Parkeerbon Amsterdam

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dragon

Re: Parkeerbon Amsterdam

Berichtdoor Dragon » 25 Feb 2013, 18:25

Nou, in Utrecht is het zo dat de heren en dames parkeerwachters als het koud is en vooral als het sneeuwt de straat niet op gaan, veuls te koud en ze gaan echt de sneeuw niet van je vooruit halen om te kijken of je een parkeerbewijs hebt.
Daar krijg je maar koude handen van en het mag ook eigenlijk niet, heb ik gehoord?!
Dus met die gedachte in het achterhoofd de laatste periode ook niets betaald in Utrecht.
Begrijp dus heel goed de vraag van dit topic. Ik vroeg me ook af of er nog wel bonnen onder de ruitenwisser gestoken werden :?
Tot mijn grote opluchting zat er laatst een bon onder de wisser, het weer was weer opgeknapt.... :cry: men durfde de straat weer op.
Gelukkig heb ik het er vet uitgehaald :D

Het is inderdaad zo dat ze in Utrecht online kijken of je betaald hebt, het heeft dus geen zin meer om parkeerbonnetjes te fotoshoppen ;)
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Gerard

Berichtdoor Gerard » 25 Feb 2013, 19:12

Dragon schreef:Nou, in Utrecht is het zo dat de heren en dames parkeerwachters als het koud is en vooral als het sneeuwt de straat niet op gaan, veuls te koud en ze gaan echt de sneeuw niet van je vooruit halen om te kijken of je een parkeerbewijs hebt.
Daar krijg je maar koude handen van en het mag ook eigenlijk niet, heb ik gehoord?!
Dus met die gedachte in het achterhoofd de laatste periode ook niets betaald in Utrecht.
Begrijp dus heel goed de vraag van dit topic. Ik vroeg me ook af of er nog wel bonnen onder de ruitenwisser gestoken werden :?
Tot mijn grote opluchting zat er laatst een bon onder de wisser, het weer was weer opgeknapt.... :cry: men durfde de straat weer op.
Gelukkig heb ik het er vet uitgehaald :D

Het is inderdaad zo dat ze in Utrecht online kijken of je betaald hebt, het heeft dus geen zin meer om parkeerbonnetjes te fotoshoppen ;)

t-down.jpg
t-down.jpg (31.17 KiB) 3805 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Gerard op 25 Feb 2013, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 25 Feb 2013, 19:41

Tja, sommige mensen denken dat je moet betalen omdat je gecontroleerd wordt... Maar je betaald natuurlijk omdat je iets koopt, een dienst afneemt of in dit geval een parkeerplaats huurt. :shock:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Feb 2013, 19:58

VeeTee schreef:Tja, sommige mensen denken dat je moet betalen omdat je gecontroleerd wordt... Maar je betaald natuurlijk omdat je iets koopt, een dienst afneemt of in dit geval een parkeerplaats huurt. :shock:

Parkeerplaats huren????? Doen wij hier nie, allemaal gratis.

Maar waarschijnlijk is een vierkante meter bestraten hier goedkoper dan bij jullie. :shock: :shock:

Hoe vaak moet je belasting betalen voor dezelfde vierkante meter??? betaald parkeren is geen dienst leveren, dat is gewoon een andere vorm van belasting innen omdat de begroting gaten vertoont!

Wat onverlet laat dat als je parkeert op een plek waar een meter bij staat, je dan ook moet betalen!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 25 Feb 2013, 20:09

Edward schreef:Wat onverlet laat dat als je parkeert op een plek waar een meter bij staat, je dan ook moet betalen!

Precies, dat bedoel ik... En gelukkig staat er ook hier nog geen enkele meter hier in 't dorp. :)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tim

Berichtdoor tim » 25 Feb 2013, 20:42

t-down.jpg
[/quote]

(de grote duim van Gerard)

Ieder z'n mening.
Sorry hoor, laatst kwam er het woord "jakkiebah" voorbij, in een topic over de vermeende slechte hygiene aangaande een of ander event van de LRCH.
Het enige, tot dit moment, waar ik dat woord bij kon relateren was bij de gedachte dat Peppie en Kokkie de verkeerde afslag in de herensauna namen..

pfffffffffff.
Nou, eens kijken, heb ik mijn inkomstenbelasting wel juist opgevoerd?
Toch even dubbelchekken, immers, ik moet er niet aan denken dat ik de staat der nederlanden geweld aan doe door pakweg toch wel minimaal 5 euro te weinig betaald te hebben.
Gosiedorie zeg, het idee alleen al ..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Feb 2013, 21:02

niet betalen bij een parkeermeter moet je volledig zelf weten, maar dan ook niet zeuren als er beboet wordt.....

maat van me werkt in maastricht met zijn klusbedrijf en moest een week of twee werken in een zijstraatje van het vrijthof..(geen auto-toegankelijk straatje).. te lui om telkens vanuit zijn werkplek naar zijn bus in de parkeergarage te moeten als ie er iets uit nodig had, en niet van plan om 10xdagtarief te betalen heeft ie de auto elke dag met alarmlicht aan op de stoep (daar een meter of 6 breed)voor dat straatje gezet..

