Defender meest gestolen auto in de de UK

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
steefklei

Re:Defender meest gestolen auto in de de UK

Berichtdoor steefklei » 03 Dec 2012, 22:17

Ik ben misschien een beetje naïef maar zo makkelijk neem je ze toch niet mee, toch?
Startonderbreking (brandstof en startmotor), alarm, afgesloten portieren en stuurslot voordat hij beweegt, tenzij op een heuveltje natuurlijk.
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Dec 2012, 22:23

geloof me, MET alarm erop neemt een beetje geoefende professional je defender binnen 5 minuten mee, waarschijnlijk veel rapper
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 03 Dec 2012, 22:29

I may be a bit naive too, but if I really wanted a Land Rover, Disco, Freelander, Sport or top end Range Rover with all the toys it would probably be an inconvenient 2 minutes. No vehicle is impenetrable.

The bottom line is, if the demand is there there will always be people out there to satisfy it.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

steefklei

Berichtdoor steefklei » 03 Dec 2012, 22:30

Roger B. schrijft:
geloof me, MET alarm erop neemt een beetje geoefende professional je defender binnen 5 minuten mee, waarschijnlijk veel rapper

Vreselijk, ik moet er even niet aan denken
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Dec 2012, 22:41

en als ie (bijna) niet te stelen is, halen ze de sleutels bij je thuis op, of carjacken hem onder je reet vandaan......

als de crimineel je auto wil, ben je hem kwijt......als ik dan moet kiezen hoe ik hem dan kwijt moet....laat het dan maar "ergens" gebeuren zonder dat er voor ingebroken wordt in mijn huis of ik onder bedreiging de auto moet afstaan.......
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Dec 2012, 23:09

Roger B. schrijft:
en als ie (bijna) niet te stelen is, halen ze de sleutels bij je thuis op, of carjacken hem onder je reet vandaan......

als de crimineel je auto wil, ben je hem kwijt......als ik dan moet kiezen hoe ik hem dan kwijt moet....laat het dan maar "ergens" gebeuren zonder dat er voor ingebroken wordt in mijn huis of ik onder bedreiging de auto moet afstaan.......

Juist. Klant van me heeft een dik jaar geleden z'n auto af mogen staan terwijl hij in de loop van een erg groot pistool keek. Daar heeft ie nu nog last van.

Zijn auto's staan tegenwoordig in een afgesloten garage mét de sleutel gewoon in het contact....... :dry: :dry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

steefklei

Berichtdoor steefklei » 03 Dec 2012, 23:10

Ik geloof dat het in de UK voornamelijk om de onderdelen gaat en vooral om nieuwe motorkappen. Hoe het in Nederland zit kan ik niet niet zo snel achterhalen. Een oude preventie methode blijft het graveren van je ruiten en wordt in UK met UV inkt printen op onderdelen toegepast.
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Dec 2012, 23:13

steefklei schrijft:
Ik geloof dat het in de UK voornamelijk om de onderdelen gaat en vooral om nieuwe motorkappen. Hoe het in Nederland zit kan ik niet niet zo snel achterhalen. Een oude preventie methode blijft het graveren van je ruiten en wordt in UK met UV inkt printen op onderdelen toegepast.

Och, hier jatten ze koplampen uit Porsches. ;) Zal wel streekgebonden zijn. :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 04 Dec 2012, 18:30

Edward schrijft:
Roger B. schrijft:

Juist. Klant van me heeft een dik jaar geleden z'n auto af mogen staan terwijl hij in de loop van een erg groot pistool keek. Daar heeft ie nu nog last van.

Zijn auto's staan tegenwoordig in een afgesloten garage mét de sleutel gewoon in het contact....... :dry: :dry:

Ik zeg maar zo, al is het diefje nog zo snel mijn remington 700 achterhaald hem wel. :whistle: :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Dec 2012, 18:38

RobStewart schrijft:
An interesting discussion chaps and relevant to this forum, "relevant to this forum I hear you ask" ?

Well let's get some extra facts in here.

The incidents of stolen Land Rovers has increased exponentially in the UK in the past couple of years, specifically in the pre-1987 Ninety and One-Ten. Where do I hear does this man get his information from?

Well I live, eat and breath Land Rover and as strange it may seem over 90% of my friends own and are involved in the Land Rover product.

I can quote 3 cases where the owners have had vehicle stolen in the last 6 months, all pre 1987 all living close to Ferry ports that service The Netherlands. In all cases they have been informed by the UK police that there is a thriving market in The Netherlands for pre 1987 Land Rovers and not only that but there is a direct correlation to the spate of thefts of older Range Rovers in the late 1990's early 2000's.

There are a number of UK internet based companies that advertise specifically this kind of vehicle and target the Dutch market.

I have said on a number of occasions when people have posted there latest wish, "walk away and walk away fast", guess why ?

If there is a demand there will always be someone out there to satisfy it.

Next time you look at a cheap belastingvrij RHD engles kenteken Land Rover be very sure it is 100% genuine and if it's a bargain guess why, someone out there has an empty parking space.

Rob

Het lijkt mij goed om waakzaam te zijn met wat je in het UK koopt (en dus niet alleen omdat de chassisnummer niet blijken te deugen), echter ... de relatief hoge diefstal gevoeligheid van de Defender/LandRover aldaar is niet iets van de laatste paar jaar.
Al heel veel langer waren de diefstalcijfers in het moederland opvallend hoog, waarschijnlijk is er toch minstens ook een relatie met "availability" en "retailability" (en dus misschien ook wel met het feit dat in het UK een chassisnummer niet zo zwaar telt als hier).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”