OT naamtype laptop

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re:OT naamtype laptop

Berichtdoor Edward » 29 Dec 2012, 11:18

tim schrijft:
:woohoo: :woohoo: :woohoo:

nb: er staan wel een aantal pana's op MP, maar inderdaad qwa capaciteit een beetje achterhaald.

Maar dat is toch precies de capaciteit die een luie, slome, trage Afrikaan als jij nodig hebt?? :P :P

Ik heb hier speciaal een frequentieregelaar op de betonmolen gezet zodat ie in jouw tempo specie kan draaien... ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 29 Dec 2012, 11:52

Edward, jij speelt met de stabiliteit van jouw hoeve;

Als ik straks met mijn bling bling metselkuip en verchroomde troffel die muurtjes opmetsel, en jij even koffie gaat drinken, dan mixt ik stiekem een desintergrator in de meuk.

En dan een week na mijn vertrek an route in de defender op een beshutte plek onder een grote boom in de schemer nabij een verlaten weilandje op de rode toets druk, op mijn stoere Panasonic CF 18 MK 4, dan, dan zal heel groningen getuige zijn van een zogenaamd totaal onbekend natuurverschijnsel, en wel een imploderende hoeve!

Het 8 uur journaal op bezoek, nationaal coordinator terrorisme bestrijding, De EOD, de BVD, De mijnenbestrijdingsdienst van de marine, de hele santemekraan.

En ik?

Mijn naam is haas, ik lach het hardst, en stuur mijn rijdende seteuwesieun room (nieuwe spelling) met onboard mijn "don't hassel with me" laptop naar een nieuw avontuur..

:silly:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 30 Dec 2012, 11:38

Ik zag vd week bij mighty planes op discovery zo'n enorm antonov transportvliegtuig. En daarin stond doodleuk zo'n toughbook te zoemen om de gps-positie weer te geven op een kaart. Die vliegtuigen zijn gekwalificeerd om zo'n 45 jaar mee te gaan, constructief zeg maar. Hoeveel toughbooks zou die dan versleten hebben?

Ik heb zelf een macbook pro voor het werk, nog eentje voor privé-gebruik maar de iPad (met griffin defendercase!) gebruik ik privé het meest.

Je kan wel rocksolid hardware kopen, maar als de software er om de haverklap mee kapt, heb je er nog steeds geen klap aan. ;) spaar door voor een apple of koop de dikste tablet die je kan veroorloven. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening. :S

iemand een architect nodig?

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 30 Dec 2012, 11:51

TomVooges schrijft:

Ik heb zelf een macbook pro voor het werk, nog eentje voor privé-gebruik maar de iPad (met griffin defendercase!) gebruik ik privé het meest.

De iPad, eventuel met een goede case en autohouder, vind ik ideaal voor in de auto. Er is tegen woordig veel goede GPS en kaartensoftware voor te verkrijgen.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Dec 2012, 11:53

TomVooges schrijft:
Ik zag vd week bij mighty planes op discovery zo'n enorm antonov transportvliegtuig. En daarin stond doodleuk zo'n toughbook te zoemen om de gps-positie weer te geven op een kaart. Die vliegtuigen zijn gekwalificeerd om zo'n 45 jaar mee te gaan, constructief zeg maar. Hoeveel toughbooks zou die dan versleten hebben?

Je kan wel rocksolid hardware kopen, maar als de software er om de haverklap mee kapt, heb je er nog steeds geen klap aan. ;) spaar door voor een apple of koop de dikste tablet die je kan veroorloven. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening. :S

Op het gevaar af dat we het zo weer over Apples en Peren hebben (en teruggefloten worden door de modderatorren) .... Ik dacht ook dat 'n MacBook (hoeft niet eens een Pro te zijn) best tough zijn.
Efkes een wat beter hoesje (kies een hoesje dat er "niet uitziet", en zeker niet als het hoesje van een MacBook) en ik denk dat een en ander best zal bevallen (na een zekere gewenningsperiode).

Ruim voordat de Apple's zo modieus waren als ze nu zijn had m'n broertje ze al, en reed hij met een "book" op schoot met zijn AKdiane door Europa ... op schoot van zijn wederhelft, dat wel ... GPS eraan en Route 66 deed wat nu de moderne DomDom's doen. Hij heeft nu een Garmin want zo'n "book" op schoot stelde de rekkelijkheid wel wat op de proef (qua routering etc is het "book" wel in het voordeel: je hebt tenminste een beetje kaart voor je snufferd ipv zo'n kijkgaatje op de werkelijkheid ... je weet dus een beetje waar je bent, dit itt een DomDom).

Groeten MarcS

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 30 Dec 2012, 13:47

@Tim,

Een paar jaar geleden heb ik een gebruikte Panasonic cf18 Toughbook op MP gekocht. Dit is een 'rugged' laptopje met omkeerbaar scherm, waardoor je hem ook als dikke tablet kunt gebruiken. Het is wat oud inderdaad, maar kost ook niet de wereld. Het ding draait best goed op XP en heeft WiFi, en met 3G dongel ook internet, handig met kamperen e.d..

