Ik had ook al het plan opgevat om zo'n grote (3660 x 1220 mm) plaat in 10 stukken te laten zagen.
Uiteindelijk bleek dat toch niet echt veel goedkoper uit te komen dan sommige aanbieders in de UK.
Mocht er iemand de moeite doen om zo'n plaat te laten verzagen en rond de 60€ per paar uitkomen (voor 38mm dikte) houd ik me aanbevolen.
Misschien heeft er wel iemand connecties in dat wereldje?
Wegrijhulp
Re: Wegrijhulp
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....
[KUCH]Oud topic onder stof vandaan gehaald[KUCH]
Wat denken jullie ervan?
Gisteren voor weinig een stalen deurmat rooster van 1000x600x30, met 30x30 rasters op de kop getikt.
Het plan is om 'm dadelijk met de flex te lijf te gaan en twee gelijke stroken te maken van 210x660, om er vervolgens staaldraad 8mm rond aan een kant erop te lassen. Als het klaar is deze galvaniseren.
Gezien de afmeting, zou een lengte van 540 ook genoeg zijn? Praktisch met opbergen en mogelijk vier wegrijhulpen.
Wat denken jullie ervan?
Gisteren voor weinig een stalen deurmat rooster van 1000x600x30, met 30x30 rasters op de kop getikt.
Het plan is om 'm dadelijk met de flex te lijf te gaan en twee gelijke stroken te maken van 210x660, om er vervolgens staaldraad 8mm rond aan een kant erop te lassen. Als het klaar is deze galvaniseren.
Gezien de afmeting, zou een lengte van 540 ook genoeg zijn? Praktisch met opbergen en mogelijk vier wegrijhulpen.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Moeilijk zo te zeggen of dat stevig zat is. Mijn ervaring met stalen of alu rijplaten is dat alles wel een keer krom gaat . Is het niet door het gewicht dan is het wel doordat een wiel de plaat aan gaat drijven en die ergens tegenkomt en zo krom gedrukt wordt. 30mm is niet veel natuurlijk maar als je ze idd kort houdt zo het best kunnen werken.
Als je ze toch hebt zou ik het gewoon proberen. blijven ze redelijk dan kun je ze daarna nog laten verzinken.
Als je ze toch hebt zou ik het gewoon proberen. blijven ze redelijk dan kun je ze daarna nog laten verzinken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- ikke jelle
dit soort "bazo" rooster is toch standaard verzinkt ?
moeten deze dan niet eerst ontzinkt worden ?
wat de sterkte betreft er zijn zoveel soorten moeilijk te zeggen welke hoe sterk is ben benieuwd hoe het gaat.
in plaats van rond een strip op de kant ertegen aan maakt het ook een stuk sterker.
moeten deze dan niet eerst ontzinkt worden ?
wat de sterkte betreft er zijn zoveel soorten moeilijk te zeggen welke hoe sterk is ben benieuwd hoe het gaat.
in plaats van rond een strip op de kant ertegen aan maakt het ook een stuk sterker.
groet jelle
Ik kon goedkoop stukken kunststof 38mm looproosters overnemen.
Deze heb ik verzaagd tot twee platen van 27 x 65 cm. Dus ongeveer een halve lengte van een Paddock plaat. Nu passen deze mooi op de steunen op 't dak en lijken mij toch groot genoeg om voldoende te fungeren bij een wiel dat geen grip heeft.
De praktijk zal 't leren...
Deze heb ik verzaagd tot twee platen van 27 x 65 cm. Dus ongeveer een halve lengte van een Paddock plaat. Nu passen deze mooi op de steunen op 't dak en lijken mij toch groot genoeg om voldoende te fungeren bij een wiel dat geen grip heeft.
De praktijk zal 't leren...
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Heb achterin de 110 een rubbermat( zo eentje die ze bij bouwwerkzaamheden gebruiken)
Op maat gemaakt met een slijptol( wat een dik spul
)
En heeft me al twee keer uit de prut geholpen( was geen liermogelijkheid & geen andere auto
)
Cheap alternatief??
Op maat gemaakt met een slijptol( wat een dik spul
En heeft me al twee keer uit de prut geholpen( was geen liermogelijkheid & geen andere auto
Cheap alternatief??
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Ik ben deze stukken kunststof met een handcirckelzaag te lijf gegaan.
Achterin de kofferbak heb ik ook een rubbermat liggen. Juist om de bekleding schoon te houden. Om de haren en modderpoten die de honden naar binnen brengen een beetje draaglijk te maken.
Dan zal ik die mat in de modder leggen om even later achterin de bak te gooien. Liever geen zwijnenstal achterin, maar als de nood echt hoog is.
Gebruikt kunnen deze boards mooi op 't dak!
Overigens; in het rubber van de mat is vanille extract verwerkt voor een aangenamere geur.
Achterin de kofferbak heb ik ook een rubbermat liggen. Juist om de bekleding schoon te houden. Om de haren en modderpoten die de honden naar binnen brengen een beetje draaglijk te maken.
Dan zal ik die mat in de modder leggen om even later achterin de bak te gooien. Liever geen zwijnenstal achterin, maar als de nood echt hoog is.
Gebruikt kunnen deze boards mooi op 't dak!
Overigens; in het rubber van de mat is vanille extract verwerkt voor een aangenamere geur.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Gewoon bij Vink bestellen, kan je nog kiezen uit kleur en welke kracht ze kunnen hebben.
Ik heb zelf een paar grijzen gehad, zelf gemaakt, werkte perfect.
Ik had ze aan de zijkant van mijn 110 gehangen.
Ik heb zelf een paar grijzen gehad, zelf gemaakt, werkte perfect.
Ik had ze aan de zijkant van mijn 110 gehangen.
http://www.kefpro.com/TRED-1100-4x4-4WD-rijplaten-zandplaten-zwart
Deze kwam ik tegen op het net, zou dat wat zijn, zien er licht en handzaam uit.
Marc
Deze kwam ik tegen op het net, zou dat wat zijn, zien er licht en handzaam uit.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)