Wat een lekker fris forum

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dragon

Re: Wat een lekker fris forum

Berichtdoor Dragon » 15 Jan 2013, 17:30

Chrsitiaan schreef:Heb ook de weg terug gevonden naar dit forum. Ziet er inderdaad proper uit!
Heb er in alle eerlijkheid aan getwijfeld om terug een paswoord aan te vragen.
Ben vooral ontgoocheld in de REIS rubriek.

Ik dacht atijd dat Patrols gemaakt werden om foorkramen te trekken, jeeps om de show te stelen, suzukietjes om te spelen ... en Landrovers om te REIZEN!
Verder ging ik er altijd van uit dat nederlanders een volk van fervente REIZIGERS was
...
maar dat vind ik helaas niet of onvoldoende terug op dit forum!

Ik snap Christiaan wel.
Had laatst na veel geharrewar foto's gepost over Frankrijk waar hij heel enthousiast op reageerde, verder weinig mensen.
Vind ook dat de rubriek reizen onderbelicht is.
Zie mijn auto toch als reis-vehikel en plezier vervoer naar verre oorden.
Roger heeft op een grappige manier ook wel gelijk.....maar

Waarom wordt er zo weinig gepost in de rubriek reizen :?:
Zeker iedereen die een Def heeft trekt er wel op uit zomers.
Waar blijven de verslagen, met veel foto's , van deze reizen?
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 15 Jan 2013, 17:33

Misschien wil iedereen de rust bewaren door de plekjes een beetje geheim te houden....

ik weet het niet, wij zijn niet zo van de verre interessante reizen.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 15 Jan 2013, 17:45

Het gekke is dat er LRCH leden zijn die hier niets posten maar wel op Modderpoel (wat hun goed recht uiteraard is)
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 75&t=21053
Blijkbaar komen al die mooie verslagen in het clubboekje ... begrijpelijk maar jammer.
Ben zelf ook lid van een (vlaamse) LR club. Ook daar worden er regelmatig en foto's gevraagd om in het clubboekje te publiceren. Ik verkies echter om enkele foto's op het forum te plaatsen owv het interactieve aspect. De bedoeling is dat er informatie wordt uitgewisseld, toch ?

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 15 Jan 2013, 17:50

Marco 109 schreef:Misschien wil iedereen de rust bewaren door de plekjes een beetje geheim te houden....

Dat valt best mee hoor. Slechts een enkeling toont interesse.

Marco 109 schreef:ik weet het niet, wij zijn niet zo van de verre interessante reizen.

Het hoeft niet altijd verwegistan te zijn, integendeel bestemmingen die op laat ons zeggen een dag rijden liggen, zouden juist toch meer mensen moeten aanspreken, of vergis ik me alweer?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jan 2013, 18:13

tja, ik ben al niet zo'n reizer, geen tijd voor en geen geld voor over, en ondanks dat we als we reizen, dit wel met de auto doen, is het nooit een "offroad" vakantie.... en daar ben ik vast niet de enige in......

ik heb wel hobby aan 4x4, maar mijn echtgenote absoluut niet... als ik haar vakantie wil vergallen moet ik vooral offroad gaan...

ik denk dat veel mensen hier vinden dat dat wat zij op vakantie aan "offroad" doen, niet interessant genoeg is om er een topic over te maken.
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jan 2013, 19:20

Hoewel wij nooit lang weggaan ivm met de zaken maken wij leuke reizen door leuke gebieden waarbij we steevast "in de problemen komen". Dat zijn vaak heel leuke routes.

Maar hoewel het niet te bevatten zal zijn heb ik wel hobby in reizen maar niet in verslaglegging. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jan 2013, 19:37

Chrsitiaan schreef:
Marco 109 schreef:Misschien wil iedereen de rust bewaren door de plekjes een beetje geheim te houden....

Dat valt best mee hoor. Slechts een enkeling toont interesse.

Marco 109 schreef:ik weet het niet, wij zijn niet zo van de verre interessante reizen.

Het hoeft niet altijd verwegistan te zijn, integendeel bestemmingen die op laat ons zeggen een dag rijden liggen, zouden juist toch meer mensen moeten aanspreken, of vergis ik me alweer?

Misschien heeft Marco toch wel een punt. De leukste plekken houden "wij" toch graag voor onszelf, of het nu nabij of verweg is.

Zelf ben ik overigens van de "oninteressante" plekken. Zou ik daar een enkeling van hier tegenkomen dan gaat het nog wel, maar het moeten er geen twee worden.
Een enkele keer verdwaal ik wel eens op plekken die in de reisgids als aanbevolen staan .... en daar sta je dan versteld van de onbeschaamdheden van onze landgenoten (Belgen zijn dan weer sympathieker, al was het maar omdat bijna de helft Frans spreekt).

Maar goed, het zit ook tussen je eigen oren. Zelfs als je naar een standaard trekpleister gaat kan je al plezier hebben door niet achter de meute aan te lopen, maar gewoon zelf je plan te trekken. Als je nog iets aktiever de domme drommen vermijdt wordt het nog beter. Ik heb al eens met een riant en ongestoord uitzicht op driesterren-trekpleister nummer 2 in Frankrijk (de Notre-Dame in Parijs is nr 1) gekampeerd, gratis, en zonder drukte aan de kop .... natuurlijk ga ik daar dan niet teveel over verklappen want voor je het weet is daar alles verboden/interdit.

Groeten MarcS

Schils

Berichtdoor Schils » 15 Jan 2013, 20:37

Je kunt natuurlijk ook een mooi verhaal met foto's aanleveren bij de redactie van het magazine (ook als je niet zo'n schrijver bent.... Wordt je wel mee geholpen).

Kun je helemaal je ei kwijt over mooi plekkies en wordt het ook nog eens goed gelezen :lol:
Defender110, Serie III Lightweight, Canon, Fujifilm, Apple, Klein, Buitenbeestjes

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jan 2013, 21:27

tuurlijk Marc, maar daar heeft Christiaan niks aan in zijn zoektocht naar reisverslagen in het "reizen"forum hier :lol:
gone

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 15 Jan 2013, 21:28

Schils schreef:Je kunt natuurlijk ook een mooi verhaal met foto's aanleveren bij de redactie van het magazine (ook als je niet zo'n schrijver bent.... Wordt je wel mee geholpen).

Kun je helemaal je ei kwijt over mooi plekkies en wordt het ook nog eens goed gelezen :lol:

Wel een punt ja, ik lees zelden weblogs van reizen, lees wel vaak reisboeken.
Dus blijkbaar werkt dat beter op papier (voor mij dan).
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Terug naar “Kroeg”