Informatie Defender 130

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Edward » 06 Dec 2012, 17:26

TomVooges schrijft:
LoLa-130 schrijft:
Heb ooit een moderne wagen gehad met ABS/ETC en weet ik niet wat allemaal. Ik kon dat uitschakelen en deed dat dus altijd :laugh: Ben blij dat ik die rommel niet in de 130 heb. Gewoon zelf nadenken en adequaat handelen.


Dat hoor ik nu vaker, maar waarom zou die 'shit' dan allemaal bedacht zijn? Om de consument op kosten te jagen?


Kennis van m heeft een nieuwe Golf GTI gekocht. Kwam ie heel trots laten zien net op het moment dat wij een Golf 1 GTI een beurtje hadden gegeven. 30 jaar ontwikkeling: de nieuwe is 2x zo zwaar, minder zuinig, minder snel en minder mooi.

Verandering is nie altijd verbetering. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 06 Dec 2012, 17:31

Edward schrijft:

Verandering is nie altijd verbetering. :P :P


Da's dan ook het goeie aan een Defender.

Maar verder is ABS&ETC zo slecht nog nie (alleen zou het handig zijn als er standaard al een schakelaartje op zat om het desgewenst ook uit te schakelen).

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Dec 2012, 15:57

LoLa-130 schrijft:
Heb ooit een moderne wagen gehad met ABS/ETC en weet ik niet wat allemaal. Ik kon dat uitschakelen en deed dat dus altijd :laugh: Ben blij dat ik die rommel niet in de 130 heb. Gewoon zelf nadenken en adequaat handelen.


Tja... waarom is de autoindustrie dan ooit verder gegaan dan het T-Fordje? :side:

ABS is zeer handig om te hebben en kan potentieel ongelukken voorkomen. Je auto blijft langer bestuurbaar bij flink remmen. Anders moet je er maar net aan denken in een noodsituatie om pompend te remmen. Ik denk dat het ABS systeem dat veel sneller ook nog eens kan dan een mens.

ETC heeft ook zijn nut. Zonder dat zou je altijd moeten sperren en/of lockers op je assen moeten hebben. En in Land Rovers als de Discovery 3 of 4 werkt het fantastisch samen met diff lock.

ABS en ETC zijn goeie vooruitgang.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2012, 12:23

Thomas Td5 schrijft:

ETC heeft ook zijn nut. Zonder dat zou je altijd moeten sperren en/of lockers op je assen moeten hebben. En in Land Rovers als de Discovery 3 of 4 werkt het fantastisch samen met diff lock.

ABS en ETC zijn goeie vooruitgang.


kan het verkeerd begrepen hebben ooit....maar de D3/D4 heeft toch geen sperbare differentieelen???

of is het alleen niet door de berijder te kiezen wanneer die sper ingeschakeld wordt?
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2012, 12:27

Roger B. schrijft:
Thomas Td5 schrijft:

ETC heeft ook zijn nut. Zonder dat zou je altijd moeten sperren en/of lockers op je assen moeten hebben. En in Land Rovers als de Discovery 3 of 4 werkt het fantastisch samen met diff lock.

ABS en ETC zijn goeie vooruitgang.


kan het verkeerd begrepen hebben ooit....maar de D3/D4 heeft toch geen sperbare differentieelen???

of is het alleen niet door de berijder te kiezen wanneer die sper ingeschakeld wordt?


Sperdiff achter is iig leverbaar als optie, want daar heb ik wel eens mee gereden. :)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor TomVooges » 11 Dec 2012, 23:34

Iemand enig idee of dit modelletje in Nederland op grijs kenteken te krijgen is?

http://www.neneoverland.co.uk/4x4defender130_used/used4x4defender130130CONV.htm

______________________________

iemand een architect nodig?

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2012, 23:40

TomVooges schrijft:
Iemand enig idee of dit modelletje in Nederland op grijs kenteken te krijgen is?

http://www.neneoverland.co.uk/4x4defender130_used/used4x4defender130130CONV.htm


Zonder tweede zitrij is het niet zo'n probleem, dan is het gewoon een streched grijze 110.
Met tweede zitrij wordt het moeilijker, dan gaan er verschillende kritische maten spelen ... aangenomen dat je niet alleen een grijs kenteken wilt maar bovendien ook een grijs MRB-tarief (want er is altijd de uitweg van wel grijs kenteken, dus "bedrijfswagen" maar niet passend binnen het MRB-keurslijf).

Groeten MarcS

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Dixo » 12 Dec 2012, 00:18

Ze hebben 'm al bijna geleverd voor de Nederlandse markt:



Achterop zou je dan zoiets kunnen maken:



Of je 'm als 130 station ook aan de grijs kenteken eisen kunt laten voldoen als dubbelcabine kunnen vast de grijs kenteken specialisten wel vertellen.

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor TomVooges » 12 Dec 2012, 00:28

Ik heb wat gevonden over de afmetingen die bepalend zijn voor een dubbele cabine op grijskenteken-tarief: http://www.autobelastingen.nl/informatie/20/eisen-bestelauto-met-dubbele-cabine

Nu kan ik niets opmeten, maar het belangrijkste is of de hoogte van een standaard laadruimte van een hardtop 110 de 130cm haalt(??); of dat er dan een verhoging nodig is. En of de laadruimte achter de achterbank 150cm bedraagt(??).
______________________________


iemand een architect nodig?

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Informatie Defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2012, 00:48

TomVooges schrijft:
Ik heb wat gevonden over de afmetingen die bepalend zijn voor een dubbele cabine op grijskenteken-tarief: http://www.autobelastingen.nl/informatie/20/eisen-bestelauto-met-dubbele-cabine

Nu kan ik niets opmeten, maar het belangrijkste is of de hoogte van een standaard laadruimte van een hardtop 110 de 130cm haalt(??); of dat er dan een verhoging nodig is. En of de laadruimte achter de achterbank 150cm bedraagt(??).


Om 130 cm hoogte te halen moet de laadbak serieus verhoogd (was er wel 130 cm geweest dan waren alle camperwensen ineens een stuk makkelijker te realiseren) -- de binnenhoogte van een HardTop is 120,5 cm.
't Is dus vreselijk jammer dat LandRover geen "plus 10 cm" dak in productie heeft willen nemen, dat had natuurlijk makkelijk gekund en kan ook makkelijk op de auto;s geschroefd, er was dan wel een 130 cm binnenhoogte geweest en het rare opplak-dakje was ook niet meer nodig geweest.
Qua lengte zou het moeten kunnen, maar ik ken de precieze maten niet (de laadlengte van een standaard 130 met HCPU-bak is 167 cm - de HCPU-bak steekt zo'n 20 cm over, dus die 150 cm haal je alleen met wat creativiteit rond het kopschot.
NB De 130 voor de NL markt is een lastig voorbeeld omdat die in diverse varianten (minstens 3) speciaal voor de NL-eisen werd gebouwd.

Groeten MarcS


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten