TomVooges schrijft:
Ik heb wat gevonden over de afmetingen die bepalend zijn voor een dubbele cabine op grijskenteken-tarief: http://www.autobelastingen.nl/informatie/20/eisen-bestelauto-met-dubbele-cabine
Nu kan ik niets opmeten, maar het belangrijkste is of de hoogte van een standaard laadruimte van een hardtop 110 de 130cm haalt(??); of dat er dan een verhoging nodig is. En of de laadruimte achter de achterbank 150cm bedraagt(??).
Om 130 cm hoogte te halen moet de laadbak serieus verhoogd (was er wel 130 cm geweest dan waren alle camperwensen ineens een stuk makkelijker te realiseren) -- de binnenhoogte van een HardTop is 120,5 cm.
't Is dus vreselijk jammer dat LandRover geen "plus 10 cm" dak in productie heeft willen nemen, dat had natuurlijk makkelijk gekund en kan ook makkelijk op de auto;s geschroefd, er was dan wel een 130 cm binnenhoogte geweest en het rare opplak-dakje was ook niet meer nodig geweest.
Qua lengte zou het moeten kunnen, maar ik ken de precieze maten niet (de laadlengte van een standaard 130 met HCPU-bak is 167 cm - de HCPU-bak steekt zo'n 20 cm over, dus die 150 cm haal je alleen met wat creativiteit rond het kopschot.
NB De 130 voor de NL markt is een lastig voorbeeld omdat die in diverse varianten (minstens 3) speciaal voor de NL-eisen werd gebouwd.
Groeten MarcS