Informatie Defender 130

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Ron63 » 12 Dec 2012, 09:15

Mogge,

Is mogelijk, er moet wel een verhoging tot 130cm en een schot. het wordt dan een dubbele cabine gesloten bestel.

"hier" een linkje naar een gelijkwaardige op Nederlands kenteken.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor tim » 12 Dec 2012, 09:54

Ron63 schrijft:
Mogge,

Is mogelijk, er moet wel een verhoging tot 130cm en een schot. het wordt dan een dubbele cabine gesloten bestel.

"hier" een linkje naar een gelijkwaardige op Nederlands kenteken.

Groet Ron


Zo te zien heeft deze niet een standaard grijs kenteken verhoogd dak inderdaad, maar een slag hoger, om dus die 130 cm te halen.
Maar er is ook nog een regel bij dit soort type auto's met de daklijn, er moet zoveel cm(ik dacht 25) dak (lijn) aanwezig zijn boven de boven liggende stijl van het portier.
Heel goed mogelijk dat je hier met een defender per difinitie al aan voldoet .
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor TomVooges » 12 Dec 2012, 10:03

Bedankt allen. Ik ben weer wat verder.

Ik wist dat hier in een ver ver ver verleden, Wompel ook bezig was met het onderzoeken of zoiets mogelijk was. Maar kon die topic dus niet meer vinden.

Zo'n verhoging blijf wel lelijk hoor..

Misschien zoiets als basis: http://www.neneoverland.co.uk/4x4defender130_used/used4x4defender130J569YWY.htm ?
______________________________

iemand een architect nodig?

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor TomVooges » 12 Dec 2012, 10:13

tim schrijft:
Ron63 schrijft:
Mogge,

Is mogelijk, er moet wel een verhoging tot 130cm en een schot. het wordt dan een dubbele cabine gesloten bestel.

"hier" een linkje naar een gelijkwaardige op Nederlands kenteken.

Groet Ron


Zo te zien heeft deze niet een standaard grijs kenteken verhoogd dak inderdaad, maar een slag hoger, om dus die 130 cm te halen.
Maar er is ook nog een regel bij dit soort type auto's met de daklijn, er moet zoveel cm(ik dacht 25) dak (lijn) aanwezig zijn boven de boven liggende stijl van het portier.
Heel goed mogelijk dat je hier met een defender per difinitie al aan voldoet .


Dat heeft te maken met de noodzaak van een plaatsen van een volledig tussenschot, dat is bij een bepaald aantal cm boven de deur niet meer nodig. Maar voor een dubbele cabine geldt dat als de hoogte van het blok niet de 130cm haalt, de laadruimte tweemaal zo lang moet zijn als de cabine (afstand stuurwiel-tussenschot). Dat lukt dus niet bij een 130..
______________________________


iemand een architect nodig?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 12 Dec 2012, 12:58

TomVooges schrijft:
Iemand enig idee of dit modelletje in Nederland op grijs kenteken te krijgen is?

http://www.neneoverland.co.uk/4x4defender130_used/used4x4defender130130CONV.htm



met een bultje op het dak en laag schot, of met hoog tussenschot, en de voorwaarde dat het "fiscale blok" in de laadruimte past...ja, moet kunnen
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2012, 13:16

Roger B. schrijft:
TomVooges schrijft:
Iemand enig idee of dit modelletje in Nederland op grijs kenteken te krijgen is?

http://www.neneoverland.co.uk/4x4defender130_used/used4x4defender130130CONV.htm



met een bultje op het dak en laag schot, of met hoog tussenschot, en de voorwaarde dat het "fiscale blok" in de laadruimte past...ja, moet kunnen


Ja, Ja, dat klopt als je afziet van de tweede zitrij, het fiscale blok kan er dan wel twee-maal in (de MRB wordt er niet dubbel mee verlaagd), met de "juiste" veren staat ie achter hoog genoeg om zelfs het opplak-dakje achterwege blijven (de 25 cm hoogte boven de deur-opening haal je dan door de extra lengte en het licht voorover staan - het hoogste punt zit achteraan en zolang dat zonder belading maar 25 cm hoger is als de deuropening, desnoods verklein je de deuropening nog een laatste centimeter).

Wil je de tweede zitrij behouden dan komen de in de bijdragen hiervoor (sinds gister) besproken zaken aan de orde, dan moet er een dicht schot zijn en dan is de binnenmaat alleen met aanvullende maatregelen (waaronder 10 cm verhoging) groot en met name hoog genoeg.

Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 12 Dec 2012, 16:38

ik meen me te herinneren dat het 21cm was dat het dak hoger moet zijn dan de bestuurdersdeuropening.

euhhh ja, voor dc zal schot hoog zijn inderdaad, maar grijs krijgen lijkt me niet onmogelijk
gone

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor TomVooges » 12 Dec 2012, 16:45

Roger B. schrijft:
ik meen me te herinneren dat het 21cm was dat het dak hoger moet zijn dan de bestuurdersdeuropening.

euhhh ja, voor dc zal schot hoog zijn inderdaad, maar grijs krijgen lijkt me niet onmogelijk


Het gaat alleen om de hoogte van de laadruimte, die 130cm moet zijn. (Weet ik inmiddels). De 130 moet gewoon op een transporter met dubbele cabine gaan lijken. ;)
______________________________


iemand een architect nodig?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 12 Dec 2012, 16:54

tja, gewoon aan de eis voldoen.....
http://www.autobelastingen.nl/informatie/20/eisen-bestelauto-met-dubbele-cabine

een disco voldoet af fabriek aan die eis bijvoorbeeld.

een 110 blijkbaar ook, aangezien die op grijs rujdt, dus waarom zo'n 130 niet?

of is het blok hoger voor DC voertuigen?
gone

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor TomVooges » 12 Dec 2012, 17:02

Roger B. schrijft:
tja, gewoon aan de eis voldoen.....
http://www.autobelastingen.nl/informatie/20/eisen-bestelauto-met-dubbele-cabine

een disco voldoet af fabriek aan die eis bijvoorbeeld.

een 110 blijkbaar ook, aangezien die op grijs rujdt, dus waarom zo'n 130 niet?

of is het blok hoger voor DC voertuigen?


Zoek de verschillen:

Eisen bestelauto zonder verhoogd dak

Dak laadruimte minder dan 25 cm hoger dan de bovenkant van de portieropening (dagopening) aan de bestuurders- en bijrijderszijde
Zijruiten: één zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan
Laadruimte (blok*):
ten minste 125 cm lang
ten minste 98 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en over een lengte van ten minste 125 cm
Tussenschot tussen laadruimte en bestuurdersgedeelte over de volle breedte en ten minste dezelfde hoogte als de bestuurderscabine
vast raam in tussenschot is toegestaan (maximaal 40 cm hoog)

Eisen bestelauto met verhoogd dak

Dak laadruimte ten minste 25 cm hoger dan de bovenkant van de portieropening (dagopening) aan de bestuurders- en bijrijderszijde
Zijruiten: één zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan
Laadruimte (blok*):
ten minste 125 cm lang
ten minste 98 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm
Tussenschot tussen laadruimte en bestuurdersgedeelte: ten minste 30 cm hoog over de volle breedte

Eisen grote bestelauto

Laadruimte (blok*)
ten minste 200 cm lang
ten minste 130 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en een lengte van ten minste 200 cm
Zijruiten toegestaan in de laadruimte
Tussenschot niet nodig
Aanvullende eis voor het meten van de laadruimte: de bestuurdersstoel staat in de fabrieksmatige achterste stand, de rugleuning mag rechtop staan

Eisen bestelauto met dubbele cabine

Hoogte cabine: de hoogte van de cabine bij een dubbele cabine is de grootste verticale afstand tussen vloer en dak van de cabine, gemeten over een breedte van 20 cm.
Cabine: er is slechts één extra rij zitplaatsen geplaatst
cabine lager dan 130 cm: de overgebleven laadruimte moet ook ten minste twee maal de lengte van de cabine hebben. Bij de bestelauto met een dubbele cabine is de lengte van de cabine de afstand tussen het achterste punt van het stuur en het schot tussen de cabine en de laadruimte
Tussenschot: achterwand van de cabine, en geplaatst direct achter de achterbank over de volle breedte ten minste dezelfde hoogte als de cabine, vast raam in tussenschot is toegestaan (maximaal 40 cm hoog)
Laadbak of laadruimte ten minste 150 cm lang en bovendien ten minste 2/3 van de lengte die de laadruimte zou hebben zonder de extra zitruimte. De oorspronkelijke laadruimte begint bij een fictief schot, welke is geplaatst op een afstand van 115 cm achter het achterste punt van het stuur, ten minste 40% van de lengte is vóór het hart van de achterste as geplaatst
laadruimte ten minste 130 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en over een lengte van ten minste 150 cm
Blok* (bij gesloten laadruimte):
tenminste 130 cm hoog over een breedte van tenminste 20 cm en over een lengte van tenminste 150 cm
Zijruiten: één zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan

Een Disco of een 110 voldoen dus elk aan andere eisen en ook weer anders dan iets met een dubbele cabine. (En de 110 kan ook weer op verschillende manieren aan eisen voldoen, bv als STW, als Hardtop en als pickup)
______________________________


iemand een architect nodig?


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten