Wegrijhulp

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re:Wegrijhulp

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2013, 09:57

dennis83 schrijft:
Ik heb voor een paar tientjes twee meter veiligheidsroosters gehaald (260 MM breed) bij de groothandel en laten zagen op 2X 1.0 meter en laten galvaniseren. Heb nu twee nette heavy duty rijplaten op maat achter in de range rover liggen. Heb ze op de juiste maat laten zagen zodat ze dwars precies in de kofferbak passen recht boven de as en niet in de weg liggen. Door het gaten/noppen profiel ook super veel grip op de band.

Die platen zijn dusdanig sterk dat ik ze zelfs als brugplaten zou kunnen gebruiken.

Ik was voor 33 euro klaar en nog op koste van de zaak ook.

http://www.stabagpcp.nl/index.php?cat=roosters&type=o3&prod=staal

Misschien is dit voor meer mensen een optie.

M.v.g.

Dennis

Dennis,

Als brugplaat voor jezelf, of een kruiwagen gaat het nog wel, maar met 500 - 750 kg zou ik toch liever eerst even kijken hoe diep de greppel is. Ik vrees dat de platen na een passage van de auto niet meer zo rechtlijnig in de kofferbak passen. Als gewone rijplaat gaat het nog wel want dan is de overspanning steeds klein (of met andere woorden: de plaat wordt over de volle lengte ondersteund. Toch moet je niet verbaasd zijn als je ze "banane-shaped" uit de modder kan oprapen. Groot pluspunt is natuurlijk wel dat ze weinig kosten.

Groeten MarcS

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 02 Jan 2013, 10:16

Ik heb ze inmiddels al een paar keer gebruikt en werkt prima. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ze nog niet heb gebruikt in diepe gaten met grote overbrugging maar ze zijn nog steeds kaarsrecht. Ik heb wel de stalen variant geen aluminium.

Ik gebruik ze hoofdzakelijk om uit de modder te komen als ik vast sta. Ik heb geen lier op de Range Rover dus dit is mijn redding als ik weer eens lekkere in de blub sta.
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

ppw

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2013, 13:20

yup, lag al geruime tijd na oplevering van de herinrichting van m'n straat voor m'n deur...

heb deze toen maar geconfisceerd :unsure: :dry:
en op maat gemaakt :)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2013, 14:30

Edward had kunststof rijplaten liggen voor de hoogwerker, die leg je niet dubbel zoals de foto hierboven...

zijn dat niet gewoon stukken tansportband??
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2013, 15:14

Roger B. schrijft:
Edward had kunststof rijplaten liggen voor de hoogwerker, die leg je niet dubbel zoals de foto hierboven...

zijn dat niet gewoon stukken transportband??

Het ziet er op de plaatjes, en ook in het wild, nogal uit als van die afgedankte transportband zoals je die ook wel op grote rollen in de Antwerpse haven ziet.

Groeten MarcS

ppw

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2013, 17:40

nee, mijne is dikker, blauw & geribbeld en niet dubbel te vouwen, maar had zo snel; niet een plaatje voorhanden, dit komt van het net, als indicatie... ze worden gebruikt voor vrachtauto's ed. op bouwplaatsen, maar hier in a'dam ook ipv planken voor voetgangers :)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Johnny

Re: Wegrijhulp

Berichtdoor Johnny » 25 Jan 2013, 23:14

Hey Roger,

Jij bedoelt kunstofrijplaten. Wat ik daar over kan zeggen is dat ze glad zijn en makkelijk scheuren.

De waffleboards daar integen. Ik heb de 50 mm variant van paddock en daar kan ik zelfs met mijn vol beladen kieper overheen. Grote overbruggingen is me er nog niet mee gelukt ondanks de vorst zakken ze altijd verder dan verwacht in de drek en word de overbrugging kleiner. Ze kraken als... Een... Ja vreselijk in ieder geval, maar breken niet.
Zodra je ze echt in de sneeuw/ijs of los zand gaat gebruiken raad ik een sinterklaaszak/jutezak aan om over de waffleboards te trekken en ze gaan dan stukken beter dan een allu of ijzeren rijplaten die je altijd zo mooi ziet blinken op een imperial van een wannebe persoon..
Laatst gewijzigd door Johnny op 25 Jan 2013, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Schrijfvout
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Jan 2013, 23:59

Johnny schreef:Hey Roger,

Jij bedoelt kunstofrijplaten. Wat ik daar over kan zeggen is dat ze glad zijn en makkelijk scheuren.
.

ik reageerde op PPW de platen die Edward had zijn looiig zwaar en spekglad in modder/regen absoluut niks
voor in het terrein.
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Jan 2013, 09:31

Roger B. schreef:
Johnny schreef:Hey Roger,

.

ik reageerde op PPW de platen die Edward had zijn looiig zwaar en spekglad in modder/regen absoluut niks
voor in het terrein.

Die zijn juist super voor in het terrein! Zonder die dingen een spoor van 15cm diep en met helemaal niks!

Maar als je vastzit met je LaRo zijn ze minder handig idd.. :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2013, 10:54

jaduhh ik bedoel uiteraard als loskom-hulp......

met je heftruck ook aardig glijparadijs op die platen met pallets dakpannen toen.........

en die platen meesjouwen en in de blubber verslepen is ook nie alles nie
gone

Terug naar “Kroeg”