OT naamtype laptop

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Chrsitiaan

Re:OT naamtype laptop

Berichtdoor Chrsitiaan » 30 Dec 2012, 22:59

Sj@rif schrijft:
@Tim,

Een paar jaar geleden heb ik een gebruikte Panasonic cf18 Toughbook op MP gekocht. Dit is een 'rugged' laptopje met omkeerbaar scherm, waardoor je hem ook als dikke tablet kunt gebruiken. Het is wat oud inderdaad, maar kost ook niet de wereld. Het ding draait best goed op XP en heeft WiFi, en met 3G dongel ook internet, handig met kamperen e.d..

Ik gebruik 'm voor detailkaarten onderweg icm Garmin Vista Etrex en N-route software, dan rijd je op wandelkaarten, handig voor als je de omgeving goed wilt zien...
Hij zit met een zelfgebouwde steun op de dash van de Defender.

Zou u wat meer detail foto's kunnen posten van die steun aub?
Moet ook nog iets verzinnen om de pas aangekochte TB in m'n 110 op te stellen ...

tim

Berichtdoor tim » 30 Dec 2012, 23:08

Chrsitiaan schrijft:

Bij diezelfde kerel in Menen heb ik er een 3tal weken geleden ook eentje gaan halen nadat ik er naast eentje gegrepen had op xrover forum aan 150€. Was voor mij ook 160 km enkel en betaalde bijna het dubbele.
Maar nu toch tevreden omdat het ook een MK4 is. Die is effectief sneller dan de MK1 van een vriend.

De voorbije dagen intensief gebruikt tijdens een greenlaning-3-daagse in noord Frankrijk.
Heeft wel even geduurd eer ik de franse topokaart aan de praat had ... maar werkt nu uiteindelijk prima!

Hee christiaan,

ik heb 340 betaald.
Ik begreep van hem dat hij een complete partij had opgekocht( 40 stuks) en nu er nog 3 van over.
Minus de mijne dus nog 2.
Komt over als een nette betrouwbare kerel.
Het rijden vond ik net effe te ver, iets van 2 maal 3 uur.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 01 Jan 2013, 14:05

Chrsitiaan schrijft:
Zou u wat meer detail foto's kunnen posten van die steun aub?
Moet ook nog iets verzinnen om de pas aangekochte TB in m'n 110 op te stellen ...

@Chrsitiaan

De CF18 heeft op elke hoek een schroefdraad. Ik heb een alu plaat gemaakt met omgevouwen hoekjes voor de bevestiging aan deze punten. Ook zit er een uitsparing voor de luidspreker in deze plaat. Aan deze plaat zit een bolle koppeling van een oude verstraler voor het verstellen van de kijkhoek. Deze zit op zijn beurt weer aan een hoekstuk dat aan het plaatje met opgelaste schroefdraad op het dahboard zit. Ik heb het bovenste deel van het dashboard losgemaakt om het plaatje er doorheen te bevestigen met twee M8 bouten, aan de onder/binnenkant zit ook een plaat (met opgelaste M8 moeren) om het verband in het dashboard te houden. Vanuit het asbakgat kan ik deze binnenplaat pakken, dan hoeft voor demontage niet de hele dash weer open. Omdat de Panasonic vrij zwaar is bleek alleen een bevestiging bovenop de dash niet te voldoen, daarom is het nu een soort U vorm om het bovenste deel heen, waarbij hij aan de onderkant met het al bestaande parkertje is vastgezet. Dit zit nu trillingsvrij. De voeding voor de PC ligt in de ruimte onder de radio met een eigen gezekerde 12V aanstekerplug. En bij mij ligt de Vista E-trex in het asbakgat, dat past precies.

Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 01 Jan 2013, 14:12

Dankuwel!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2013, 15:25

Sj@rif schrijft:

subtielll :blink: :unsure:
gone

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 01 Jan 2013, 17:11

Roger B. schrijft: subtielll :blink: :unsure:

Tja, er zit daar in de buurt niets waar je makkelijk een beugeltje op maakt dat een paar kilo kan houden. Eerdere varianten gaven trillingen en bewegingsgeluiden. Kwam ik uiteindelijk hierop.

Vanuit je stoel zie je er niets van, en die toughbook was toch al niet subtiel, eigenlijk die hele Defender niet :P
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2013, 17:28

ach hoe bevestigd maakt ook nie veel uit eigenlijk, zo'n groot ding op een beugel is altijd lomp en zeer zelden echt mooi in het interieur van een auto
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 01 Jan 2013, 18:11

Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2013, 18:14

VeeTee schrijft:
Martin heeft wel een mooie constructie gemaakt.

Nee hoor. Dat is zeker zo lelijk als wat hier boven staat. Al kost die beugel een veelvoud, het ziet er net zo beroerd uit. :blink: :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2013, 18:54

Edward schrijft:
VeeTee schrijft:
Martin heeft wel een mooie constructie gemaakt.

Nee hoor. Dat is zeker zo lelijk als wat hier boven staat. Al kost die beugel een veelvoud, het ziet er net zo beroerd uit. :blink: :blink:

Tja, ik moet Roger B. gelijk geven: Eigenlijk best subtiel (en daarbij lekker basic).

Je kan een en ander nog stroomlijnen met wat minder opzichtige moeren en verder kan waarschijnlijk de alu-draagplaat ook iets minder substantieel, wellicht zijn zelfs twee scharnierende armen voor de onderhoeken al genoeg: het tough-ding hangt/steunt dan aan een gehalveerde plaat en de armpjes geven de laatste steun. Maar echt nodig is het niet, zo'n tough-ding is zelf het minst subtiel.

MarcS

Terug naar “Kroeg”