Wat mag je van je dealer / Landrover NL verwachten?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
TopQ

Wat mag je van je dealer / Landrover NL verwachten?

Berichtdoor TopQ » 17 Jan 2013, 09:19

Ik heb sinds april 2012 een Defender.

Kleine opsomming problemen tot nu toe:

- De levertijd was ruim 2 maanden langer, dan vooraf afgesproken;
- Accupolen vergeten vast te zetten bij aflevering, waardoor ik het alarm niet meer kon uitzetten;
- De turbo slang is er inmiddels 4x af geweest (op de snelweg), waardoor ik steeds LR Assistance heb moeten inroepen (1x op nieuwjaarsnacht om 2:00 uur met 4 kinderen in de auto);
- De radiatorslang is 2x gescheurd (1x door verkeerd gemonteerde klip en 2x keer door dezelfde klip en verkeerd om gemonteerde slang);
- Linker verlichting (dashboard, parkeerverlichting voor en verlichting achter) werkt niet meer.

Nu is de turboslang er weer af. LR Assistance (ANWB) gaf aan dat de dealer er naar moet kijken en hiervoor een oplossing moet zoeken. De dealer zit hier 24 Km vandaan. Als ik hem moet brengen (en wachten), kost me dit al snel enkele uren.
De vorige keer (waterslang) - auto moest toen opgesleept worden, heeft de dealer een leenauto gebracht. Hiervoor (het brengen van deze leenauto ) heeft hij Euro 100,- excl b.t.w. gerekend. Overigens heb ik niets aan de leenauto (Skoda?!) als ik een aanhangwagen van 3.000 kg moet trekken.

Ik rijd eigenlijk al mijn hele leven Engelse auto's (vorige was een Discovery 3 en ik rijd naast LR nu ook nog Lotus). Ik weet dus dat ik problemen kan verwachten, maar zo erg heb ik het niet eerder meegemaakt.

Wat zouden jullie doen?
Wat kun je redelijkerwijs van je dealer cq. Landrover NL verwachten?

Groeten,

Q.

Roger B.

Re: Wat mag je van je dealer / Landrover NL verwachten?

Berichtdoor Roger B. » 17 Jan 2013, 09:36

verlichting is hoogstwaarschijnlijk zekering, wellicht door aanhanger...

al eens een goed gesprek hierover met je dealer gehad?
ook over een vervangend vervoer dat toereikend is voor jouw gebruik..

klinkt alsof er een aantal van je problemen door je dealer('s fouten) veroorzaakt zijn.....niemand verplicgt je bij deze dealer te blijven, garantie is wereldwijd
gone

TopQ

Berichtdoor TopQ » 17 Jan 2013, 09:45

Hoi Roger,

vervangende auto, ja, ik heb aangegeven dat ik een aanhanger moet trekken. Ik heb ook aangegeven dat het goedkoper is om mij een bakwagen (als alternatief voor LR+ trailer) te geven voor één dag, dan een personenautovoor een week, waar ik niets mee kan.

Andere dealer... als ik zeker wist, dat dat de oplossing was... Vorige keer ben ik door de andere dealer (uit Eindhoven) weggestuurd, omdat de plaats waar ik woon, bij de dealer uit den bosch "hoort" (ik woon precies tussen deze twee dealers in). Het ging toen overigens om de koop van een auto.

Groeten,

Q.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Jan 2013, 09:58

een dealer die je "wegstuurt" had voor mij gelijk al afgedaan.....ja het kost extra tijd, maar er zijn meer dealers dan de twee dichtsbijzijnde natuurlijk...

ik zou even met je dealer praten, kijken hoe zij tegenover jouw problematiek staan, en wat ze daaraan willen dien...niet tevreden? andere proberen.....waarbij ik van de verhalen, niet voor die wegstuurder zou kiezen....
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 17 Jan 2013, 12:44

You have a 3 year or 100,000km warranty with your Defender. Your dealer is the first line of contact and is obliged to fix all problems right first time under the warranty. If they do not then you can of course complain to LR NL and you have the right to use whichever dealer you want to and they are also obliged to fix the problem under the terms and conditions of the warranty.

