Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor tim » 05 Feb 2013, 01:15

Ik ben eruit!

op de site van de belastingdienst gekeken, en men hanteert aldaar 3 catagorieen, te weten:

bestelauto particulier
bestelauto ondernemer
maar ook: bestelauto gehandicapte.

deze volgorde is financieel van hoog naar laag, dus als particulier betaal je de volle mep, en als gehandicapte vrijwel geen drol.

Dus ik stel voor: allemaal naar badi harrie, effe kiezen opmekaar, kaart aanvragen bij je gemeente en kachelen met die def voor vrijwel niks!

Maar wacht, het wordt nog mooier, je hebt bij de belastingdienst ook nog de catagorie "rijdende winkel".
Dat tarief is helemaal drie keer niks.

Dus koop 2 dozen Mars bij de sligro, een tros bananen en een pak yoghurt, plak de letters SRV op je ventialtiekleppen, leg je gehandicaptekaart goed in het zicht, en volgens mij krijg je dan inmiddels ieder kwartaal MRB geld terug !
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Feb 2013, 08:05

tim schreef:Nou, dan begrijp ik geen drol waar al die lieden en hun verhalen vandaan komen dat het bij een grijs kenteken auto als particuliere eigenaar de provinciale opcenten scheelt.

sjonge jonge, weer een woelige nacht tegemoed...

Als je auto ingericht is volgens de eisen van de belastingdienst voor grijs kenteken dan betaalt een particulier geel tarief zonder opcenten en een ondernemer grijs tarief.

Is ie echter ingericht op personenvervoer,wat wij geel kenteken noemen, betaal je ook de gele prijs. Ongeacht of ie op grijs of geel kenteken staat.

Alle Defs worden nu op grijs kenteken geleverd maar dat zegt niks over de inrichting. Zoals gezegd gaat dat puur om toelatingseisen. Met andere woorden: het is een manier om de wagen nog even leverbaar te houden, ondanks dat ie aan geen enkele regel meer voldoet......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dragon

Berichtdoor Dragon » 05 Feb 2013, 20:36

Edward schreef:
tim schreef:Nou, dan begrijp ik geen drol waar al die lieden en hun verhalen vandaan komen dat het bij een grijs kenteken auto als particuliere eigenaar de provinciale opcenten scheelt.

Als je auto ingericht is volgens de eisen van de belastingdienst voor grijs kenteken dan betaalt een particulier geel tarief zonder opcenten en een ondernemer grijs tarief.

Is ie echter ingericht op personenvervoer,wat wij geel kenteken noemen, betaal je ook de gele prijs. Ongeacht of ie op grijs of geel kenteken staat.

Alle Defs worden nu op grijs kenteken geleverd maar dat zegt niks over de inrichting. Zoals gezegd gaat dat puur om toelatingseisen. Met andere woorden: het is een manier om de wagen nog even leverbaar te houden, ondanks dat ie aan geen enkele regel meer voldoet......

ooww, Dus wat ga ik dan betalen als ik een grijze Def heb, niet ingericht voor personenvervoer, maar niet meer ingeschreven sta bij de kamer van koophandel???
heeft niet meer zoveel te maken met "Oeps, 1 van ons betrokken bij een aanrijding" maar toch..... :?:

Is geen nieuwe discussie, ooit al langsgekomen....
Als je in een grijze auto gepakt wordt met stoelen achterin ben je de klos, big time :!:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Feb 2013, 20:58

Dragon schreef:
Edward schreef:

ooww, Dus wat ga ik dan betalen als ik een grijze Def heb, niet ingericht voor personenvervoer, maar niet meer ingeschreven sta bij de kamer van koophandel???
heeft niet meer zoveel te maken met "Oeps, 1 van ons betrokken bij een aanrijding" maar toch..... :?:

Is geen nieuwe discussie, ooit al langsgekomen....
Als je in een grijze auto gepakt wordt met stoelen achterin ben je de klos, big time :!:

Dan betaal je geel kenteken zonder de opcenten. Daar zie ik het voordeel niet van in, maar het wordt nog gedaan.
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Feb 2013, 21:13

Dragon schreef:

geelkentekenprijs minus de provinciale opcenten.

Dragon schreef:Als je in een grijze auto gepakt wordt met stoelen achterin ben je de klos, big time :!:

yup, bpm- en belastingnaheffing met boete
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 11 Feb 2013, 19:24

Nou ja...!
Rare auto rijden wij in, niemand weet eigenlijk waar we ons aan moeten houden, of wel, maar niet precies :P :D :mrgreen:
of wel, niet :?:

:shock:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Feb 2013, 19:36

Dragon schreef:Nou ja...!
Rare auto rijden wij in, niemand weet eigenlijk waar we ons aan moeten houden, of wel, maar niet precies :P :D :mrgreen:
of wel, niet :?:

:shock:

Wat ie er jou niet duidelijk dan? :?: :?:
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 11 Feb 2013, 22:31

Ruben, heel simpel; in een bedrijfsauto, lees grijskenteken in fiscale zin, mag geen personenvervoer plaatsvinden in de laadruimte.Dus ook de voorzieningen daarvoor/daarvan moeten ontbreken.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 11 Feb 2013, 22:58

Bij Schaap in Lelystad staat een 110 7persoon's op grijs kenteken.

Blijft bizar dat op de site van meneer de belasting niet te zien is wat de kosten per maand zijn.

Ben dus eigenlijk wel benieuwd op wat voor wijze de belasting de info krijgt dat hij niet meer klopt :?:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Feb 2013, 23:07

Ron63 schreef:Bij Schaap in Lelystad staat een 110 7persoon's op grijs kenteken.

Blijft bizar dat op de site van meneer de belasting niet te zien is wat de kosten per maand zijn.

Ben dus eigenlijk wel benieuwd op wat voor wijze de belasting de info krijgt dat hij niet meer klopt :?:

Groet Ron

Dat is al een paar keer uitgelegd. ALLE Defenders worden op grijs kenteken geleverd. De inrichting voldoet niet aan de eisen voor fiscaal grijs en dus is ie geel in de Mrb. :o

Maar dat is de enige manier op een Defender nog op kenteken te krijgen in NL. Kost ie wel meer dan een ton en dus worden er erg weinig verkocht zo......

En mensen maar roepen dat de Defender niet vervangen dient te worden en bla bla bla bla. ;)
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”