De laatste dag een bekeuring gekregen, maar bijna 3x bekeuringsbedrag aan parkeergeld betaald....hij zeurde niet over die bon, ingecalculeerd risico, als ie pech gehad had, had ie de eerste dag er al een gehad
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 25 Feb 2013, 21:05

VeeTee schreef:
Edward schreef:Wat onverlet laat dat als je parkeert op een plek waar een meter bij staat, je dan ook moet betalen!

Precies, dat bedoel ik... En gelukkig staat er ook hier nog geen enkele meter hier in 't dorp. :)

Dat is lekker makkelijk Veetee, bij jou voor de deur staan geen parkeermeters, dus keur je mensen die daar door uitgekleed worden maar af!
Bij mijn vriendin staan parkeermeters waar ik al 10 jaar geld in gooi omdat ik daar niet ingeschreven sta, maar er eigenlijk wel woon.
Daar is volgens parkeerbeheer geen oplossing voor....
Dus ben ik blij als het even sneeuwt!!!

Een tarief van € 2,40 per uur of € 16,30 voor een dagkaart, in een woonwijk loopt de spuigaten uit!
Hoe vaak moeten we betalen voor dezelfde vierkante meter?
Makkelijk reageren op mijn uiting, terwijl je niet weet waar die precies over gaat.
Dit topic ging over de vraag of er nog bonnen onder de vooruit gestopt worden, JA DUS!

iedereen weer blij!? Jij ook, grote DUIM Gerard?
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Feb 2013, 21:13

wat zeur je nou?

jij wil je auto daar toch neerzetten?? dan moet je betalen of bekeuring voor lief nemen.... zoniet, zet het ding dan elders neer waar het minder kost en neem het OV of een fiets naar huis.

als je in een grote stad woont (wonen wil) moet je bepaalde dingen voor lief nemen, hoge kosten voor een parkeerplek hoort daar bij
gone

tim

Berichtdoor tim » 25 Feb 2013, 21:20

Roger B. schreef:niet betalen bij een parkeermeter moet je volledig zelf weten, maar dan ook niet zeuren als er beboet wordt.....

maat van me werkt in maastricht met zijn klusbedrijf en moest een week of twee werken in een zijstraatje van het vrijthof..(geen auto-toegankelijk straatje).. te lui om telkens vanuit zijn werkplek naar zijn bus in de parkeergarage te moeten als ie er iets uit nodig had, en niet van plan om 10xdagtarief te betalen heeft ie de auto elke dag met alarmlicht aan op de stoep (daar een meter of 6 breed)voor dat straatje gezet..

De laatste dag een bekeuring gekregen, maar bijna 3x bekeuringsbedrag aan parkeergeld betaald....hij zeurde niet over die bon, ingecalculeerd risico, als ie pech gehad had, had ie de eerste dag er al een gehad

Helemaal mee eens roger.

ik maak zelf de keuze om niet te betalen, als het verkeerd uitpakt betaal ik gewoon de conseqwentie, absoluut.
Maar met een uurtarief van 4 euro(het kan nog meer) vraag je in mijn ogen protest van de burger.
En de drogreden als dat je "gewoon"maar moet betalen omwille van dat het moet, gaat er bij mij niet in.
Hoe was het ook al weer, ooit in den beginne?
Ooh ja, de bereikbaarheid van de (binnen) stad..
Sjezus....

Nog effe, en je moet stoeptegelgebruik belasting betalen als je met je winkelwagentje van de ingang van de supermarkt naar het parkeervak van je auto loopt/rijdt.
Leg mij het maar uit, in den haag kun je als bewoner ook een bezoekerskaart verkrijgen bij de gemeente, in Adam weer niet.Daar betaal je gewoon het volle pond. 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
Ik heb geen - locale- overheid nodig om de billijkheid van een maatregel in te zien, of niet.
Parkeerbelasting is als erf/sucessiebelasting; gewoon pure legale diefstal.

Soo, dat is eruit :roll: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Kroeg”