I personally would have a quiet word with the dealership manager first and if you get no satisfaction then write to LR NL and find a dealer that actually cares about their customers.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Jan 2013, 18:41

Daar is al veel over geschreven. Probeer er met je dealer uit te komen want LR Nederland is helemaal een arrogante organisatie.

Dat van Laarhoven je botweg wegstuurt is normaal voor hun doen. The Adventure zou je eigenlijk wel goed moeten helpen. Ik krijg bij mijn dealer (Geba) altijd een vergelijkbare wagen mee als ik aangeef dat ik m'n aanhanger nodig heb. Anders hebben ze een paar Fiat 500 leenwagens staan. Bij gebruik van een auto tijdens garantiewerkzaamheden heb ik nog nooit een cent betaald.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 19 Jan 2013, 11:56

Problemen die onder de garantie vallen moeten door de dealer verholpen worden. Simpel, daar zijn ze toe verplicht.

Voor wat betreft een leenwagen is het toch anders. Dealers hebben gewoon een aantal auto's staan en ze gaan uit vermoed ik van een klant die daar die dag weinig bijzonders mee doet. Ik krijg meestal een Freelander 2 of een Evoque mee.

Dat er geen trekhaak onder zit kan ik dan nog inkomen. Een dealer vindt het waarschijnlijk ook niet leuk als een van de leenwagens zwaar werk moet doen. Ze moeten immers nog verkocht worden. Misschien kan je dat anders oplossen. Dat je die dag een auto huurt die kan trekken bij een verhuurbedrijf en de rekening aan de dealer kan geven.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Jan 2013, 14:48

Thomas Td5 schreef:
Dat er geen trekhaak onder zit kan ik dan nog inkomen. Een dealer vindt het waarschijnlijk ook niet leuk als een van de leenwagens zwaar werk moet doen. Ze moeten immers nog verkocht worden. Misschien kan je dat anders oplossen. Dat je die dag een auto huurt die kan trekken bij een verhuurbedrijf en de rekening aan de dealer kan geven.

Allemaal leuk bedacht Thomas, maar als ik een auto van 60 mille (of meer, geen idee wat een 90 kost) om daar mijn werk (dat het trekken van een aanhanger omvat) mee te doen, dan verwacht ik daar een vervangend vervoer voor dat gelijkwaardig is, dus ook mijn aanhanger kan trekken. Dat ik daar in normaal onderhoud-gevallen rekening mee kan houden, door óf geen aanhangerwerk in te plannen, óf (al dan niet tegen (extra) betaling een auto voor regel via dealer of zelf..... is een ding....... maar als ik onder garantie met pech kom, dan zorgt de dealer er maar voor dat ik daar zo min mogelijk last van heb, tijd en ergernis kost het sowieso al.....

De dealer waar ik werkte had destijds een paar wat oudere D1's rijden, maar ook gloedje nieuwe defenders, maar ALLEMAAL met trekhaak, ook de demo's hadden een trekhaak... de klant die zo'n auto koopt en daar zijn sleurhut of schameldieplader mee wil gaan trekken wil dat waarschijnlijk ook even uittesten in een proefrit
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jan 2013, 18:36

Als ik een auto inlever voor garantie die 3500kg mag trekken dan wil ik een leenwagen die 3500kg kan trekken. Simpel. :shock: :shock:

Dat is bij mijn dealer ook nooit een probleem. Wat ik niet begrijp is dat mensen zo'n dingen niet vóór de koop navragen, doorspreken en op papier laten zetten......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dommel

Berichtdoor Dommel » 22 Jan 2013, 21:59

Toen ik nog BMW/MINI reed... van die leaserijders die een "budget" 318d reden en dan persé een 3er of 5er als leenauto willen. Lachwekkend als ze mij dan met een "dikkere" auto weg zagen rijden dan zij... maar ja mijn MINI was dan ook niet "budget". :D

De dikke 5er of 7er rijders vonden het soms juist leuk om een MINI mee te krijgen! Zo werd er soms op die manier een tweede auto verkocht...
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”