Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding
-
Roger B.
Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding
niet zo hard meer rijden dan... een kans op een ongeval is er altijd...
gone
Highlander schreef:Ik kan het natuurlijk mis hebben maar een Defender komt door de huidige eisen omdat deze op grijs kenteken afgeleverd wordt.
En dat gewoon met alle toeters en bellen en tikt gewoon geel kenteken af.
Bedrijfs wagens hebben blijkbaar een andere eis......
Voor een geel kenteken moet je gewoon voldoen aan de eisen van een geel kenteken. Het eisen pakket voor het kenteken is echter een stuk minder dan iedereen denkt, oa Airbag is zover ik weet geen verplichting.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Highlander schreef:Ik kan het natuurlijk mis hebben maar een Defender komt door de huidige eisen omdat deze op grijs kenteken afgeleverd wordt.
En dat gewoon met alle toeters en bellen en tikt gewoon geel kenteken af.
Bedrijfs wagens hebben blijkbaar een andere eis......
Voor een geel kenteken moet je gewoon voldoen aan de eisen van een geel kenteken. Het eisen pakket voor het kenteken is echter een stuk minder dan iedereen denkt, oa Airbag is zover ik weet geen verplichting.
Groet Ron
Oh? dan is er vast geen enkele reden waarom de Defender uitsluitend op bedrijfswagen kenteken geleverd wordt? Ook al koop je een 7 zitter. Dat heeft wel degelijk met toelatingseisen te maken en dan vooral met de emissie
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Waarvoor zijn er dan nog zoveel geel kentekens? grijs 7 persoons zonder opcenten scheelt toch weer aanzienlijk in de maandelijkse bijdrage.
Ik kom de 7 persoons trouwens niet tegen op de prijslijsten of is dit special delivery.
Groet Ron
Dus toch de Td 5 maar omkeuren naar 9 persoons grijs, of ga ik nu te snel.
Ik kom de 7 persoons trouwens niet tegen op de prijslijsten of is dit special delivery.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Waarvoor zijn er dan nog zoveel geel kentekens? grijs 7 persoons zonder opcenten scheelt toch weer aanzienlijk in de maandelijkse bijdrage.
Groet Ron
De mrb is gewoon hetzelfde als geel kenteken dus feitelijk is de wagen geel kenteken, alleen geleverd op bedrijfswagen kenteken. Zal wel een technisch verhaal zijn. Maar een 110 op geel is duurder dan een D4..... Dan moet je wel heeeeeeel erg liefhebber zijn van de Def als je dan niet in een D4 stapt.
Edward van Vugt
Als ik moest kiezen weet ik het nog niet, maar ja 1 ding scheelt daar hoef ik me niet druk om te maken 100,000 voor een auto gaat het niet worden
Groet Ron
Ik ga het toch eens uitzoeken wat betreft die provinciale opcenten
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Als ik moest kiezen weet ik het nog niet, maar ja 1 ding scheelt daar hoef ik me niet druk om te maken 100,000 voor een auto gaat het niet worden![]()
Groet Ron
Tis allemaal wat vaag, dwz voor mij; een 130 in nederland is per definitie grijs kenteken ivm hoe die is, lees qwa indeling/opbouw, maar toch uiteraard gewoon 4/5 zitplaatsen.
Dus qwa kentekenplaat/papieren/bewijs heb je een grijs kenteken, maar als particulier betaal je geel.
Maar inderdaad, dan geel met of zonder de provinciale opcenten?
Want volgens mij scheelt dat toch een krappe 30% van de rekening.
MarcS rijdt een 110 HT, dus grijs kenteken.
Maar omdat ie particulier is betaalt ie geel.
Maar ik weet vrijwel zeker niet de opcenten erbij.
Ik betaal grijs kenteken mrb tarief, dus daar hebben we voor nu niets aan.
Dan nu de 110 7/9 persoons.
Voor de wet is dat dus ook grijs kenteken, maar voor de mrb geel.
Maar dan ook hier; betaal je dan als particuliere eigenaar wel of geen opcenten bij je 110 7/9 persoons?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
tim schreef:Ron63 schreef:Als ik moest kiezen weet ik het nog niet, maar ja 1 ding scheelt daar hoef ik me niet druk om te maken 100,000 voor een auto gaat het niet worden![]()
Groet Ron
Tis allemaal wat vaag, dwz voor mij; een 130 in nederland is per definitie grijs kenteken ivm hoe die is, lees qwa indeling/opbouw, maar toch uiteraard gewoon 4/5 zitplaatsen.
Dus qwa kentekenplaat/papieren/bewijs heb je een grijs kenteken, maar als particulier betaal je geel.
Maar inderdaad, dan geel met of zonder de provinciale opcenten?
Want volgens mij scheelt dat toch een krappe 30% van de rekening.
MarcS rijdt een 110 HT, dus grijs kenteken.
Maar omdat ie particulier is betaalt ie geel.
Maar ik weet vrijwel zeker niet de opcenten erbij.
Ik betaal grijs kenteken mrb tarief, dus daar hebben we voor nu niets aan.
Dan nu de 110 7/9 persoons.
Voor de wet is dat dus ook grijs kenteken, maar voor de mrb geel.
Maar dan ook hier; betaal je dan als particuliere eigenaar wel of geen opcenten bij je 110 7/9 persoons?
Dan betaal je de volle mep. Net zoals je voor een 110 double cap op grijs gewoon de volle mep aan geel tarief betaald.
Edward van Vugt
Nou, dan begrijp ik geen drol waar al die lieden en hun verhalen vandaan komen dat het bij een grijs kenteken auto als particuliere eigenaar de provinciale opcenten scheelt.
sjonge jonge, weer een woelige nacht tegemoed...
sjonge jonge, weer een woelige nacht tegemoed...
110 HT 200 Tdi 1989.
Ik heb altijd begrepen dat een defender nog geleverd mag worden zonder te voel doen aan de huidige eisen omdat het originele type goedkeuring stamt uit negentienhonderd zoveel. Dus elke defender daarna is een voortbordduring op het orignieel welke toen in 1986 netjes voldeed aan de toen geldende eisen. Correct mee if I'am wrong
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.