dennis83 schreef:Ik woon in Breda en zie hier nog wel eens een verdwaalde Belg naast de weg staan. Ik heb er twee keer een meegenomen maar iedere keer bleken ze naar de "shop" te zijn geweest of te gaan. In dat geval doelen ze dus op de koffieshop en ben ik ook gestopt met lifters mee nemen richting Belgie.
Nu heb ik zelf redelijk recent een mooie studententijd gehad en ken er toch wel een paar die op deze mannier een mooie ehn goedkope vakantie hebben gehad.
Het gebeurt dus nog wel maar zeker niet veel meer.
Gr.
Dennis
Het behoort niet tot het onderwerp maar ik vraag me toch af wat de bestemming van de reis er toe doet als afweging wel of niet een lifter mee te nemen.
Ik handel namelijk zelf ook in verdovende middelen. Legaal weliswaar maar ik zie het verschil niet echt. En wat alcohol kan doen met mensen hebben we onlangs nog gedemonstreerd gezien. Een Belg die naar een stad lift om een avondje te stappen, te logeren bij een bekende en de dag erna terug te liften kan heel sympathiek overkomen maar hoeft dat niet te zijn. Maar goed, nogmaals: dat is weer een heel andere discussie.
Wat lifters betreft, ik reis bij voorkeur niet via hoofdwegen en daar zie je ze maar weinig. Bovendien heb ik een tweezitter