W 16 van Bugatti

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

W 16 van Bugatti

Berichtdoor tim » 10 Dec 2012, 23:31

Om nog meer indruk op de plaatselijke kinderboerderij te kunnen maken, wat filmpjes van bovengenoemd voertuig zitten bekijken.
Alleen daar zou het me nog kunnen lukken, maar goed..

Maar wat ik niet helemaal begrijp; waarom wordt dit een "w "motor genoemd?
Bij een "w"opstelling denk ik aan een drie tal cilinderbanken in de vorm van , euuh, nou de letter W dus.
Maar dit blok is toch gewoon( nou ja, gewoon :ohmy: ) een V motor?,maar dan "dubbel"uitgevoerd zeg maar?(per bank 2 parallel lopende 4 cilinder).

De hoofdvorm van het blok is toch een V opstelling?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor TomVooges » 10 Dec 2012, 23:45

Een 'W' heeft vier streepjes. Twee 'V'-s dus. Twee V8's naast elkaar. 2 x 8 = 16.

Op een kinderboerderij vind je deze kennis niet. Moet je voor naar de basisschool denk ik.
______________________________

iemand een architect nodig?

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2012, 23:47

tim schrijft:
Om nog meer indruk op de plaatselijke kinderboerderij te kunnen maken, wat filmpjes van bovengenoemd voertuig zitten bekijken.
Alleen daar zou het me nog kunnen lukken, maar goed..

Maar wat ik niet helemaal begrijp; waarom wordt dit een "w "motor genoemd?
Bij een "w"opstelling denk ik aan een drie tal cilinderbanken in de vorm van , euuh, nou de letter W dus.
Maar dit blok is toch gewoon( nou ja, gewoon :ohmy: ) een V motor?,maar dan "dubbel"uitgevoerd zeg maar?(per bank 2 parallel lopende 4 cilinder).

De hoofdvorm van het blok is toch een V opstelling?


Kom op Floris! Een fantast als jij moet toch genoeg fantasie hebben om in de dubbele rij cilinders aan iedere kant een w te kunnen ontwaren?? :huh: :huh:

Zou je het een V16 willen noemen dan zouden het banken van 8 cilinders achter elkaar zijn. dat is niet, het zijn twee banken van 8 cilinders versprongen naast elkaar. Dus noemen ze het een W16.

Een boxermotor als in een Porsche of een BMW met de cilinders liggend ziet er toch ook nie uit als een boxer?? ;) ;)

As ut maar een naam hep zodat we weten wa we bedoele. :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor TomVooges » 10 Dec 2012, 23:49

Edward schrijft:
tim schrijft:
Om nog meer indruk op de plaatselijke kinderboerderij te kunnen maken, wat filmpjes van bovengenoemd voertuig zitten bekijken.
Alleen daar zou het me nog kunnen lukken, maar goed..

Maar wat ik niet helemaal begrijp; waarom wordt dit een "w "motor genoemd?
Bij een "w"opstelling denk ik aan een drie tal cilinderbanken in de vorm van , euuh, nou de letter W dus.
Maar dit blok is toch gewoon( nou ja, gewoon :ohmy: ) een V motor?,maar dan "dubbel"uitgevoerd zeg maar?(per bank 2 parallel lopende 4 cilinder).

De hoofdvorm van het blok is toch een V opstelling?


Kom op Floris! Een fantast als jij moet toch genoeg fantasie hebben om in de dubbele rij cilinders aan iedere kant een w te kunnen ontwaren?? :huh: :huh:

Zou je het een V16 willen noemen dan zouden het banken van 8 cilinders achter elkaar zijn. dat is niet, het zijn twee banken van 8 cilinders versprongen naast elkaar. Dus noemen ze het een W16.

Een boxermotor als in een Porsche of een BMW met de cilinders liggend ziet er toch ook nie uit als een boxer?? ;) ;)

As ut maar een naam hep zodat we weten wa we bedoele. :P


Zeker wel, ziet er uit als een bokser die zich op je nieren aan het uitleven is.