Ik gebruik 'm voor detailkaarten onderweg icm Garmin Vista Etrex en N-route software, dan rijd je op wandelkaarten, handig voor als je de omgeving goed wilt zien...
Hij zit met een zelfgebouwde steun op de dash van de Defender.

Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

tim

Berichtdoor tim » 30 Dec 2012, 14:14

Hee Sjarif,

excat!, dit is degene die ik op het oog heb.

de Mk 4 versie, die schijnt een stuk sneller te zijn dan de vaak aangeboden Mk 1 versie.

heb er 1 op het oog, alleen die ligt/staat in Menen, belgie off all places
Zowat tegen de franse grens aan.

Gaaf fraai ding.
Zit te dubben tussen ter plekke ophalen, en dus een stukje zekerheid vooraf of laten opsturen.
Lastig lastig.
110 HT 200 Tdi 1989.

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 30 Dec 2012, 14:38

Ik heb geen idee welke Mk ik heb... De mijne heeft 60GB en een Pentium 900Mhz processor, is nog mee te werken... Kwam volgens de verkoper van het Engels leger, is ook mat zwart gemaakt aan de buitenkant waar eerst alu zat.

Wat ik wel handig vind is dat deze geen touch screen heeft, maar een touch met pennetje (hoe noem je dat?). Onderweg raak je namelijk makkelijk het grote scherm op een verkeerde plek aan met je hand als je op een boxje wil klikken. Met het pennetje gaat dat beter.

Ik zie trouwens een CF18 staan op MP in Amersfoort.

Overigens worden die Panasonic Toughbooks nog steeds nieuw verkocht in Nederland, ik zag ze afgelopen jaar op een beurs voor medische IT apparatuur in de Jaarbeurs
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 30 Dec 2012, 14:44

Landmarcs schrijft:

Efkes een wat beter hoesje (kies een hoesje dat er "niet uitziet", en zeker niet als het hoesje van een MacBook) en ik denk dat een en ander best zal bevallen (na een zekere gewenningsperiode).

Het gaat bij rugged laptops niet om iets simpels als krasjes op de deksel. Een rugged laptop kan je tegen de grond aan smijten en dan is die nog heel. Een rugged laptop kan midden in de woestijn werken, of in een zeer stoffige omgeving, en zuigt zich dan niet vol met troep. Als je een glas water over een Mac gooit terwijl die aanstaat dan is de Mac stuk. Een rugged laptop overleefd dat.

Het is puur een kwestie van de bouw van de machine.

tim schrijft:

heb er 1 op het oog, alleen die ligt/staat in Menen, belgie off all places
Zowat tegen de franse grens aan.

Gaaf fraai ding.
Zit te dubben tussen ter plekke ophalen, en dus een stukje zekerheid vooraf of laten opsturen.
Lastig lastig.

Let wel dat ze zowel in België als Frankrijk afwijkende toetsenborden hebben voor laptops en desktops. Dat kan voor een Nederlandse gebruiker onprettig zijn.

tim

Berichtdoor tim » 30 Dec 2012, 14:53

Sj@rif schrijft:
Ik heb geen idee welke Mk ik heb... De mijne heeft 60GB en een Pentium 900Mhz processor, is nog mee te werken... Kwam volgens de verkoper van het Engels leger, is ook mat zwart gemaakt aan de buitenkant waar eerst alu zat.

Wat ik wel handig vind is dat deze geen touch screen heeft, maar een touch met pennetje (hoe noem je dat?). Onderweg raak je namelijk makkelijk het grote scherm op een verkeerde plek aan met je hand als je op een boxje wil klikken. Met het pennetje gaat dat beter.

Ik zie trouwens een CF18 staan op MP in Amersfoort.

Overigens worden die Panasonic Toughbooks nog steeds nieuw verkocht in Nederland, ik zag ze afgelopen jaar op een beurs voor medische IT apparatuur in de Jaarbeurs

De modellen lopen idd van Mk 1 tm Mk 5.
Wat ik begrijp; hoe hoger het getal, hoe completer c.q sneller
(allemaal voor wat het waard is..)
Die MK 4 heeft 1.2 Ghz, met een standaard Ram geheugen van 512, maar is uittebreiden naar 1.5 Gb.

Klopt, de 1 heeft met de vinger bediening, en de ander met het speciale pennetje, waarvan ik e naam ook effe kwijt ben.
Die pennetjes zijn gewoon nog nieuw te koop, oa momenteel bij een handelaar in groningen(MP)

Die van amesfoort: uiteraard benaderd, de nodige keren gebeld, en bij poging 4 gistermiddag aan de lijn gekregen, halverwege het gesprek wordt de verbinding verbroken.
Ik wordt niet terug gebeld..
Krijg dan maar de hik denk ik dan, en dus elders nu dan maar halen(die van Menen)
Kost wel wat meer, maar swau..

Nieuw: klopt, de CF 19.
Prijskaartje: 3500 euro.

AUW!
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Kroeg”