Wat mag je van je dealer / Landrover NL verwachten?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Quark2

Re: Wat mag je van je dealer / Landrover NL verwachten?

Berichtdoor Quark2 » 23 Jan 2013, 13:21

Ja vervelend die problemen, ik heb ze ook mogen meemaken met de Puma Defender uit 2007 (de 2.4 dus nog) waar herhaaldelijk de turboslang scheurde; blijkbaar omdat hij ergens tegenaan schuurde. En bij pech of ongemak, maar normaal gesproken ook bij regulier onderhoud, is het wel fijn om een vervangende auto te hebben die je kunt gebruiken waar je hem voor nodig hebt. En dat is in veel gevallen het trekken van zware aanhangers. Zo heb ik in het verleden vaak baat gehad bij een geregelde volkswagen bus. Liever een oude volkswagen bus met trekhaak (en voldoende trekgewicht uiteraard) dan een mooie nieuwe bmw of mini (niets ten nadele daarvan maar trekt geen tweepaards trailer).

In mijn geval bleek veel mogelijk in goed overleg, zeker bij geplande werkzaamheden. Ik dacht altijd dat ze genoeg occaissions hadden staan met een trekhaak, geef die dan mee dacht ik, maar dat schijnt verzekerings/wb technisch niet mogelijk te zijn dus dat was een misvatting van mijn kant. Misschien heb ik dus geluk gehad met wat volkswagen busjes af en toe, maar beter is het inderdaad om dat vooraf af te spreken met de dealer!

Terug naar wat je mag verwachten van je dealer: dat is in beginsel een goede betrouwbare auto die doet waar je hem voor hebt aangeschaft. Dat mag je er redelijkerwijs van verwachten. Zowel van de auto (product) als service (dealer) maar goed, dat is ook niet gezegd dat je dat dan ook krijgt. Ik zou er in ieder geval op een goede manier proberen uit te komen door samen met de dealer naar een oplossing te zoeken, dat werkt toch vaak het beste...

Terug naar “Kroeg”