Wat doe jij met de ruimte onder je voorstoelen ?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Wat doe jij met de ruimte onder je voorstoelen ?

Berichtdoor tim » 27 Jan 2013, 22:42

Roger B. schreef:waarom denk je dat ik me woensdag de rit bespaard heb?? deze week is het een graad of tien ;-)

Watje!!
heb stiekem al je 4 banden leeg laten lopen, en de ventieldopjes staan inmiddels in m'n letterbox! :o :mrgreen:

Wel zonde van de fant, ze staat er zo ontheemd bij.. :cry:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Jan 2013, 23:12

ach, die velgen gaan er toch vanaf (bij de HSE) en die van de fant zijn alleen omdat Ray die andere moest hebbe
gone

ernsts

Berichtdoor ernsts » 28 Jan 2013, 16:17

Dommel schreef:Afgelopen weekend in Essen handig gebruik gemaakt van HDC; steile heuvel naar beneden en op einde gelijk T-splitsing. Ondanks dat ik rustig/stationair naar beneden reed begon auto te glijden. HDC ingeschakeld, meteen van alle hoeken hoorde je het systeem ingrijpen maar het glijden stopte wel!

Wilde ik toch bijna gaan vragen wat HDC nu weer is (Google: Harley Davidson Club, maar dat leek mij niet passen in de context ;) ), maar zoeken binnen site leverde het antwoord: http://www.lrch.nl/kennisbank/freelander-i-hdc Handig die kennisbank! :)

Vraagje: (maar misschien moet ie dan naar "techniek") Mijn defendertje heeft geen HDC :( Ik heb uit de theorie geleerd dat je dan in zo'n situatie glijden moet voorkomen door wat gas bij te geven, maar als ik HDC begrijp is dat een automatische remmert en zou je dus beter juist kunnen remmen (mits je ABS hebt). Wie vind hier wat van....?
Defender 90 Td5 CSW 2002

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Jan 2013, 16:39

hoezo sippe smilie dat je efender geen HDC heeft?? mijn D2 had het wel, en ook in het terrein bij lange afdalingen heb ik het nooit zinvol gevonden die knop in te drukken....

remmen??????nee, dat werkt niet. lage gearing eerste versnelling en NIET remmen, bij voorkeur geen gas geven

stel het is echt glad, jij remt, alle 4 de wielen blokkeren, dan doet ABS helemaal niks, immers, de sensoren geven geen verschillende wielsnelheden aan.

bij Hill Descent Controll (dat overigens ook valt of staat met enige grip op de ondergrond) zorgt het voertuig voor een lage draaisnelheid van de wielen, maar wel een bepaalde minimum snelheid... als het maar glad genoeg is, heb je ook daar niks meer aan.

Verder ben ik er van overtuigd dat bij een handbak met lage gearing op je tussenbak een HDC systeem volledig overbodig is
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Jan 2013, 16:56

Roger B. schreef:hoezo sippe smilie dat je efender geen HDC heeft?? mijn D2 had het wel, en ook in het terrein bij lange afdalingen heb ik het nooit zinvol gevonden die knop in te drukken....

remmen??????nee, dat werkt niet. lage gearing eerste versnelling en NIET remmen, bij voorkeur geen gas geven

stel het is echt glad, jij remt, alle 4 de wielen blokkeren, dan doet ABS helemaal niks, immers, de sensoren geven geen verschillende wielsnelheden aan.

bij Hill Descent Controll (dat overigens ook valt of staat met enige grip op de ondergrond) zorgt het voertuig voor een lage draaisnelheid van de wielen, maar wel een bepaalde minimum snelheid... als het maar glad genoeg is, heb je ook daar niks meer aan.

Verder ben ik er van overtuigd dat bij een handbak met lage gearing op je tussenbak een HDC systeem volledig overbodig is

Bij die oude friethokken die wij rijden ben ik het helemaal met je eens. Maar met bv een D4 werkt dat systeem wel zo fantastisch mooi dat je het echt wel wil gebruiken. Op vakantie in the middle of nowhere zonder hulp, want anders is het veel leuker om het zelf te doen.

Dat is het nadeel van de nieuwe LaRo's; je hoeft niks meer te kunnen of te weten om met een standaard D4 op goede banden een challenge 90 voorbij te schuiven op een waardeloze track!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Jan 2013, 17:00

het gaat toch over een defender????????????????//
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Jan 2013, 17:04

Roger B. schreef:het gaat toch over een defender????????????????//

Die bestaat niet met HDC, dus het ging wel degelijk ook over andere modellen........ :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ernsts

Berichtdoor ernsts » 28 Jan 2013, 17:11

Roger B. schreef:hoezo sippe smilie dat je efender geen HDC heeft?? mijn D2 had het wel, en ook in het terrein bij lange afdalingen heb ik het nooit zinvol gevonden die knop in te drukken....

Dacht ik ook, niet remmen, en alleen als ie gaat glijden een klein beetje gas geven om de wielen weer te laten rollen.
Defender 90 Td5 CSW 2002

ernsts

Berichtdoor ernsts » 28 Jan 2013, 17:13

Edward schreef:
Roger B. schreef:het gaat toch over een defender????????????????//

Die bestaat niet met HDC, dus het ging wel degelijk ook over andere modellen........ :roll: :roll:

Dat heb ik ook nooit beweerd, dat er Defenders met HDC zouden bestaan.
Maar het ging mij inderdaad wel over rijgedrag met een Defender.
Defender 90 Td5 CSW 2002

Johnny

Berichtdoor Johnny » 28 Jan 2013, 19:39

HDC in een defender is afhankelijk van de persoon achter het stuur. De een doet het uitzichzelf of uit schrik automatisch goed, maar vele zullen het nooi leren..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Terug naar “Kroeg”