1) je rijdt in het verkeerde merk
2) je gebruikt het verkeerde materiaal
3) je recoverypoint is verkeerd gekozen
4) je positie ten opzichte van het te trekken voertuig is verkeerd gekozen
5) je gebruikt geen GBV
6) all of the above...
Het antwoord staat hier
Wat gaat er hier verkeerd?
Wat gaat er hier verkeerd?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
en je omstanders staan nog eens op de verkeerde plek.. tenminste neem aan dat je niet als hobbie bumper vangen hebt
.. zag er niet prettig uit
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
Die fout zal hij zeker geen tweede keer maken.
die hand zag er bohoorlijk naar zijn grootje uit.
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
Waarschijnlijk nooit het boekje "Auto recovery for Dummies" gelezen.
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
Alles
Ik heb zowiezo geleerd dat je een treklint/touw langzaam op spanning brengt.
Dit was vragen om ellende...
Ook de verkeerde auto's natuurlijk
Ik heb zowiezo geleerd dat je een treklint/touw langzaam op spanning brengt.
Dit was vragen om ellende...
Ook de verkeerde auto's natuurlijk
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
je hebt geen kinetisch touw/lint zeker?
wel typisch j@@p rijder....lekker lomp en met veel gas
wel typisch j@@p rijder....lekker lomp en met veel gas
gone
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
Roger B. schreef:je hebt geen kinetisch touw/lint zeker?![]()
![]()
wel typisch j@@p rijder....lekker lomp en met veel gas
Een kinetisch touw is juist bedoeld om langzaam op spanning te brengen en niet om een ruk mee op te vangen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
dan mag je eens uitleggen hoe je met kinetisch touw dan meer trekkracht moet leveren, en wat het toevoegt aan een gewoon touw langzaam strak zetten
gone
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
Roger B. schreef:dan mag je eens uitleggen hoe je met kinetisch touw dan meer trekkracht moet leveren, en wat het toevoegt aan een gewoon touw langzaam strak zetten
Geen probleem Roger, ik klim wel even op mijn "doorvertelstoel"
Een kinetisch touw heeft een groot voordeel ten opzichte van een standaard touw of lint. Het kan namelijk energie opslaan. Doordat je het op spanning zet en dan het recovery voertuig als anker gebruikt oefen je een constante kracht uit op het vast zittende voertuig. Daardoor bouw je de spanning op met de ondergrond en kan het vastzittende voertuig los komen. Denk aan een laars die in de modder vast zit: hard rukken levert niets op, langzaam kracht zetten laat je laars wel los komen. Een lier werkt volgens mij grotendeels op hetzelfde principe. En je heft zo het nadeel van slippende wielen van het recovery voertuig op.
Als je een kinetisch touw gebruikt om mee te rukken (NEEEEEEEEEEEEEEEEE, we houden het netjes!) dan werk je juist contraproductief: de stretch in je touw zorgt er voor dat de energie van je ruk wordt geabsorbeerd en niet bij het vastzittende voertuig aan komt. Alleen nuttig als je lomp wil raggen maar dan heb je ook een jeep of suzuki nodig...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Wat gaat er hier verkeerd?
okee, kan ik me nog iets bij voorstellen, al trekt het touw dan nooit harder dan de trekkracht op het touw vanuit het trekkend voertuig...
hier in dit filmpje op 7.20 en verder trekken ze ook met een aanloopje
hier in dit filmpje op 7.20 en verder trekken ze ook met een aanloopje
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten