wat voor risiko.....

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

wat voor risiko.....

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2013, 00:17

mijn aanhanger moet vervangen worden, maar tot ik een andere gevonden heb....

zit ik met het probleem dat de lading (een P38 HSE, eventueel met modder) het laadvermogen (2000kg) overschrijdt.....


Zou ik nu toch de HSE met die aanhanger transporteren in NL, wat voor risiko's zijn er dan mbt boetes (hoeveel) rijverboden, niet verder mogen met de combinatie, verzekeringstechnisch, enz..

het is geen bedrijfsmatig vervoer, dus economisch delict is nvt.
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Edward » 03 Jan 2013, 00:30

In geval van een ongeluk is vrij simpel te zien dat de lading te zwaar is voor de kar. Dat zien ze zo in het systeem, want als ze het kenteken van de trekkende wagen invoeren hebben ze in jouw geval ook meteen de gegevens van de lading.

Dan kun je dus in een lang welles nietes met de verzekeraar belanden. Kan, want ik heb vaker meegemaakt dat ze niet moeilijk deden aangezien het ongeluk anders was ontstaan. (goeie ouwe standbouw tijd) :blush: :blush:

Als de politie je aanhoud en ze kennen de regels, die zijn bij een tandemasser niet ingewikkeld, dan kun je afkoppelen of lossen en doorrijden met een dikke bekeuring. Laatste keer dat ik die gehad heb was in het gulden tijdperk......

Kortom: niet doen. Ik breng hem wel naar Rhede en naar evenementen kun je pas als je een andere kar hebt gescoord of deze hebt opgevoerd. ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2013, 00:49

laat maar bij jou staan, haal ik hem voor evenementen op op jouw kar ;)

Aanhanger "opvoeren" gaat niet, RDW wil dat fabrikant aangeeft welke wijzigingen er nodig zijn om hoger laadvermogen te krijgen, en Saris weigert daar aan mee te werken, die vragen nieteens wat voor aanhanger het is, zeggen botweg dat het niet mogelijk is
gone

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor R1200C » 03 Jan 2013, 08:48

Google kan alleen maar "oude" dingen vinden maar wat ik zo zie is ongeveer dat het over percentages overbelading gaat:

meer dan 10% €75,-
meer dan 25% €110,-
meer dan 50% €160,-
meer dan 75% €250,-

Natuurlijk is de boete maar 1 ding, een ongeluk levert veel meer gezeik op zoals Ed al zei.

@moderatieteam: wat doet dit topic trouwens in "techniek"? Is toch niets technisch aan???
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2013, 09:21

verkeerstechnische vraag....ik heb in elk geval bewust voor techniek gekozen...vind je het meer een kroegtopic dan?
gone

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor R1200C » 03 Jan 2013, 09:47

Roger B. schrijft:
verkeerstechnische vraag....ik heb in elk geval bewust voor techniek gekozen...vind je het meer een kroegtopic dan?


Ja, eigenlijk wel. Je vraagt naar de gevolgen van het "bewust" overtreden van de wegenverkeerswet. Das op zich al een beetje discutabel (en zou IMNSHO hier niet eens op het forum thuis horen zeker als je ziet hoe sommige mensen hier los kunnen gaan...). Heeft ook geen bal met techniek te maken. En verkeerstechnisch is het ook niet, dan heb je het eerder over vragen als wat er kan gebeuren als je met een te zwaar belaste aanhanger rijdt.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2013, 09:53

ook manier om het te bezien......done...is kroegtopic....
gone

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor TomVooges » 03 Jan 2013, 10:30

Is het niet handig als je je modderploetermonster flink gaat laten afslanken? Doet ie het ook beter in het terrein. Dan is 2000kg toch wel haalbaar?

- interieur eruit
- ruiten vervangen voor plastiek
- airco eruit
- radio eruit ;)
- cabriolet van maken ;)
- inkorten ;)
______________________________

iemand een architect nodig?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2013, 10:47

stalen voor en achterbumper, beiden met lier
grotere wielen
treesliders

denk dat ie eerder zwaarder wordt dan lichter

en dan nog, als ie net onder 2000 kg blijft....hoeveel ton modder kleeft er aan als je offroad geweest bent?
gone

Philip
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 Mar 2006, 20:30
Contact:

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Philip » 03 Jan 2013, 12:32

Wat voor rijbewijs heb je?
B of BE?

De combinatie mag het misschien wel kunnen.
Maar het zou zomaar kunnen zijn dat het een misdrijf is (ipv een overtreding) als je geen BE rijbewijs hebt en met teveel op pad bent.
Ook al is de aanhanger niet overbeladen. :ohmy:


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten