Edward schreef:tim schreef:Ruben, een beetje naar aanleiding van de opmerking van Edward.
Iedereen die werkt voo de kost en z'n best doet verdient jouw respect. Wie ben jij om neer te kijken op een ander? Daar begint de verhuftering! Mag jou buurman dan ook iets soortgelijks vinden van een ambulancebroeder omdat die te lui was om door te leren voor chirurg? GELUL!
Laat oordelen maar achtewege! Hand having is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad omdat de Rubens en de Florissen van de wereld hun auto overal zomaar neer kwakken. Petje af voor de mensen die die en andere ondankbare taken op zich nemen!
Want parkeren zonder te betalen is kennelijk oké, maar mag parkeren op een invalide plek dan ook? Of voor een brandkraan, nooduitgang, oid??
Het getuigt van heeel weinig sociaal (om niet te zeggen dat het gewoon asociaal is) gevoel om zo te keer te gaan over iemand die wellicht gewoon z'n best doet!
Laatst stond er een hoogwerker in de straat pal naast mijn auto! Ik kon dus niet weg en stond klem.
Komt er een parkeerwachter een bon op mijn auto doen, zeg ik, ik wil weg maar kan niet weg omdat er een hoogwerker naast mijn auto staat!
Sorry, was het antwoord van de parkeerwachter, ik zie inderdaad dat je niet weg kan en staat te wachten tot de hoogwerker weg is, maar je parkeerbonnetje is over tijd en ik kan het niet meer terugdraaien!
Ik begrijp dat je het niet mee eens ben met deze bon, dus kan je bezwaar aantekenen bij parkeerbeheer en dan wordt de bon wel kwijtgescholden.
Mooi niet dus, na gegrond protest toch gewoon betalen
Waar begint de verhuftering dan? Ik blijf altijd rustig en respectvol naar mensen die gewoon hun werk doen, maar er zijn grenzen!
Als je in een stad woont wordt je voortdurend geconfronteerd met dit soort regeltjes gedrag van handhavers.
Kennelijk kunnen ze zelf niet nadenken en een situatie redelijk beoordelen.
Gelukkig ben ik blank en duidelijk Nederlander, als Marokkaan in Utrecht kan je het schudden en wordt je al aangepakt op iets wat je zou kunnen gaan doen!
Maar dat even terzijde.
Er zijn voor mij grenzen aan handhaving die overschreden worden en daarom reageer ik nogal heftig.
Het is voor mij te makkelijk als iemand uit een dorp reageert met een vingertje dat ik mij niet netjes gedraag, terwijl die iemand misschien geen idee heeft hoe het er in een stad als Utrecht aan toe gaat.