Defender meest gestolen auto in de de UK

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re:Defender meest gestolen auto in de de UK

Berichtdoor R1200C » 05 Dec 2012, 08:09

tim schrijft:
Niet om het 1 en ander, maar mede wat edward beschrijft, je gaat echt als ray naar dingen kijken.
Achter mijn stoelen in de 110 ligt een dik breekijzer, en als het echt moet, dan maar met god zegen de greep hanteren.
Echt, te bizar voor woorden wat anderen zich denken toe kunnen eigenen waar jezelf je de pokken voor kunt werken.

soo, dat moest er effe uit!

Ik begrijp je gevoel maar ik denk dat je je eerst moet realiseren dat degene die jouw auto wil op geweld is voorbereid en er waarschijnlijk veel meer ervaring mee heeft dan jij. In een dergelijke situatie (weet niet hoe ik zelf zou reageren btw) kun je beter de confrontatie niet rechtstreeks aangaan maar vooraf bedenken hoe je er voor kunt zorgen de ander dwars te zitten zonder zelf in zijn buurt te komen.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

tim

Berichtdoor tim » 05 Dec 2012, 09:52

Daar zit waarheid in, alleen is de realiteit dusdanig barstig dat dat (vaak) niet meer opgaat.
Met het op het gevaar af eea te langdradig en zwaarmoedig te maken, derhalve 1 maal even kort uit de bocht schieten;
Mijn vroege jeugd gaat terug naar de jaren 70, wat een nederland was dat totaal onherkenbaar vandaag de dag is, en mijn inziens sindsdien een glijdende schaal naar beneden.
Over de jaren heen zijn hier bevolkingsgroepen gekomen die als het erop aan komt volledig in hoofdletters lak hebben aan anderen mensen.
En op enig moment , na dat besef, trek je een streep.
Vanuit de mentaliteit van tot hier en niet verder.Daar keer op keer blijkt dat ieder alternatief vaalt bij dit soort mensen.
Ik heb het geluk, iig van toepassing in deze, dat ik niemand achterlaat, op een hond na, waar uiteraard de zaken goed voor zijn geregeld.

Maar genoeg is genoeg.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Dec 2012, 10:13

R1200C schrijft:
tim schrijft:
Niet om het 1 en ander, maar mede wat edward beschrijft, je gaat echt als ray naar dingen kijken.
Achter mijn stoelen in de 110 ligt een dik breekijzer, en als het echt moet, dan maar met god zegen de greep hanteren.
Echt, te bizar voor woorden wat anderen zich denken toe kunnen eigenen waar jezelf je de pokken voor kunt werken.

soo, dat moest er effe uit!

Ik begrijp je gevoel maar ik denk dat je je eerst moet realiseren dat degene die jouw auto wil op geweld is voorbereid en er waarschijnlijk veel meer ervaring mee heeft dan jij. In een dergelijke situatie (weet niet hoe ik zelf zou reageren btw) kun je beter de confrontatie niet rechtstreeks aangaan maar vooraf bedenken hoe je er voor kunt zorgen de ander dwars te zitten zonder zelf in zijn buurt te komen.

Joost, dat zijn wijze woorden.

Ik trof hier, inmiddels ook alweer 8 jaar geleden (de tijd gaat snel) een ongenode gast in huis, dwz: ik kwam aan het eind van de dag, in het duister (het was eind november), thuis en dacht om te beginnen "Oh mijn wederhelft heeft haar reserve-fietssleuteltje gezocht", er lagen nl wat diverse sleutels bij de achterdeur, het volgende moment zag ik een open raam en gelijktijdig hoorde ik gestommel in het verder donkere huis. (Het raam bleek overigens gebroken, maar ja, wie let er op glasgerinkel om 6 uur 's avonds ... midden in de nacht, dan is het wat anders, maar 's avonds denk je eerder aan een ongelukje met een lege fles.)
Ik ben toen naar boven gestormd, de dief is via balkon, schuurtje en aangrenzende tuinen verdwenen ....
De politie, die wel heel snel ter plaatse was, vroeg mij "Heb u erover nagedacht wat of wie u tegen kon komen?", en "Hebt u gezien waarmee het raam is opengetrokken?". Nee, daar had ik dus helemaal niet over nagedacht. Het enige wat ik toen dacht: dit is niet goed, dit moet stoppen (op zich logisch, alleen niet echt efficient).
Ik weet nu, mocht zoiets weer gebeuren: Deur weer dicht, afstand houden, politie bellen en goed kijken of je kan zien waar de dief heen gaat. Als je een beetje geluk hebt is de politie er snel – ze doen echt hun best als het om een inbraak "in progress" gaat.