BAM-BAM BAM-BAM BAM-BAM
______________________________


iemand een architect nodig?

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor tim » 10 Dec 2012, 23:58

Edward schrijft:


Kom op Floris! Een fantast als jij moet toch genoeg fantasie hebben om in de dubbele rij cilinders aan iedere kant een w te kunnen ontwaren?? :huh: :huh:



Goed, afijn.. :blush: :blush:
Na 4 keer deze zin van je zitten lezen viel die Y tong muur dan toch nog om zeg :blush: :silly:

Ik vat hem: die "W"moet ik lezen als 2 "V"(ees) naast mekaar, lees als in de 2 baken vertegenwoordigend.

Maar ik zat echt te denken als de motoropstelling in de vorm van de letter "W", ik dacht ook van waarom bouwen ze dan geen 3 banken van 5 cilinders als in een "W" vorm bijvoorbeeld.

Nou, mijn avond kan niet meer stuk!
Weet je wat, ik neem zo 2 tucjes ipv 1 bij mijn glaasje sinas! :silly:

Wel een prachtig stukje engeniering zeg, kanonne..
Ik wil niet weten met wat voor'n engelengeduld die krukas gemaakt moet zijn..

Edward; dank!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2012, 00:19

Dag Floris-Tim,

Hier: http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=YxAhPYR05V0 wordt de configuratie op een kinderlijk eenvoudige wijze voorgesteld. Ik zou zeggen dat zelfs dos en dezel in de kinderboerderij het gaan snappen. (Om eerlijk te zijn: ik vroeg me tot zopas ook af hoe men die W bedoelde - het is dan ook een W in een heel slecht leesbaar handschrift.)

Om nog even een andere hersen-kraker te noemen: de V motor met verschillende slaglengten ... waarbij om en om de linker- en de rechter-poot van de V indirect op de krukas aangrijpt (nl onderaan de drijfstang van de andere cylinder), en dus de slaglengten om en om langer en korter zijn.

Groeten MarcS

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor TomVooges » 11 Dec 2012, 00:27

Oh jee, sta je dan met je grote mond vol tanden.

Ik dacht het principe vergelijkbaar was met een W12, ook van volkswagen (phaeton, A8 en Bentley). Maar dit is duidelijk iets héél anders.
______________________________


iemand een architect nodig?

Gebruikersavatar
Ray vd Velden
Berichten: 796
Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
Locatie: Millingen aan de Rijn

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor Ray vd Velden » 11 Dec 2012, 00:59

TomVooges schrijft:
Oh jee, sta je dan met je grote mond vol tanden.

Ik dacht het principe vergelijkbaar was met een W12, ook van volkswagen (phaeton, A8 en Bentley). Maar dit is duidelijk iets héél anders.


Is ook een opgepoetste W12.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor tim » 11 Dec 2012, 07:13

@ Tom: zie nu pas jouw reactie, maar idd, zoals edward het ook beschreef, had ik het eerst niet door, mede ook omdat ik dit blok verwarde met het door jouw aangehaalde W 12 blok.

@ Marc, had dit filmpje ook bezien, en zag dus min of meer een V in werking.

Nou, genoeg nu, op naar alle kinderboerderijen EN basisscholen om een onuitwisbare indruk aldaar achter te laten.. :unsure:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

marcenvon
Berichten: 426
Lid geworden op: 24 Okt 2011, 10:11
Locatie: Warmenhuizen

Re:W 16 van Bugatti

Berichtdoor marcenvon » 11 Dec 2012, 08:01

tim schrijft:
@ Tom: zie nu pas jouw reactie, maar idd, zoals edward het ook beschreef, had ik het eerst niet door, mede ook omdat ik dit blok verwarde met het door jouw aangehaalde W 12 blok.

@ Marc, had dit filmpje ook bezien, en zag dus min of meer een V in werking.

Nou, genoeg nu, op naar alle kinderboerderijen EN basisscholen om een onuitwisbare indruk aldaar achter te laten.. :unsure:


En nu je het weet ga je dit blok in je LaRo leggen? :P :P

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten