Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Ron63 » 11 Feb 2013, 23:20

Ja dat snap ik wel, maar auto moet wel een code mee krijgen anders is hij er niet uit te filteren voor hun.

Wat betreft de opcenten bedoel ik dan.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Roger B. » 11 Feb 2013, 23:41

ik zie het probleem niet.... bij afgifte van het kenteken wordt door de RDW bepaald of een auto voldoet aan de voorwaarden voor grijs kenteken (fiscaal) en of ze dat zelf doen, of dat ze dat doen op basis van info die iemand (de dealer) verstrekt boeit dan even niet.... hoedanook wordt er bij een "voormalig geel" defender aangegeven dat het geen fiscaal grijze auto is, en gaat ie als fiscaal geel het systeem in, en blijft dat bij eigenaarwissel.
gone

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Ron63 » 12 Feb 2013, 08:59

Probleem zie ik ook niet, alleen nieuwsgierigheid.
RDW keurt alleen maar, belastingdienst doet daarnaast zijn eigen ding. Auto ombouwen naar invalide vervoer wil niet gelijk zeggen BPM vrij (ondanks RDW keuring), en zo nog meer van deze uitzonderingen.

Ben dus gewoon benieuwd naar de hoe en wat.

Groet Ron

Ps: en om nou in Nick en Simon taal te zeggen "tiszo" vind ik dan weer te kort door de bocht
110-Td5 X-tech 2006

Gebruikersavatar
Dommel
Berichten: 407
Lid geworden op: 12 Jan 2012, 21:25

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Dommel » 12 Feb 2013, 09:49

Wellicht dat dit draadje opgesplist of hernoemd kan worden... :roll:

Hoe zit 't dan met de G-Klasse? Dat is immers ook een voortborduursel van een hele oude auto.
Al enige tijd roepen ze daar ook dat de productie ervan stopt, maar ieder jaar weten ze deze nog te verlengen.

Van mij mag er een mooie vervanger van de Defender komen, als 'ie maar Defender waardig wordt en geen aftreksel van de Discovery.
Persoonlijk vindt ik dat nu al met de RRS. Het is een Range, maar technisch een Disco. Ik zie er de meerwaarde er niet van in, ik zou de Disco kopen en geld overhouden.

Wat betreft veiligheid zegt de grootte niet alles. De New MINI is een van de veiligste auto's die er gemaakt worden.
Men heeft eens een vergelijk gemaakt met de Ford F-150 pickup en de conclusie was dat je beter in een MINI kon zitten.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2013, 10:41

Dommel schreef:Wellicht dat dit draadje opgesplist of hernoemd kan worden... :roll:

Hoe zit 't dan met de G-Klasse? Dat is immers ook een voortborduursel van een hele oude auto.
Al enige tijd roepen ze daar ook dat de productie ervan stopt, maar ieder jaar weten ze deze nog te verlengen.

Van mij mag er een mooie vervanger van de Defender komen, als 'ie maar Defender waardig wordt en geen aftreksel van de Discovery.
Persoonlijk vindt ik dat nu al met de RRS. Het is een Range, maar technisch een Disco. Ik zie er de meerwaarde er niet van in, ik zou de Disco kopen en geld overhouden.

Wat betreft veiligheid zegt de grootte niet alles. De New MINI is een van de veiligste auto's die er gemaakt worden.
Men heeft eens een vergelijk gemaakt met de Ford F-150 pickup en de conclusie was dat je beter in een MINI kon zitten.


In de G is wel door de jaren geïnvesteerd. Een nieuwe G heeft gewoon airbags en een bij de tijdse motor. Er is zelfs een 600Pk V12 leverbaar...... De G65 AMG. Kost je wel 391.321 euri's..........

En ook die heeft steeds meer moeite om aan alle eisen te blijven voldoen. Het is dus een kwestie van tijd tot het te duur wordt om hem bij de tijd te houden.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Roger B. » 12 Feb 2013, 12:58

Dommel schreef:Van mij mag er een mooie vervanger van de Defender komen, als 'ie maar Defender waardig wordt en geen aftreksel van de Discovery.



waarom niet? een disco doet t in het terrein stukken beter dan een defender, om over op de weg maar te zwijgen?

eigenlijk doen bijna alle modellen van landrover van de laatste 10 a 15 jaar het waarschijnlijk beter
gone

Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 Okt 2012, 15:43
Locatie: Ossendrecht

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Sebastian » 12 Feb 2013, 14:26

Roger B. schreef:waarom niet? een disco doet t in het terrein stukken beter dan een defender, om over op de weg maar te zwijgen?

eigenlijk doen bijna alle modellen van landrover van de laatste 10 a 15 jaar het waarschijnlijk beter


Voor mij omdat een defender en de series modellen een bepaald gevoel oproepen en een disco en de range modellen niet echt. Ik zou niet weten waarom ik een nieuwe RR zou kopen inplaats van een landcruiser. Maar goed das mijn mening / gevoel.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2013, 14:31

Sebastian schreef:
Roger B. schreef:waarom niet? een disco doet t in het terrein stukken beter dan een defender, om over op de weg maar te zwijgen?

eigenlijk doen bijna alle modellen van landrover van de laatste 10 a 15 jaar het waarschijnlijk beter


Voor mij omdat een defender en de series modellen een bepaald gevoel oproepen en een disco en de range modellen niet echt. Ik zou niet weten waarom ik een nieuwe RR zou kopen inplaats van een landcruiser. Maar goed das mijn mening / gevoel.


Dat weet je zo als je in beide gereden hebt! Niks mis met een Cruiser, maar zelfs de V8 uitvoering is een trekker vergeleken met een Range! ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Roger B. » 12 Feb 2013, 14:45

heb ook niks over uiterlijk gezegd....maar een aftreksel van een disco kan ook betekenen dat t er heel anders uitziet, maar wel technisch sterk afgeleid is...een body is maar een stukje vervormd blik.....

een auto nu ontwikkelen die zo slecht in elkaar zit als een defender is economisch onverantwoord...wat het ook wordt.....zo spartaans als een defender zak het waarschijnlijk nooit worden, dus als DAT het stukje gevoel bepaald voor je, vergeet dan maar dat je de opvolger gaat waarderen, het zelfde voor de blokvorm, die gaat geheid ook verdwijnen
gone

Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 Okt 2012, 15:43
Locatie: Ossendrecht

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Sebastian » 12 Feb 2013, 15:31

Blijkbaar gaan ze dus het chassis van de RRS en Discovery gebruiken: [urlnewscreen=]http://www.autoweek.nl/nieuws/18477/land-rover-bouwt-nieuwe-defender-in-india[/urlnewscreen] en voor een deel het uiterlijk van de DC100 [urlnewscreen=]http://www.autoweek.nl/nieuws/20790/ontwerp-defender-opvolger-wijkt-af-van-dc100[/urlnewscreen].

Maar goed, we zullen wel zien wat het word. Vooruitgang hoeft niet slecht te zijn, ik ben alleen blij met zoals het nu is. (een spartaanse blokkendoos :) )
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten