MRB verhalen

gewoon allemaal verhuizen naar het buitenland jongens
De wagen heeft ondertussen Apk en een hele stapel verbeteringen zodat hij wat betrouwbaarder is geworden en beter rijdt.
het wordt een beetje een saai verhaal zo zonder foto's maar ik wordt een beetje moe van de de slecht weer MRB verhalen dus ik doe het toch maar gewoon.
Tijdens mijn afwezigheid in NL is de PKW niet door de keuring gekomen op een aantal punten: ruitenwisserpomp, stuurkogels, uitlaat, remleidingen en nog wat maar dat weet ik ff niet meer.
dus ik kon gelijk weer aan de gang en heb de boel vervangen, in de haast voor ik weg ging had ik niet eens gezien dat mijn uitlaat met drie stukjes roest aan elkaar hing
Bij de volgende keuring was alles ok en kon ik weer de weg op!!
natuurlijk had ik zelf ook nog de nodige dingen op een lijstje staan voor na de keuring.
Een lange lijst wel te verstaan!
distributieriem vervangen wat bedrading fatsoeneren, een nieuwe elektrische ventilator plaatsen en intercooler- en water- slangen vernieuwen.
dus de boel los gegooid en de distributieriem vervangen wat trouwens erg soepel verliep, het enige wat ik erg lastig vond was dat de koelvloeistoffaftapplug niet te vinden was en dat ik hem nadat ik klaar was met aftappen wel had gevonden

. tijdens het los maken van de onderste radiatorslang kwam ik tot de ontdekking dat de koperen aansluiting helemaal krom en gedeukt was. De enige oplossing was de radiateur eruit en ze weer netjes maken.
de radiateur kwam er gemakkelijk uit alleen viel hij bijna uit elkaar van ouderdom, hij was op. ook was de hele linker voorkant van het chassis weggerot gelukkig zat het goed verstopt voor de apk. dus het extra werk stapelde zich op.
Maar liever wat extra werk als een onveilige auto!
Het gat zat snel weer dicht dus likje verf erover en klaar.
De radiateur moest ook vervangen worden door een nieuwe.
Bij mijn lokale onderdelen handel kon ik voor een goede prijs een nieuwe Opel Combo ventilator krijgen om aan te passen en te monteren.
Het terug bouwen van de nieuwe onderdelen was begonnen en verliep goed.
Ik had een intercooler slangset plus de bovenste radiateurslang gekocht in Engeland en het paste perfect, en ziet er een stuk georganiseerder uit als wat er in zat.
Na het terug bouwen van heel de boel heb ik een test rit gemaakt naar Duesseldorf. Op de heen rit vloog mijn zekering er al uit van de kachel ventilator en tevens naar mijn ontdekking de radiateur koel ventilator.
Vage bedrading!! En op de weg terug begon het een beetje te roken vanbinnen
Volgende was dus bedrading goed maken en ontdoen van kroonsteentjes.
Er waren heel wat duistere dingen in mijn draadboom gemaakt en doorverbonden, of met omwegen aangelegd.
Twee dagen later was alles uitgepluisd en weer goed aangelegd.
Ook heb ik voor de nieuwe ventilator een nieuw rijtje zekeringen en een relais geplaatst.
In de tussentijd heb ik nog een beetje zitten klussen aan mijn achterdeur die aan de onderkant gedeeltelijk was doorgerot.
Het oude vieze vel van de bekleding heb ik weg gedaan en vervangen voor een robuuster stukje betonplex.