kwak m'n auto niet daar neer waar het me uitkomt, ik parkeer 'm in een parkeervak, waar ik de keuze maak om niet te betalen, en niet zal gaan zeuren bij een eventuele bon die volgt.
Ik ga niet tekeer tegen een persoon die parkeerwachter is, ik heb er een mening over waar ik niet omheen lul.
Waar ik helder in ben en niet voor weg loop.

Ik heb respect voor mensen die willen leren, die willen onwikkelen, die op enig moment een grote professionele zaagtafel aanschaffen in plaats van op hun 42ste nog lopen te klooien met een verstekbakkie van de gamma van 6 euri!
Want die zaagtafel zegt iets over de meerwaarde die je in je leven hebt bereikt, net als dat die verstekbak zou aangeven dat je nog steeds aan het klooien zou zijn(wat ansich je goed recht is).
En je dient er niet met je pet naar te gooien, in grote lijnen.
En dat doe je wel als je parkeerwachter bent, op gevorderde leeftijd althans.Dan heb je je best niet gedaan.

Stellig?
Ja!
Duidelijk?
Ook ja.

Ook een waarheid van jouw zijde: hij werkt voor zijn kost.
Touschee.

Als je leest, lees dan het hele verhaal, en laat niet die delen achterwege die je uitkomen.

@ Vincent:

Naast dat het niet waar is wat je stelt, te weten dat je afgehaakt zou zijn, getuige je reageren, is dit dus de afdeling belletje trekken en vervolgens weglopen.
je poneert een stelling , om het vervolgens totaal niet te onderbouwen.
Als je de moeite neemt om mij in deze kwestie weg te zetten als onzin of iets dergelijks, kom dan met een stukje betoog.
Want roepen kunnen we allemaal.

Ik kop hem wel in hoor. Wat zegt dat dan over jou als jij nu nog steeds geen fatsoenlijke wagen kunt betalen en een tussenbak zelf drie keer moet wisselen? :lol: :lol:

Dan ben je precies zo als die parkeerwachter of lees ik nou iets verkeerd? Als je op je 40e nog geen fatsoenlijke Defender kunt betalen......:mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dragon

Berichtdoor Dragon » 26 Feb 2013, 18:18

Edward schreef:
tim schreef:Ruben, een beetje naar aanleiding van de opmerking van Edward.

Iedereen die werkt voo de kost en z'n best doet verdient jouw respect. Wie ben jij om neer te kijken op een ander? Daar begint de verhuftering! Mag jou buurman dan ook iets soortgelijks vinden van een ambulancebroeder omdat die te lui was om door te leren voor chirurg? GELUL!

Laat oordelen maar achtewege! Hand having is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad omdat de Rubens en de Florissen van de wereld hun auto overal zomaar neer kwakken. Petje af voor de mensen die die en andere ondankbare taken op zich nemen!

Want parkeren zonder te betalen is kennelijk oké, maar mag parkeren op een invalide plek dan ook? Of voor een brandkraan, nooduitgang, oid??

Het getuigt van heeel weinig sociaal (om niet te zeggen dat het gewoon asociaal is) gevoel om zo te keer te gaan over iemand die wellicht gewoon z'n best doet!

Laatst stond er een hoogwerker in de straat pal naast mijn auto! Ik kon dus niet weg en stond klem.
Komt er een parkeerwachter een bon op mijn auto doen, zeg ik, ik wil weg maar kan niet weg omdat er een hoogwerker naast mijn auto staat!
Sorry, was het antwoord van de parkeerwachter, ik zie inderdaad dat je niet weg kan en staat te wachten tot de hoogwerker weg is, maar je parkeerbonnetje is over tijd en ik kan het niet meer terugdraaien!
Ik begrijp dat je het niet mee eens ben met deze bon, dus kan je bezwaar aantekenen bij parkeerbeheer en dan wordt de bon wel kwijtgescholden.

Mooi niet dus, na gegrond protest toch gewoon betalen :!:
Waar begint de verhuftering dan? Ik blijf altijd rustig en respectvol naar mensen die gewoon hun werk doen, maar er zijn grenzen!
Als je in een stad woont wordt je voortdurend geconfronteerd met dit soort regeltjes gedrag van handhavers.
Kennelijk kunnen ze zelf niet nadenken en een situatie redelijk beoordelen.

