Parkeerbon Amsterdam

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dragon

Re: Parkeerbon Amsterdam

Berichtdoor Dragon » 25 Feb 2013, 22:15

Gerard schreef:
Dragon schreef:iedereen weer blij!? Jij ook, grote DUIM Gerard?

Nee, zeker niet. Ik wilde het er eerst maar bij laten, maar omdat je me uitnodigt:
Als je zo generaliseert over parkeerwachten en zulke l*lverhalen verkondigd, getuig je van weinig respect voor je medemens.

En dat heb je ook al niet voor de overheid; voor wie dan wel denk dan ... :?
Voor bewoners worden over het algemeen regelingen getroffen als ontheffingen, maand/jaar abonnementen en -zo merkte ik in Dordrecht- zelfs vrijkaartjes, zodat je (beperkt) visite gratis kan laten parkeren.
Dat jij daar toevallig geen 'bewoner' bent is voor jou persoonlijk vast vervelend; daar kan die parkeerwachter echter niets aan doen.

Gerard

P.S. laat het voorkomen bij de rechter zoals Edward. Je ziet, als je echt een punt hebt, krijg je vast gelijk ... :mrgreen:

MMmmm....
Wij hebben een hond, FF off topic, maar wel "overheid" !!!
Die mag niet overal loslopen in Utrecht....OK!
Op plekken waar dat wel mag en die grenzen aan plekken waar dat niet mag, liggen er dus ordebewaarders in de bosjes ( ECHT WAAR! )
Als je die grens overschrijdt krijg je een boete van € 60,- UW HOND ZAT NIET AAN DE LIJN!

Ik heb genoeg van het Nederlandse vingertje en de verspilling die daar uit voortvloeid.
Hoeveel ambtenaren zet je op iets onbenulligs...????

terug naar topic, ik blijf bij mijn mening dat we uitgekleed worden door de overheid als het over parkeren gaat, vooral in de grote steden, waar ik woon.
Makkelijk om te reageren van uit een dorp waar ze nog nooit een parkeermeter gezien hebben.

@Gerard, Ik heb altijd veel respect voor mensen die authentiek zijn en recht voor z'n raap!
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Gerard

Berichtdoor Gerard » 25 Feb 2013, 22:27

Ik spreek me ook niet uit voor of tegen welk parkeerbeleid dan ook.
Natuurlijk laat ik ook alles liever gratis en op z'n beloop, maar ik kan me voorstellen dat die mening veranderd als ik niet meer in m'n eigen straat kan parkeren. En dan vind ik het waarschijnlijk prima dat de vriend van m'n buurvrouw (en haar 18+ kinderen en aanhang) niet zo makkelijk ontheffing/vergunning krijgen.

Ze ken ik ondernemers die blij zijn met een strak parkeerbeleid omdat ze die schaarse ruimte zo veel mogelijk (kort) beschikbaar willen hebben voor hun klanten en andere ondernemers een paar kilometer verderop die beslist hun parkeerruimte kostenvrij en onbeperkt wil houden om klanten te trekken ...
Daar waar de één tot op de Dam wil parkeren met z'n auto, ziet de ander Amsterdam liever autovrij en ik wil er helemaal niet naar toe; u zegt het maar ;)

Wat ik wel weet is dat er geen parkeerwachter/boa/melkertbaner of hoe ze nu ook heten, is die zelf beslist "maar binnen te blijven" omdat het weer hem/haar niet aanstaat. Gelul, stemming makerij. Ze worden gewoon gestuurd en als ze niet enthousiast genoeg springen, worden ze gekort op hun 'dikke' salaris/uitkering. Ik ken wel het verhaal waar tijdens de afgelopen vorstperiode door de directie van (ik meen) de RET werd beslist om controleteams niet de deur uit te sturen met een auto ivm de gladheid.

Gerard

Dragon

Berichtdoor Dragon » 25 Feb 2013, 22:33

Gerard schreef:Ze worden gewoon gestuurd en als ze niet enthousiast genoeg springen, worden ze gekort op hun 'dikke' salaris/uitkering. Ik ken wel het verhaal waar tijdens de afgelopen vorstperiode door de directie van (ik meen) de RET werd beslist om controleteams niet de deur uit te sturen met een auto ivm de gladheid.

