Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dragon

Re: Oeps, een van ons betrokken bij aanrijding

Berichtdoor Dragon » 12 Feb 2013, 17:17

Edward schreef:
Dragon schreef:Nou ja...!
Rare auto rijden wij in, niemand weet eigenlijk waar we ons aan moeten houden, of wel, maar niet precies :P :D :mrgreen:
of wel, niet :?:

:shock:

Wat ie er jou niet duidelijk dan? :?: :?:

Ik snap het wel (een beetje) ik mag geen stoelen achterin enz.
Het is gewoon een hele eigenwijze auto.
Mag een Bullbar (als ik die zou willen) op mijn model, Def 90, 2002, TD5?
Er mag wel een lier op...?! Hoezo kreukelzone.
Sommigen onder ons halen de tussenpot en de catalisator weg, auto wordt zuiniger, klinkt beter, maar wordt'ie dan nog goedgekeurd?
Er zijn veel grijze gebieden als het om een grijze Def gaat :roll:
Weet de RDW nou eigenlijk wel wat wel en niet mag?
Dat is een beetje mijn vertwijfeling, het zal best wel ergens omschreven zijn, maar als ik naar een niet laro gerelateerde garage ga om mijn auto te laten keuren staan ze een beetje te kijken "wat moet ik hiermee?"
Een wel gerelateerde laro garage ging mijn gordel vervangen omdat er rafeltjes op zaten, komt altijd tussen de deur he (ff aansteker erlangs en weg rafels)
:?: :!:
Van dattum dus.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2013, 17:41

Alles wat je doet waarbij de auto niet meer volgens de typegoedkeuring is in wezen verkeerd. Dus als je banden monteert die niet zijn voorgeschreven ben je 'vervolgbaar'. :shock: :shock:

Maar de praktijk is anders en dat heeft niets met de Defender te maken. Al mijn Golfjes werden voorzien van een schroefonderstel (verlagen ipv verhogen), andere velgen (groter en breder), ander uitlaatsysteem, injectiesysteem, verlichting en ga zo maar door. :oops: :oops:

Nooit problemen mee gehad. Sowieso kan oom agent mij weinig schelen. Met de verzekaraar maak ik daarentegen wél hele goede afspraken! ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dragon

Berichtdoor Dragon » 12 Feb 2013, 17:51

Edward schreef:Alles wat je doet waarbij de auto niet meer volgens de typegoedkeuring is in wezen verkeerd. Dus als je banden monteert die niet zijn voorgeschreven ben je 'vervolgbaar'. :shock: :shock:

Maar de praktijk is anders en dat heeft niets met de Defender te maken. Al mijn Golfjes werden voorzien van een schroefonderstel (verlagen ipv verhogen), andere velgen (groter en breder), ander uitlaatsysteem, injectiesysteem, verlichting en ga zo maar door. :oops: :oops:

Nooit problemen mee gehad. Sowieso kan oom agent mij weinig schelen. Met de verzekaraar maak ik daarentegen wél hele goede afspraken! ;)

Duidelijk :!:

Zag laatst een gemeente vrachtwaggel rijden met een gereedschapsbak aan de voorbumper, jammer dat ik er geen foto van gemaakt heb.
Das dan het goeie voorbeeld ;)
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2013, 18:01

Dragon schreef:
Edward schreef:Alles wat je doet waarbij de auto niet meer volgens de typegoedkeuring is in wezen verkeerd. Dus als je banden monteert die niet zijn voorgeschreven ben je 'vervolgbaar'. :shock: :shock:

Duidelijk :!:

Zag laatst een gemeente vrachtwaggel rijden met een gereedschapsbak aan de voorbumper, jammer dat ik er geen foto van gemaakt heb.
Das dan het goeie voorbeeld ;)

Hier in de buurt rijden er een aantal rond met wat extra Xenon verstralers. Da's nie gek want dat doen ze allemaal, maar deze hebben er 4 op de bumper, 4 op de grill en 4 op het dak. Da's dus 12!! extra verstralers!!! :o :o

Naast de gebruikelijke kermisverlichting natuurlijk. Die jongens krijgen ongeveer 1x per jaar een bon voor teveel lampen voeren. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 12 Feb 2013, 21:02

Dragon schreef:
Zag laatst een gemeente vrachtwaggel rijden met een gereedschapsbak aan de voorbumper

Even hier op inhaken,

ik zie vaak vrachtwagens die aan de voorkant bij de bumper een groot vierkant zwart blok hebben zitten, met het woord/merk "nido"oid, in ieder geval met de letter N beginnend, en 4 letters hebbend.
Het lijkt op een soort dik zwaar kunststof stootblok.
Wat is dat toch?? Vanmiddag in A-dam bij een Gemeentelijke vrachtwagen ook weer zo'n blok aan de voorzijde.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Johnny

Berichtdoor Johnny » 12 Feb 2013, 21:12

tim schreef:
Dragon schreef:
Zag laatst een gemeente vrachtwaggel rijden met een gereedschapsbak aan de voorbumper

Even hier op inhaken,

ik zie vaak vrachtwagens die aan de voorkant bij de bumper een groot vierkant zwart blok hebben zitten, met het woord/merk "nido"oid, in ieder geval met de letter N beginnend, en 4 letters hebbend.
Het lijkt op een soort dik zwaar kunststof stootblok.
Wat is dat toch?? Vanmiddag in A-dam bij een Gemeentelijke vrachtwagen ook weer zo'n blok aan de voorzijde.

Onder die kunstof kap zit de aansluiting van de sneeuwschuif.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

tim

Berichtdoor tim » 12 Feb 2013, 21:33

okee!

nooit geweten dus.

Dank johnny.

Zitten die nieuwe kozijnen er nou al in :?:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Dommel

Berichtdoor Dommel » 13 Feb 2013, 11:55

Roger B. schreef:
Dommel schreef:Van mij mag er een mooie vervanger van de Defender komen, als 'ie maar Defender waardig wordt en geen aftreksel van de Discovery.

waarom niet? een disco doet t in het terrein stukken beter dan een defender, om over op de weg maar te zwijgen?

Ik omschreef het een beetje krom. Ik bedoel meer onderscheidend vermogen en niet alleen op uiterlijk maar ook op prestaties en gebruiksgemak.
Zo zie ik bijvoorbeeld niet de meerwaarde van de huidige RRS t.o.v. een Disco, je betaalt meer voor hetzelfde onderstel.
Idem is dit eigenlijk ook met een Evoque en een Freelander...

Snap wel dat er onderdelen uitgewisseld worden, maar zie liever iets meer daadwerkelijke onderscheid in de modellen.
Doelgroep gebruikers gericht.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”