Project oneindig

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Emile+

Re: Project oneindig

Berichtdoor Emile+ » 07 Feb 2013, 22:29

bedankt Piet,

Volgende is morgen lampen grils monteren en de auto van binnen eens grondig schoon maken :D
dan APK :mrgreen: cross fingers

en zondag vlieg ik er even tussenuit 8-) om eind maart weer terug te komen 8-)

daarna komt er een mooie inbouw in de bak maar dat komt later ;)

MichielG

Berichtdoor MichielG » 08 Feb 2013, 10:20

Tnx Emile,

Zal zeker even een mailtje aan wagen op het moment dat ik er aan toe ben.
Binnen opnieuw restylen lijkt me ook gaaf maar first things first ;)

Emile+

Berichtdoor Emile+ » 08 Mei 2013, 17:23

MRB verhalen :( gewoon allemaal verhuizen naar het buitenland jongens :? :lol:

De wagen heeft ondertussen Apk en een hele stapel verbeteringen zodat hij wat betrouwbaarder is geworden en beter rijdt.
het wordt een beetje een saai verhaal zo zonder foto's maar ik wordt een beetje moe van de de slecht weer MRB verhalen dus ik doe het toch maar gewoon.

Tijdens mijn afwezigheid in NL is de PKW niet door de keuring gekomen op een aantal punten: ruitenwisserpomp, stuurkogels, uitlaat, remleidingen en nog wat maar dat weet ik ff niet meer.
dus ik kon gelijk weer aan de gang en heb de boel vervangen, in de haast voor ik weg ging had ik niet eens gezien dat mijn uitlaat met drie stukjes roest aan elkaar hing :)

Bij de volgende keuring was alles ok en kon ik weer de weg op!!
natuurlijk had ik zelf ook nog de nodige dingen op een lijstje staan voor na de keuring.
Een lange lijst wel te verstaan!
distributieriem vervangen wat bedrading fatsoeneren, een nieuwe elektrische ventilator plaatsen en intercooler- en water- slangen vernieuwen.

dus de boel los gegooid en de distributieriem vervangen wat trouwens erg soepel verliep, het enige wat ik erg lastig vond was dat de koelvloeistoffaftapplug niet te vinden was en dat ik hem nadat ik klaar was met aftappen wel had gevonden :lol: . tijdens het los maken van de onderste radiatorslang kwam ik tot de ontdekking dat de koperen aansluiting helemaal krom en gedeukt was. De enige oplossing was de radiateur eruit en ze weer netjes maken.
de radiateur kwam er gemakkelijk uit alleen viel hij bijna uit elkaar van ouderdom, hij was op. ook was de hele linker voorkant van het chassis weggerot gelukkig zat het goed verstopt voor de apk. dus het extra werk stapelde zich op.
Maar liever wat extra werk als een onveilige auto!

2013-04-17-11-05-21.jpg

IMG-20130417-WA0004.jpg

Het gat zat snel weer dicht dus likje verf erover en klaar.
De radiateur moest ook vervangen worden door een nieuwe.
Bij mijn lokale onderdelen handel kon ik voor een goede prijs een nieuwe Opel Combo ventilator krijgen om aan te passen en te monteren.
Het terug bouwen van de nieuwe onderdelen was begonnen en verliep goed.
Ik had een intercooler slangset plus de bovenste radiateurslang gekocht in Engeland en het paste perfect, en ziet er een stuk georganiseerder uit als wat er in zat.

Na het terug bouwen van heel de boel heb ik een test rit gemaakt naar Duesseldorf. Op de heen rit vloog mijn zekering er al uit van de kachel ventilator en tevens naar mijn ontdekking de radiateur koel ventilator.
Vage bedrading!! En op de weg terug begon het een beetje te roken vanbinnen :?
Volgende was dus bedrading goed maken en ontdoen van kroonsteentjes.

Er waren heel wat duistere dingen in mijn draadboom gemaakt en doorverbonden, of met omwegen aangelegd.
Twee dagen later was alles uitgepluisd en weer goed aangelegd.
Ook heb ik voor de nieuwe ventilator een nieuw rijtje zekeringen en een relais geplaatst.

In de tussentijd heb ik nog een beetje zitten klussen aan mijn achterdeur die aan de onderkant gedeeltelijk was doorgerot.
Het oude vieze vel van de bekleding heb ik weg gedaan en vervangen voor een robuuster stukje betonplex.

2013-05-07-15-35-18.jpg

Emile+

Berichtdoor Emile+ » 08 Mei 2013, 17:25

2013-05-07-15-35-48.jpg

meer volgt ;)

Emile+

Berichtdoor Emile+ » 03 Apr 2014, 12:54

Updateje

Kort nadat ik mijn APK heb gehad in NL nu alweer een jaar geleden ben ik naar zuid Duitsland verhuisd om daar met mijn vriendin te gaan wonen. Natuurlijk ging de auto mee. Ondertussen veranderde de belasting van idee om nu ook oldtimers met een diesel te gaan laten betalen. Hier zat ik dus mooi met een paar problemen. Je kan natuurlijk ook niet voor altijd een Nederlandse auto in het buitenland blijven rijden.
Dus om aan de grijpgrage handen van de belastingdienst te ontkomen nu eindelijk de 110 omgezet naar Duits kenteken.
Het viel me heel erg me hoe veel werk het was. Ik moest voor de Tüv maar een paar dingen repareren en wat burocratie regelen. Meer was het niet. En zelfs met historisch kenteken.

Afbeelding

Nu heb ik ook weer zin om tijd en geld in de Land Rover te steken :)

groetjes,

Emile

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2014, 18:58

Mijn nederlandse verzekering wilde destijds maar 6maanden na emigratie doorverzekeren...... je kenteken mag je een jaar meenemen ( hoe je dan die andere 6 maanden moet verzekeren kon mijn verzekering me ook niet vertellen :roll: )
gone

tim

Berichtdoor tim » 03 Apr 2014, 19:30

Stiekem is dat ergens toch het mooist, een vrijwel toeters en bellen loze defender.
Mooi ding!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Kroeg”