Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!

R1200C

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor R1200C » 29 Jan 2013, 10:49

Tja, das nogal handig om te roepen dat het een foute inhaalmanoeuvre is. Je mag daar helemaal niet inhalen... Mijn geluk dat het niet een half uur eerder was gebeurd want dan had ik daar stil gestaan.

Wat zou kunnen is dat de Defender wat last had van de wind (het waaide flink vanochtend) want je hebt daar veel open stukken waar de wind ineens om een gebouw kan komen. Ietjes van je baan afwijken en je hebt zo een tegenligger te pakken. Vanmiddag eens kijken waar het precies was.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Dragon

Berichtdoor Dragon » 29 Jan 2013, 15:55

Ziet er toch wel treurig uit, zo'n ingedeukte Def :cry:
Maar kennelijk heeft een Def toch een soort "kreukelzone" ;)
Hoop wel dat ze hun gordel omhadden, anders zijn de inzittenden de kreukelzone :oops:
De andere auto is er aanmerkelijk slechter aan toe, hopelijk zijn ze niet al te zwaar gewond...
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

piet_g

Berichtdoor piet_g » 29 Jan 2013, 16:09

een punto voelt best stevig als je er in rijd, maar als je hem nu zo ziet staan is die defender toch veeeeeeeel steviger :D
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jan 2013, 19:33

piet_g schreef:een punto voelt best stevig als je er in rijd, maar als je hem nu zo ziet staan is die defender toch veeeeeeeel steviger :D

Bij een botsing komt een walgelijke hoeveelheid energie vrij. Wil jij die zelf absorberen of laat je dat liever je auto doen? :shock: :shock:

Ik kan wel een nieuwe auto kopen, maar geen nieuw lijf.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 29 Jan 2013, 19:45

Edward schreef:
piet_g schreef:een punto voelt best stevig als je er in rijd, maar als je hem nu zo ziet staan is die defender toch veeeeeeeel steviger :D

Bij een botsing komt een walgelijke hoeveelheid energie vrij. Wil jij die zelf absorberen of laat je dat liever je auto doen? :shock: :shock:

Niet als je dat lijf als je eigen lijf wilt gebruiken :D

Vanmiddag over die weg gekomen (Karin heeft er vanochtend een hele tijd stil mogen staan) maar niets gezien wat op een aanrijding wees. Hoop dat er alleen blik beschadigd is.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Dragon

Berichtdoor Dragon » 29 Jan 2013, 19:51

Edward schreef:

Als je daarmee wil zeggen dat je blij bent in een Defender te rijden snap ik het, ik schreef niet voornix dat als je geen gordels om hebt jij de kreukelzone bent..... :roll:
De Defender is waarschijnlijk total loss, omdat'ie geen kreukelzone heeft. Chassis kapot....einde verhaal. :cry:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

tim

Berichtdoor tim » 29 Jan 2013, 19:52

Edward schreef:
piet_g schreef: maar geen nieuw lijf.......

Het schijnt dat die 3D printers met de dag geavanceerder worden.. :mrgreen:

Toch even 2 stomme onhandige vragen;

het lijkt dat bij de def de 2 chassisbalken niet zijn ingedeukt, anderzijds, als je naar de zichtbare flank kijkt, lijkt het weldegelijk allemaal in/opgeschoven.

bestaan er eigenlijk richtlijnen tussen brandweer en verzekeringsmaatschappijen aangaande verregaande oplossingen als een dak eraf knippen , en daarmee gegarandeerde totalloss heid?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jan 2013, 20:16

Dragon schreef:
Edward schreef:

Als je daarmee wil zeggen dat je blij bent in een Defender te rijden snap ik het, ik schreef niet voornix dat als je geen gordels om hebt jij de kreukelzone bent..... :roll:
De Defender is waarschijnlijk total loss, omdat'ie geen kreukelzone heeft. Chassis kapot....einde verhaal. :cry:

En waarom is ie dan total loss???? Nieuw chassis eronder, nieuwe neus en klaar. Ik hoop alleen dat de inzittenden geen ernstig letsel hebben na zo'n klap.

Wie het ook zijn (is) sterkte!!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

bcmeijer

Berichtdoor bcmeijer » 29 Jan 2013, 20:27

Ik heb de 130 gezien waarmee Race2Recovery een ongeluk heeft gehad tijdens Dakar. Tot mijn eigen grote verbazing leven alle drie de inzittenden van de defender nog en houden ze er waarschijnlijk geen letsel aan over.
Die Defender is gegarandeerd total loss. (Chassis krom, body heel erg beschadigd, vooras en motor zagen er heel slecht uit)

Ik ben het helemaal met Eduard eens dat de defender een erg slechte auto is om een ongeluk in te krijgen maar ik ben erg verbaasd hoe 'heel' R2R-team leden uit de auto zijn gekomen.

Terug naar “Kroeg”