Ik bleek gelukkig tamelijk op tijd thuis gekomen te zijn, de dief was net begonnen met zijn "speurwerk" (dat is nl hier echt nodig, ik ben mijn spullen zelf maar wat vaak kwijt). Wel bleek heel snel dat de dief o.a. de reserve-autosleuteltjes meegenomen had. Da's dus zorgelijk, dus auto elders, verborgen en achter een hek, parkeren. De volgende dag de dealer bellen voor een nieuwe sloten-set ...
De dief bleek overigens heel brutaal na zijn tocht door een paar tuinen hier voorlangs teruggelopen te zijn want de politie vond hier voor de deur op straat een leeg documententasje dat 10 minuten eerder dus nog bij ons binnen lag.
En, een paar dagen later vond een buurmeisje de reserve-autosleuteltjes, dat scheelde dus weer veel zorgen en gedoe (wel was inmiddels bij de dealer alles binnen - dus helemaal gratis was het niet), en maanden later kwam uit dezelfde tuin ook nog een van onze reserve huissleutels.
De dief heeft wellicht op straat ontdekt dat hij de nuttige inhoud van het documententasje inmiddels kwijt was en dat het tasje hem alleen maar kon belasten. Of de inbraak nu gericht op de autosleutels was, of dat dat een handige bijvangst was .... ik heb er nooit een conclusief antwoord op gekregen. Wel zijn er sindsdien hier in de buurt nog een paar auto's via een sleutel-diefstal verdwenen, en ik ... ik heb reservesleutels etc nu op een weinig voor de hand liggende verbergplek liggen (wel met weinig moeite bereikbaar, want je wilt niet dat je er teveel ongemak aan hebt, je wilt nl dat je de verbergplek goed gebruikt).
NB Deze, en een vorige inbraak leerde me wel dat een "beetje" dief precies weet waar je je spullen hebt liggen en/of verbergt. Dus alle voor de hand liggende verbergplekken, en ook alle plekken die je als goede tweede bedenkt, zijn dus bekende plekken.

Groeetn MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 05 Dec 2012, 10:50

tim schrijft:
Daar zit waarheid in, alleen is de realiteit dusdanig barstig dat dat (vaak) niet meer opgaat.
Met het op het gevaar af eea te langdradig en zwaarmoedig te maken, derhalve 1 maal even kort uit de bocht schieten;
Mijn vroege jeugd gaat terug naar de jaren 70, wat een nederland was dat totaal onherkenbaar vandaag de dag is, en mijn inziens sindsdien een glijdende schaal naar beneden.
Over de jaren heen zijn hier bevolkingsgroepen gekomen die als het erop aan komt volledig in hoofdletters lak hebben aan anderen mensen.
Vanuit de mentaliteit van tot hier en niet verder.Daar keer op keer blijkt dat ieder alternatief vaalt bij dit soort mensen.
Ik heb het geluk, iig van toepassing in deze, dat ik niemand achterlaat, op een hond na, waar uiteraard de zaken goed voor zijn geregeld.

Maar genoeg is genoeg.

Blijft altijd bijzonder hoe het "vroeger altijd beter was". Maar inderdaad, mensen lieten toen hun achterdeur nog open, werden op straat begroet met goede morgen en kinderen zaten bij alle geestelijke op schoot, niet alleen bij Sinterklaas. Zwarte Piet bleek na wassen Piere te zijn die net uit de mijnen kwam.
Kei veel groeten,

Joost

tim

Berichtdoor tim » 05 Dec 2012, 11:05

Je haalt zelf voorbeelden aan die mijn punt onderschrijven.
Niet omdat het makkelijk is, maar vroeger was het in een hoop opzichten beter, en niet omwille van de herinnering.
Kijk naar het recente, kinderen van 15 jaar oud , die een ander volledig totall loss langs het voetbalveld slaan en schoppen. Hoe bizar wil je het hebben.
En ja, vroeger kwam dat niet voor, althans bij lange na niet in die mate.