Gerard

Of dat ze met een taxi gingen van ons geld.....
Kom, kom Gerard, er gaat iets heel erg fout in Nederland! :evil:

tim

Berichtdoor tim » 25 Feb 2013, 22:41

De laatste, en feitelijk niet relevant.

Respect.,
het wordt 9 van de 10 keer gebezigd omwille van de vorm, en de inhoud ligt ergens in de bergpassen van Kundus.

Eerlijk gezegd, ik heb geen respect voor die parkeerwachter.
Ik heb respect voor dat eens 8 jarige knulletje/meisje wat in de 2 de klas van de lagere school tegen de juffrouw , nadat de vraag werd gesteld "wat wil je later worden" antwoorde met

raketgeleerde, doctor, avonturier, paddenstoelenonderzoeker(ROBB !!!) , wijnliefhebber, autorencoureur, verpleegster,boswachter.
Naar die mensen neem ik m'n pet af.
Niet naar een parkeerwachter, omdat hij/zij zoveel heeft gelaten, omdat hij/zij voor zich liet denken.
Omdat ie koos voor de weg van de minste weerstand.

En ook hier, uitzonderingen daar gelaten.
Want ja, er zijn er ook bij waar het de weg voor weer naar boven was.
Opdat er alsnog een poging plaats vindt om iets van je droom waar te maken, al is het "maar" je staande houden.

Hard maar waar.

Denk dat mijn standpunt aangaande betaald parkeren wel enigzins duidelijk is (geworden) :roll: :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Dragon

Berichtdoor Dragon » 25 Feb 2013, 22:48

tim schreef:De laatste, en feitelijk niet relevant.

Respect.,
het wordt 9 van de 10 keer gebezigd omwille van de vorm, en de inhoud ligt ergens in de bergpassen van Kundus.

Eerlijk gezegd, ik heb geen respect voor die parkeerwachter.
Ik heb respect voor dat eens 8 jarige knulletje/meisje wat in de 2 de klas van de lagere school tegen de juffrouw , nadat de vraag werd gesteld "wat wil je later worden" antwoorde met

raketgeleerde, doctor, avonturier, paddenstoelenonderzoeker(ROBB !!!) , wijnliefhebber, autorencoureur, verpleegster,boswachter.
Naar die mensen neem ik m'n pet af.
Niet naar een parkeerwachter, omdat hij/zij zoveel heeft gelaten, omdat hij/zij voor zich liet denken.
Omdat ie koos voor de weg van de minste weerstand.

En ook hier, uitzonderingen daar gelaten.
Want ja, er zijn er ook bij waar het de weg voor weer naar boven was.
Opdat er alsnog een poging plaats vindt om iets van je droom waar te maken, al is het "maar" je staande houden.

Hard maar waar.

Denk dat mijn standpunt aangaande betaald parkeren wel enigzins duidelijk is (geworden) :roll: :roll:

Uuuh, ik begrijp er helemaal nix van :?:
Krijg ik nou zegeltjes voor fout parkeren die ik later als bonus kan inleveren ter vermindering van de boete? 8-)

tim

Berichtdoor tim » 25 Feb 2013, 22:52

Ruben, een beetje naar aanleiding van de opmerking van Edward.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Feb 2013, 23:02

tim schreef:Ruben, een beetje naar aanleiding van de opmerking van Edward.

Iedereen die werkt voo de kost en z'n best doet verdient jouw respect. Wie ben jij om neer te kijken op een ander? Daar begint de verhuftering! Mag jou buurman dan ook iets soortgelijks vinden van een ambulancebroeder omdat die te lui was om door te leren voor chirurg? GELUL!

Laat oordelen maar achtewege! Hand having is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad omdat de Rubens en de Florissen van de wereld hun auto overal zomaar neer kwakken. Petje af voor de mensen die die en andere ondankbare taken op zich nemen!

Want parkeren zonder te betalen is kennelijk oké, maar mag parkeren op een invalide plek dan ook? Of voor een brandkraan, nooduitgang, oid??

Het getuigt van heeel weinig sociaal (om niet te zeggen dat het gewoon asociaal is) gevoel om zo te keer te gaan over iemand die wellicht gewoon z'n best doet!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 25 Feb 2013, 23:21

Edward, Afbeelding
Ik was al afgehaakt na het lezen van zo'n hoop ongenuanceerde onzin...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tim

Berichtdoor tim » 25 Feb 2013, 23:32

Edward schreef:
tim schreef:Ruben, een beetje naar aanleiding van de opmerking van Edward.