Gelukkig ben ik blank en duidelijk Nederlander, als Marokkaan in Utrecht kan je het schudden en wordt je al aangepakt op iets wat je zou kunnen gaan doen!
Maar dat even terzijde.
Er zijn voor mij grenzen aan handhaving die overschreden worden en daarom reageer ik nogal heftig.
Het is voor mij te makkelijk als iemand uit een dorp reageert met een vingertje dat ik mij niet netjes gedraag, terwijl die iemand misschien geen idee heeft hoe het er in een stad als Utrecht aan toe gaat.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Feb 2013, 19:03

Waarom denk je dat ik in een rustig dorp woon Ruben???? Na Amsterdam en Eindhoven hoef ik noooooooooooooooooooooooooit meer in een stad te wonen!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 26 Feb 2013, 19:13

Edward schreef:
Ik kop hem wel in hoor. Wat zegt dat dan over jou als jij nu nog steeds geen fatsoenlijke wagen kunt betalen en een tussenbak zelf drie keer moet wisselen? :lol: :lol:

Dan ben je precies zo als die parkeerwachter of lees ik nou iets verkeerd? Als je op je 40e nog geen fatsoenlijke Defender kunt betalen......:mrgreen: :mrgreen:

Kan die bal wel hebbe hoor, hier is die: :lol:

Ik heb een meer dan fatsoenlijke defender, hij is alleen 20 inch te kort!
Daarnaast, ontwikkeling staat totaal los van het wel of niet hebben van geld!
Althans in mijn belevingswereld.

Dat ik drie keer een tussenbak wissel, zegt alles over mij:

dat ik een chaoot ben, dat ik geen drol van tussenbakken snapte(Verleden tijd!~) en dat ik graag sleutel of zo :? :mrgreen:
Mag ik jou er fijntjes op wijzen dat ik inmiddels 46, en niet 40 ben?!
En dat ik alleen al daarom jou respect verdien, omwille van die 4 jaar! ;) :mrgreen:

pff, wat een gedoe zeg, deze parkeerwachtersoap.
Gewoon maar mee kappe?
110 HT 200 Tdi 1989.

Vet

Berichtdoor Vet » 26 Feb 2013, 22:16

"Daarnaast, ontwikkeling staat totaal los van het wel of niet hebben van geld!"

Totaal los of moet het zijn Total loss? :D

ernsts

Berichtdoor ernsts » 27 Feb 2013, 07:50

tim schreef:
Roger B. schreef:
@Floris
je buurman toevallig met het gesubsidieerde OV naar het gesubsidieerde klassieke concert gaat.....

Zeg Roger, wil je hiermee kappe asjeblieft?!

M'n hartpillen zijn op!

Dan daarbij, jij riskeert as vrijdag overgslagen te worden qwa keldertaart! :mrgreen: :mrgreen:

Goed, ik kan het toch niet laten...
Hebben jullie enig idee hoeveel overheidsgeld er (indirect) naar de grote voetbalclubs gaat? Ook daar naar toe dus. Echt niet alleen naar de klassieke concerten e.d. Overigens wordt in die laatste categorie nu fors het mes gezet.

En OV moet wat mij betreft zo goedkoop mogelijk voor de gebruiker, mét kwaliteit. Dus veel subsidie. Allemaal op de fiets of in de trein, meeestal een rustiger reis dan in de file. Lekker LaRo rijden op de rustiger tijden/vakantie/modder. Met natuurlijk een respectvolle uitzondering voor de rijders die vanwege hun werk wel met een auto/busje etc. moeten.

Enne, waar is die taart ook alweer? ;)
Defender 90 Td5 CSW 2002

tim

Berichtdoor tim » 27 Feb 2013, 08:27

ernsts schreef:

Enne, waar is die taart ook alweer? ;)

Aan de Binderskampweg 1 te Nijmegen, vanaf pakweg 21.00 uur, op 1/3 as. ;)
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Kroeg”