Het is niet voor niets dat veel nederlanders omwille van de mentaliteit naar duitsland vertrekken.
Daar waar denk ik nog een stuk fatsoen als normaal wordt beschouwd.
De aangeharktheid aldaar werkt soms een beetje op m'n zenuwen, maar als dat de prijs is die je moet betalen voor de vele plussen als het gaat om hoe je met mekaar omgaat, prima dan.
Naast de ubersnelwegen uiteraard, uhm auf ihren kopf zu geghen :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Dec 2012, 11:08

R1200C schrijft:
tim schrijft:

Maar genoeg is genoeg.

Blijft altijd bijzonder hoe het "vroeger altijd beter was". Maar inderdaad, mensen lieten toen hun achterdeur nog open, werden op straat begroet met goede morgen en kinderen zaten bij alle geestelijke op schoot, niet alleen bij Sinterklaas. Zwarte Piet bleek na wassen Piere te zijn die net uit de mijnen kwam.

Precies, Joost, de spijker op z'n kop.
Als je wat historisch onderzoek doet, en dan doel ik op de historie van bijv. 100-150 jaar terug dan blijkt dat die goede oude tijd bepaald niet altijd zo goed was.
Wel hadden de meeste mensen minder dus werd er minder gestolen, en je kwam ook niet ver (je zocht een meisje zover als je de kerkklokken kon horen, dus kennis van wat er elders te halen was was ook schaars.
Anyway: als je kijkt naar constructie-tekeningen van bijv. spoorwagons (daar is ie weer) dan zie je dat alles wat "waardevol" is verzegeld is, of anderszins beveiligd tegen diefstal.

En verder blijkt uit onderzoek dat een groot deel van de diefstallen gepleegd worden door "eigen" mensen, dwz mensen uit de directe buurt. Dat is natuurlijk niet zo gek: je kent je eigen buurt het beste, en je blijft bovendien makkelijker "onder de radar" van de oplettende medemens.

Groeten MarcS

PS De grootste schurken overigens zitten gewoon in een net pak met witte boorden. Deze schurken kosten ons veel meer als die (wel echt klierige) kruimeldieven.
Vroegeh, was het de kleuren-TV en de autoradio, daarna de videorecorder, en toen flatscreen en lap-top en daarna de TomTom en iPhone, heel vervelend, maar goedbeschouwd slechts franje, of zoals ik eens hoorde zeggen: "De democratisering van het duurzame gebruiksgoed".

tim

Berichtdoor tim » 05 Dec 2012, 11:18

Landmarcs schrijft:

Als je wat historisch onderzoek doet, en dan doel ik op de historie van bijv. 100-150 jaar terug dan blijkt dat die goede oude tijd bepaald niet altijd zo goed was.

Groeten MarcS

Het gaat over diefstal en een defender.
Op dat eene element reageer ik, niet over de totale ontwikkeling van de samenleving .
Waar het omgaat is het weldegelijke verschil van vroeger en nu en de hantering van "mijn"en "dein".
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Dec 2012, 11:24

tim schrijft:
Landmarcs schrijft:

Groeten MarcS

Op dat eene element reageer ik, niet over de totale ontwikkeling van de samenleving .
Waar het omgaat is het weldegelijke verschil van vroeger en nu en de hantering van "mijn"en "dein".

Precies, maar juist dat mijn en dijn is dus een probleem van alle tijden, dat probeerde ik te illustreren.
En om maar even een ander detail aan te halen (een detail dat overigens uiteindelijk ook tot de Defender heeft geleid) er was een tijd dat juist onze Oosterburen een probleem hadden met mijn en dijn.

Groeten MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 05 Dec 2012, 11:27

tim schrijft:
Landmarcs schrijft:

Groeten MarcS

Dan is het tegenwoordig stukken beter dan vroeger (zal wel komen omdat de "buitenlanders" liever op scooters rijden dan in auto's :blush: )........
Kei veel groeten,

Joost

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 05 Dec 2012, 11:32

tim schrijft:

:blink:
Ik ben lid van de LRCH, niet van de PVV. En dat wil ik graag zo houden.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Kroeg”