Marktplaats

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
MichielG

Marktplaats

Berichtdoor MichielG » 02 Feb 2013, 22:53

Zoals waarschijnlijk menig landrover chauffeur ben ik nogal eens opzoek naar een onderdeel of gewoon aan het kijken voor geinige dingetjes op marktplaats.
Wat ik dan doe is "Auto onderdelen" dan "land rover onderdelen". Zo zie ik bijvoorbeeld een linker deurhandle waarvan ik vergeten was dat ik hem nodig had en een leuk opberg doosje. Echter sinds enige tijd lijkt het een beetje meer Adzilla dan marktplaats.

De eerste 4 advertenties zijn betaald (en heb ik dus al gezien) net als de laatste 4 (die niet eens van de juiste categorie zijn(alsof ik ineens een kia logo wil kopen)).
Tussen de eerste 4 en de laatste 4 probeer ik tussen alle accu's, wielen en lieren + bumpers (van broodverteerders) een echte advertentie te zien.

Iemand een betere methode om een te kijken waar jan en alleman vanaf wil zonder alle "ongewenste reclame" tussendoor ? :roll:

tim

Re: Marktplaats

Berichtdoor tim » 02 Feb 2013, 23:26

Klopt, zwaar irritant!
De advertenties waar het je om te doen is, namelijk de spullen van particulieren, zijn er volgens mij niet tussenuit te vissen/filteren.
Ook zo'n verbetering van MP, je kunt een advertentie niet meer doormailen. :shock: :evil:

Ik hou me ook aanbevolen voor de gouden tip.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 02 Feb 2013, 23:35

Je kunt de advertentie nog wel door mailen. Dmv het envelopje simbool. Je mail programma wordt dan geopend. Of de link kopiëren kan. Maar zoals het was kan het idd niet meer. Ook ik ben niet gecharmeerd van het geweldige "nieuwe marktpaats" steeds meer betaalde advertenties, maar wat wil je, wat voor ons "gratis" is moet ergens van betaald worden. En sinds marktplaats van ebay is zullen er vast wel iets duurdere managers ingestroomd in vergelijking tot de familie Crebas :mrgreen:

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Dragon

Berichtdoor Dragon » 03 Feb 2013, 16:57

Volgens mij valt er nog veel te verbeteren aan de MP site.
Ik krijg allerlei teksten over andere teksten en waar ze niet horen (in IE9) en in Chrome werkt het ook al niet lekker, pfft, geen verbetering...te snel uitgerold?!
Ik heb er een advertentie opstaan voor actieve luidsprekers, zo goed als nieuw, blablabla, weinig reacties, kennelijk is'ie niet echt te vinden.
Dat ging vroeger beter :(
Heb er ook last van dus :evil:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 03 Feb 2013, 18:53

Ik ben het geheel met jullie eens, sinds de laatste facelift is MP echt verschrikkelijk om onderdelen te zoeken.

Ik zoek altijd in de landrover categorie en dan specifiek op de tekst; "Range Rover Classic" en dan het vinkje bij: "ook zoeken in omschrijving"

Maar dan nog een hele hoop onzin advertenties.

Ik houd alle Range Rover advertenties iedere dag in de gaten is een tick van mij. Kost me ook iets te veel geld soms ;)
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 03 Feb 2013, 19:12

Hier dezelfde ervaring helaas. 80% shit, goed gericht zoeken is er helaas niet meer bij. :x
Maar wat doe je d'r aan?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

MichielG

Berichtdoor MichielG » 03 Feb 2013, 21:57

Een uitstapje naar ebay.nl laat zien hoe het wel moet, echter is het 2e hands gehalte weer een stuk (99%) lager.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 03 Feb 2013, 22:06

Hmmmmm, vind ebay ook niet je van het. Heel erg rommelig. Veel reclame achtige dingen en andere blokken, vakken in beeld. Wat dat betreft in mp niet zo slecht. Ook op ebay gelijk ook adverteerders van uit het buitenland. Beide prima bruikbaar al moet je je even over de tekort komingen heen zetten.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 05 Feb 2013, 09:29

Mijn enige klacht over de nieuwe marktplaats is dat ze niet meer de laatste zoveel advertenties bewaren die je bezocht hebt. Lastig als je iets achteraf nogmaals wilt zien. Je moet erg veel klikken dan.

MichielG schreef:Iemand een betere methode om een te kijken waar jan en alleman vanaf wil zonder alle "ongewenste reclame" tussendoor ? :roll:

Installeer een ad blocker. Dan kan je dag zeggen tegen de meeste ongewenste reclames op Marktplaats en de rest van het internet. De helft van de ongerelateerde dingen zijn gewoon reclames die dan verdwijnen.

Terug naar “Kroeg”