Iedereen die werkt voo de kost en z'n best doet verdient jouw respect. Wie ben jij om neer te kijken op een ander? Daar begint de verhuftering! Mag jou buurman dan ook iets soortgelijks vinden van een ambulancebroeder omdat die te lui was om door te leren voor chirurg? GELUL!

Laat oordelen maar achtewege! Hand having is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad omdat de Rubens en de Florissen van de wereld hun auto overal zomaar neer kwakken. Petje af voor de mensen die die en andere ondankbare taken op zich nemen!

Want parkeren zonder te betalen is kennelijk oké, maar mag parkeren op een invalide plek dan ook? Of voor een brandkraan, nooduitgang, oid??

Het getuigt van heeel weinig sociaal (om niet te zeggen dat het gewoon asociaal is) gevoel om zo te keer te gaan over iemand die wellicht gewoon z'n best doet!

Je leest erg selectief en gaat vervolgens invullen.
Nu gewoon de feiten:

Ik kijk niet op een parkeerwachter neer, ik heb alleen geen respect voor de functie en zijn carrierekeuze.
Op een snelle makelaar die alleen maar aan zijn 1.5% commissie denkt en niet aan de mensen in kwestie kijk ik neer.
Als je het lijstje werkelijk had gelezen , was mij een doctor en een verpleegster om het even.
ik kwak m'n auto niet daar neer waar het me uitkomt, ik parkeer 'm in een parkeervak, waar ik de keuze maak om niet te betalen, en niet zal gaan zeuren bij een eventuele bon die volgt.
Ik ga niet tekeer tegen een persoon die parkeerwachter is, ik heb er een mening over waar ik niet omheen lul.
Waar ik helder in ben en niet voor weg loop.

Ik heb respect voor mensen die willen leren, die willen onwikkelen, die op enig moment een grote professionele zaagtafel aanschaffen in plaats van op hun 42ste nog lopen te klooien met een verstekbakkie van de gamma van 6 euri!
Want die zaagtafel zegt iets over de meerwaarde die je in je leven hebt bereikt, net als dat die verstekbak zou aangeven dat je nog steeds aan het klooien zou zijn(wat ansich je goed recht is).
En je dient er niet met je pet naar te gooien, in grote lijnen.
En dat doe je wel als je parkeerwachter bent, op gevorderde leeftijd althans.Dan heb je je best niet gedaan.

Stellig?
Ja!
Duidelijk?
Ook ja.

Ook een waarheid van jouw zijde: hij werkt voor zijn kost.
Touschee.

Als je leest, lees dan het hele verhaal, en laat niet die delen achterwege die je uitkomen.

@ Vincent:

Naast dat het niet waar is wat je stelt, te weten dat je afgehaakt zou zijn, getuige je reageren, is dit dus de afdeling belletje trekken en vervolgens weglopen.
je poneert een stelling , om het vervolgens totaal niet te onderbouwen.
Als je de moeite neemt om mij in deze kwestie weg te zetten als onzin of iets dergelijks, kom dan met een stukje betoog.
Want roepen kunnen we allemaal.
Laatst gewijzigd door tim op 26 Feb 2013, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
110 HT 200 Tdi 1989.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 26 Feb 2013, 00:03

Godherejezus zeg. En als je op je veertigste nog niet fatsoenlijk kan spellen, wat zegt dat dan over iemand? Ik heb nog steeds een verstekbakje en dat doet prima dienst. Voor de wat grotere klussen heb ik vrienden of kennissen die beschikken over fraai gereedschap. Die stand van zaken bevalt me prima en bezorgt me zeker geen minderwaardigheidscomplex.
Wat betreft de parkeerwacht, bij mij in de buurt loopt al jaren dezelfde man rond en dat vind ik bewonderenswaardig. Je moest eens weten wat een hoop nare gesprekken hij dag in dag uit moet voeren met allerlei idioten die keer op keer weg menen te kunnen komen met het niet kopen van een ticket. En wat ook de achterliggende reden is voor het terecht komen in een functie met een lage maatschappelijke waardering, dat maakt mij niet uit. Hij werkt.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Kroeg”