Wegrijhulp

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Wegrijhulp

Berichtdoor Edward » 26 Nov 2014, 11:23

marcenvon schreef:http://www.kefpro.com/TRED-1100-4x4-4WD-rijplaten-zandplaten-zwart

Deze kwam ik tegen op het net, zou dat wat zijn, zien er licht en handzaam uit.

Marc

Dan zou ik een setje wafle boards van paddock pakken. Die zijn de btw 120 euri (50mm variant) en die heb ik al uitgetest voor je tot 4.5 ton puntbelasting. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Nov 2014, 12:14

Dommel schreef:Ik kon goedkoop stukken kunststof 38mm looproosters overnemen.
Deze heb ik verzaagd tot twee platen van 27 x 65 cm. Dus ongeveer een halve lengte van een Paddock plaat. Nu passen deze mooi op de steunen op 't dak en lijken mij toch groot genoeg om voldoende te fungeren bij een wiel dat geen grip heeft.

De praktijk zal 't leren...

Dommel,

Waar vind je zulk tweedehands looprooster ?
Ik heb zelf een gevonden stukje van slechts 25 mm dik rooster, ook maar 27 cm breed, gelukkig wel iets langer, en dat is een "uitvinding".
Het grote verschil tussen de goedkope ANWB dingetjes en zo'n stuk rooster is dat die ANWB-dingetjes niet blijven liggen (althans niet in sneeuw die zo dik is dat je met een 4x4 en adeqate banden een wegrijhulp nodig zou hebben).   Vraag niet hoe ik dit weet

Grappig is dat ik deze herfst op de Frans-Zwitserse grens in een mobiele douane "fuik" reed (erg veel vingen ze niet in deze fuik).
De douaniers wilden van alles zien (er was ook van alles te zien, maar niks fouts), en na even zag eentje mijn rooster en hij zei blij: "Ah, die zijn echt handig."

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Nov 2014, 12:17

snap nog steeds niet dat je die stukjes niet 120 gelaten hebt Sjoerd..... hoe langer hoe meer verplaatsing voor je weer in de prut zit... en je dak is langer dan 65cm lijkt me....
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 27 Nov 2014, 00:12

Ik neem aan dat je denkt dat ik een Paddock waffle board doormidden gezaagd heb?

Het waren voormalige looproosters die niet eens meer een rechthoekige vorm hadden. Heb toen twee zo groot mogelijk met dezelfde afmeting uit deze stukken gezaagd. Ik zou ze ook iets langer willen!

Landmarcs schreef:
Dommel,

Waar vind je zulk tweedehands looprooster ?

Groeten MarcS

Via Marktplaats gevonden... geduld hebben dus.
Zoek bijvoorbeeld op "looprooster"
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”