Edward schrijft:
Aangezien het remsysteem toch geconverteerd moet worden naar hydraulisch (ook trommels zijn hydraulisch bij een Land Rover) vind ik het gemakkelijkst om schijfremmen te gebruiken. Sanky's zijn er ook met schijfremmen en daarvan heb ik het oploopgebeuren en de remcilinder gebruikt.
Bij off road gebruik is het belangrijk dat de aanhanger harder remt dan de wagen ervoor, anders komt ie zo langszij. Met een gewone oplooprem is dat eigenlijk nauwelijks mogelijk. Met de hydrauliek van een Sanky kan dat wel.
dat langs zij komen kan met een aanhanger die harder remt dan het voertuig ook gebeuren., kijk maar naar een vrachtwagen die echt in de ankers gaat (zonder abs op de trailer natuurlijk). de kans dat hij gaat slippen is groter namelijk zeker als de aanhanger leeg is...
maar hoe bedoel je dat het met de hydroliek van een sanky wel kan? want ik heb een ex defensie 109, maar daar zit geen aansluiting voor een remleiding op ofzo..
Ik praat ook niet over de auto, maar over de Sanky. Die zijn geleverd met hydraulische schijfremmen en kunnen dus als donor dienen. Alle benodigde hydrauliek zit op de Sanky en werkt onafhankelijk van de auto. Het blijft gewoon een oplooprem.
Natuurlijk kán een aanhanger ook langszij komen als ie harder remt, maar bij off road komt ie anders zeker in je zij schuiven.