Roger B. schreef:hoezo sippe smilie dat je efender geen HDC heeft?? mijn D2 had het wel, en ook in het terrein bij lange afdalingen heb ik het nooit zinvol gevonden die knop in te drukken....
remmen??????nee, dat werkt niet. lage gearing eerste versnelling en NIET remmen, bij voorkeur geen gas geven
stel het is echt glad, jij remt, alle 4 de wielen blokkeren, dan doet ABS helemaal niks, immers, de sensoren geven geen verschillende wielsnelheden aan.
bij Hill Descent Controll (dat overigens ook valt of staat met enige grip op de ondergrond) zorgt het voertuig voor een lage draaisnelheid van de wielen, maar wel een bepaalde minimum snelheid... als het maar glad genoeg is, heb je ook daar niks meer aan.
Verder ben ik er van overtuigd dat bij een handbak met lage gearing op je tussenbak een HDC systeem volledig overbodig is
Bij die oude friethokken die wij rijden ben ik het helemaal met je eens. Maar met bv een D4 werkt dat systeem wel zo fantastisch mooi dat je het echt wel wil gebruiken. Op vakantie in the middle of nowhere zonder hulp, want anders is het veel leuker om het zelf te doen.
Dat is het nadeel van de nieuwe LaRo's; je hoeft niks meer te kunnen of te weten om met een standaard D4 op goede banden een challenge 90 voorbij te schuiven op een waardeloze track!