R1200C schrijft:
Edward schrijft:
Ppffff, profiel in de gaten houden, banden wisselen van voor naar achter. Veels te veel werk! :dry: :dry:
De voorbanden slijten bij ons als een dolle omdat wij de rotondes nogal enthousiast nemen. Dus als de voorbanden slecht worden gaan ze naar achter en voor nieuwe erop. :blush: :blush:
Doe je dat bewust of alleen omdat ze voor sneller slijten?
Ook als je niet als een dolle hond rond de rotondes rijdt slijten de voorbanden vlotter als de achterbanden. De voorbanden hebben nu eenmaal meer werk te doen zelfs al is er qua tractie een zekere bias richting achterwielen (deze bias hangt weer samen met de weglengteverschillen).
De voorbanden hebben meer werk te doen, en ik deel dan ook de opvatting van Edward dat het wijs is de sleetse van voor naar achter te wisselen en nieuwe banden vóór te verkiezen.
Groeten MarcS
PS Als je echt zuinig bent, dan zet je zomers de oude banden weer terug. 's Winters heb je dan 10-12 mm voor en 7-8 mm achter, en zomers 7-8 mm voor en 4-5 mm achter, zolang je niet al te veel gaat modderen komt Jan Splinter zo ook de zomer door.