wat voor risiko.....

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2013, 12:53

ik heb uiteraard BE, je koopt geen 2,7 ton autoambu als je geen rijbewijs hebt om er mee te rijden (ik niet tenminste)

veel te lang (bijna 14 jaar)met (te)grote aanhangers gereden zonder E... (ff dubbelasser wegbrengen en dan door max totaalmassa E nodig hebben tot voor de baas ff met bijna 8 ton onderweg (iveco daily met hoogwerker erop en daarachter autoambu met twee hoogwerkertjes))

al weer 8 jaar geleden een keer 450 euro gespendeerd en sindsdien E op het papiertje erbij..
gone

MartinV

Berichtdoor MartinV » 03 Jan 2013, 20:21

Vreemd, ik ga bewust de wet overtreden en ik vraag advies betreffende de gevolgen. Ach...ik ga het waarschijnlijk niet begrijpen. Vast te braaf voor.
D3 HSE TDV6 stornoway grey

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jan 2013, 20:34

MartinV schrijft:
Vreemd, ik ga bewust de wet overtreden en ik vraag advies betreffende de gevolgen. Ach...ik ga het waarschijnlijk niet begrijpen. Vast te braaf voor.

Is niet zo vreemd, 't is de calculerende burger.

Wat soms wel vreemd is dat wie zelf lekker calculerend bezig is dat niet altijd van anderen accepteert.
Hetzelfde als het om regels overtreden gaat: het ene moment fatsoensrakker die nieuwjaarsrellers achter slot en grendel wil en op het andere moment zelf de snelheidsgrenzen aan de laars lappen. (Uhhh ... ik schreef dit geheel neutraal zonder aan iemand in het bijzonder te denken op ... past het ineens 1 op 1 op onze super-burgemeester.)

Maar goed, op zich zijn de gevolgen in het algemeen klein, en de kans op ernstiger nog kleiner, de kans dat een agent even een sommetje maakt/een en ander wil checken is best groot.
Ik denk dat het slimmer is op onopvallender wijze de grenzen van het wettelijke te beproeven.

Groeetn MarcS

Dragon

Re: Re:wat voor risiko.....

Berichtdoor Dragon » 14 Jan 2013, 16:03

Landmarcs schreef: Ik denk dat het slimmer is op onopvallender wijze de grenzen van het wettelijke te beproeven.

Groeetn MarcS

Dat zou ik nou nooit doen! Zo tussen de mazen door, en sinds wanneer kunnen agenten rekenen dan?
Sinds ze internet aan boord hebben zeker :shock:
Een ogenblik geduld meneer, even googelen of u een bekeuring gaat krijgen :?

Ik denk dat slim en onopvallend elkaar de hand kunnen schudden als het om dit soort zaken gaat.
Iedereen probeert toch de waarheid zijn kant op te rekken in dit soort gevallen.

Het is natuurlijk onzin om naar consequenties te vragen als je weet dat je de wet overtreed.... :roll:
Als je gepakt wordt moet je betaalluuuhhh :lol:

Ruben.

heeft inderdaad weinig met techniek te maken...ik ga naar de kroeg :D
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Roger B.

Re: wat voor risiko.....

Berichtdoor Roger B. » 14 Jan 2013, 17:58

dit topic staat al een tijdje in de kroeg....

en het was, zoals gezegd, een risico calculatie, hoeveel boete en welke andere consequenties en aan de hand daarvan besluit je om de wet wel of niet te overtreden...

zou ik geringe kans lopen op 50 euro, en verder niks, dan reed ik voorlopig met de te lichte aanhanger 10 á 15 procent overbeladen.. de boet is hoger, maar vooral het vooruitzicht op verzekeringsproblematiek doet me besluiten dan maar tot 700 km om te rijden om een kar te lenen waar ie wel op mag.
gone

Terug naar “Kroeg”