Om een gezonde balans in mijn leven te behouden, en dus niet alles perfect uberprofessioneel te doen, moet je af en toe ook lekker oelewapperig bezig zijn.
Ik laat in het midden of dat een bewuste keuze is..
Afijn, de casus:
Een welbekend geberit unit geplaatst, u weet wel, zo'n hangend/zwevend toilet gebeuren.
Afijn, het frame gemonteerd, 18 mm houten plaat ervoor, alles afgetegeld, de pot willen afmonteren met behulp van de 2 draadeinden die je in het frame vastzet.
Kom ik dus tot de conclusie dat die 2 12 mm draadeindes aan de achterkant bij het frame geborgd moeten worden met een ringetje en een moer.
Dit om te voorkomen dat als je de pot over de draadeindes schuift en aan de voorzijde de 2 moeren wilt aandraaien, het tap/draadeind mee zou kunnen gaan draaien.
Zoals eerder gemeld, klein detail; de boel is geheel gereed en afgetegeld.. :blush:
MAW: welk type locktite is geschikt om een stalen draadeind te zekeren in een stalen frame?
Ik dacht dat het "locktite systeem" gaat mbv kleurtype of cijfercode.
Het mag het sterkste type locktite zijn, daar die draadeindes nooit meer los hoeven.
Als iemand kennis heeft van welk type het geschikst is, graag.
Edit:
inmiddels de site bekeken, en erg veel informatie aldaar.
niet meer nodig dus :blush:
Locktite, welk type?
Locktite, welk type?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- RobStewart
Re:Locktite, welk type?
tim wrote:
Now Loctite 243 (the blue one) will give you a Breakaway torque of 26Nm which I would have thought would be enough. (http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/fullproduct-list-loctite-4995.htm?countryCode=uke&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=1000000I81L)
However 270 (also blue) will go to 33Nm (http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/fullproduct-list-loctite-4995.htm?countryCode=uke&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=1000000I8TX)
276 (the green one) will give you 60Nm (http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/fullproduct-list-loctite-4995.htm?countryCode=uke&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=1000000I897)
PS the Loctite website is brilliant for looking up this sort of stuff: http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/homepage.htm
Oh and I just read your edit but I thought the info may be of help for the rest of the Team :)
Rob
MAW: welk type locktite is geschikt om een stalen draadeind te zekeren in een stalen frame?
Now Loctite 243 (the blue one) will give you a Breakaway torque of 26Nm which I would have thought would be enough. (http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/fullproduct-list-loctite-4995.htm?countryCode=uke&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=1000000I81L)
However 270 (also blue) will go to 33Nm (http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/fullproduct-list-loctite-4995.htm?countryCode=uke&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=1000000I8TX)
276 (the green one) will give you 60Nm (http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/fullproduct-list-loctite-4995.htm?countryCode=uke&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=1000000I897)
PS the Loctite website is brilliant for looking up this sort of stuff: http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henkel_uke/hs.xsl/homepage.htm
Oh and I just read your edit but I thought the info may be of help for the rest of the Team :)
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Locktite? Dat heb een loodgieter als jij helemaal niet in z'n kist. :P :P Polymeerkit wel en die doet het ook hoor! (wel een beetje vet aan de moeren van de pot doen, anders draai je er over10 jaar alsnog de draadeinden uit ipv de moeren los. ;) ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
:lol: ik zag als eerste fout het hout dat er voor gezet is....gebruik je toch zeker talentboard voor??
en ohja...ik zet dit even in de kroeg.....vind dit nu niet echt onder de noemer (landrover)techniek vallen
en ohja...ik zet dit even in de kroeg.....vind dit nu niet echt onder de noemer (landrover)techniek vallen
gone
- Ray vd Velden
Roger B. schrijft:
Dat hout is geen vaud Rogeetje.... :P
:lol: ik zag als eerste fout het hout dat er voor gezet is....gebruik je toch zeker talentboard voor??
Dat hout is geen vaud Rogeetje.... :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Roger B.
je gaat toch geen tegels op een blijvend werkend materiaal als hout plakken alser betere daarvoor bestemde materialen als talentboard beschikbaar zijn in de handel
gone
Roger, ik heb netzoveel verstand van toiletjes bouwen als dat jij van kipspies met bijbehorennde sausjes hebt! :laugh:
( op draadeindes op de juiste wijze hanteren na dan..)
Dat talentboard, ook wel greenboard genoemd, is geschikt genoeg om wanden mee af te werken in vochtige ruimtes, als in een badkamer.
Omdat het vochtregulierende gipsplaten zijn.
Maar om dat voor een geberit unit te gebruiken, echt de afdeling noway gosee.
Het gewicht van de toiletpot met bijbehorende gebruiker is (op termijn) funest voor dat greenboard, en daarmee voor je tegels/lijm.
18 mm oucume multiplex is prima geschikt.
En om echt indruk op jullie te maken: een aanbrandlaagje van de tegellijm op het hout zetten, en daarna met de lijmkam en goede tegellijm de boel afmaken.
Edward en Rob, dank voor de reactie.
( op draadeindes op de juiste wijze hanteren na dan..)
Dat talentboard, ook wel greenboard genoemd, is geschikt genoeg om wanden mee af te werken in vochtige ruimtes, als in een badkamer.
Omdat het vochtregulierende gipsplaten zijn.
Maar om dat voor een geberit unit te gebruiken, echt de afdeling noway gosee.
Het gewicht van de toiletpot met bijbehorende gebruiker is (op termijn) funest voor dat greenboard, en daarmee voor je tegels/lijm.
18 mm oucume multiplex is prima geschikt.
En om echt indruk op jullie te maken: een aanbrandlaagje van de tegellijm op het hout zetten, en daarna met de lijmkam en goede tegellijm de boel afmaken.
Edward en Rob, dank voor de reactie.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
niet om het ding aan te hangen, daar heb je dat stalen frame toch voor?? om het frame weg te werken...
vriend van me zit ook in de bouw/verbouw en gebruikt dat talentboard er altijd voor
Bij de bouw van onze badkamer in het vorige huis heb ik het met 8cm gasbeton gedaan......ruimte zat dus waaromnie
vriend van me zit ook in de bouw/verbouw en gebruikt dat talentboard er altijd voor
Bij de bouw van onze badkamer in het vorige huis heb ik het met 8cm gasbeton gedaan......ruimte zat dus waaromnie
gone
Klopt, in zoverre dat je dus de draadeindes in het frame draait, waar vervolgens de toiletpot aan komt te hangen.
Maar dat neemt niet weg dat het gewicht van de pot en z'n gebruiker toch ook tegen de "voorzetwand" aan gaat komen.
Derhalve doe je er niet verkeerd aan om een beetje fatsoenlijk plaatmateriaal te nemen, wat een beetje " vlees " biedt.
Tegels en hout zijn een beetje tricie.
Daarom is het belangrijk dat je zoveel mogelijk vormvast hout gebruikt wanneer er op getegeld moet gaan worden.
Tegels, en met name de voeg kunnen geen/zeer weinig spanning verdragen.
Tot zover kluswijzer deel 1..
Maar dat neemt niet weg dat het gewicht van de pot en z'n gebruiker toch ook tegen de "voorzetwand" aan gaat komen.
Derhalve doe je er niet verkeerd aan om een beetje fatsoenlijk plaatmateriaal te nemen, wat een beetje " vlees " biedt.
Tegels en hout zijn een beetje tricie.
Daarom is het belangrijk dat je zoveel mogelijk vormvast hout gebruikt wanneer er op getegeld moet gaan worden.
Tegels, en met name de voeg kunnen geen/zeer weinig spanning verdragen.
Tot zover kluswijzer deel 1..
110 HT 200 Tdi 1989.
Roger B. schrijft:
Dat kan dus ook, maar idd, dan pak je de hele unit in als het ware, althans, je bouwt er een muurtje voor/omheen.
Ik had een bestaande situatie waarbij de toiletruimte 85 cm breedte besloeg, dus gewoon de unit tegen de achterwand aan gezet, en qwa afwerking aan de voorzijde dus de houtenplaat, die aan de zijkanten aan rageltjes op de muren werd afgeschroeft, evenals het houten plateautje aan de bovenzijde.
Betegelen en klaar.
niet om het ding aan te hangen, daar heb je dat stalen frame toch voor?? om het frame weg te werken...
Dat kan dus ook, maar idd, dan pak je de hele unit in als het ware, althans, je bouwt er een muurtje voor/omheen.
Ik had een bestaande situatie waarbij de toiletruimte 85 cm breedte besloeg, dus gewoon de unit tegen de achterwand aan gezet, en qwa afwerking aan de voorzijde dus de houtenplaat, die aan de zijkanten aan rageltjes op de muren werd afgeschroeft, evenals het houten plateautje aan de bovenzijde.
Betegelen en klaar.
110 HT 200 Tdi 1989.