Enquête over klassiekergebruik

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
VeeTee

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor VeeTee » 29 Nov 2012, 22:51

We hebben in het verleden gedonder genoeg gehad op het forum, ik denk dat we daar (allemaal) geen zin meer in hebben.
Ik weet wel dat het allemaal luchtig en humoristisch bedoeld is, maar het gaat soms sneller de verkeerde kant op dan je lief is.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Nov 2012, 23:01

R1200C schrijft:
Edward schrijft:
De echte liefhebber die wagen behoud en ere houdt moet gespaard worden. Al die dagelijkse rijders moeten gewoon mrb betalen net als ieder ander. Liefst in een km systeem maar dat zit er voorlopig niet in.

Denk dat een subjectief iets als "liefhebber" niet gaat werken. Je zult inderdaad een harde, controleerbare regel moeten gaan hanteren. En accepteren dat er mensen "creatief" mee om gaan helaas...

En daarom is de huidige voorgestelde regeling een prima voorstel. :) :)

@Veetee, Marc kent mij wel en kan mijn opmerking wel plaatsen, maar ik zal erom denken. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 29 Nov 2012, 23:21

Edward schrijft:

@Veetee, Marc kent mij wel en kan mijn opmerking wel plaatsen, maar ik zal erom denken. ;)

Ed, ik ken jou wel :laugh: :laugh: , maar Tim niet. En het ging mij meer om de opmerking van Tim (en Marco). Maar genoeg, Schluß!
Vincent

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Nov 2012, 23:52

VeeTee schrijft:
Edward schrijft:

Ed, ik ken jou wel :laugh: :laugh: , maar Tim niet. En het ging mij meer om de opmerking van Tim (en Marco). Maar genoeg, Schluß!

Tim, die eigenlijk Floris heet, kent mij zeker wel! :blush: :blush:

Maar je hebt gelijk, terug naar het topic. Ik zeg kilometerheffing zonder digitale spyshit in de auto's! Hoe da moet, geen idee. Maar het is wel eerlijk. :huh: :huh:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Nov 2012, 00:10

fatsoenlijk verzegeld een kilometer opnemer monteren tussen versnellingsbak en kilometertellerkabel.

eens per jaar dat ding laten uitlezen bij de RDW voor een tientje ofzo (zorgen dat dat in no-time gebeurd is, dan hoeft dat niet veel te kosten) en gelijktijdig worden de zegels gechecked.

zegel verbroken? mooi dan volle mep met boete naheffing en die boete mag dan best 100% of meer erop zijn.

moet de kabel los, dan eerst bij de RDW zegels laten verbreken en na reparatie (binnen redelijke termijn) weer laten verzegelen....
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 30 Nov 2012, 00:15

Edward schrijft:

Maar je hebt gelijk, terug naar het topic. Ik zeg kilometerheffing zonder digitale spyshit in de auto's! Hoe da moet, geen idee. Maar het is wel eerlijk. :huh: :huh:

Helemaal mee eens. Het gaat in principe eigenlijk niet eens om wel of niet oldtimer, maar om het gebruik (en dus niet het bezit).

Dus een MRB geïntegreerd in de brandstof zou het eerlijkste zijn:

- dikke V8 - veel slurpen - veel dokken.
- veel km's - veel dokken
- zuinig motor - weinig betalen
- weing km's - ook weinig betalen

Maar ja, met het verenigd Europa zal het wel ondoenlijk zijn zo iets in te voeren, grensoverschrijdeden :blink:
Vincent

> www.titunet.nl <

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 30 Nov 2012, 00:16

Roger B. schrijft:
fatsoenlijk verzegeld een kilometer opnemer monteren tussen versnellingsbak en kilometertellerkabel.

eens per jaar dat ding laten uitlezen bij de RDW voor een tientje ofzo (zorgen dat dat in no-time gebeurd is, dan hoeft dat niet veel te kosten) en gelijktijdig worden de zegels gechecked.

zegel verbroken? mooi dan volle mep met boete naheffing en die boete mag dan best 100% of meer erop zijn.

moet de kabel los, dan eerst bij de RDW zegels laten verbreken en na reparatie (binnen redelijke termijn) weer laten verzegelen....

En dan achteraf betalen? Of zoiets als met de energierekening; met een maandelijks voorschot en een mogelijke naheffing.. :huh:

En de kilometers die ik buiten nederland heb gereden, die moet ik er vanaf trekken? :blink:

En dat kastje moet natuurlijk wel passen in alle 6,8 miljoen auto's die in nederland rondrijden. En die komen per stuk jaarlijks een keer op de visite bij de RDW. :silly:

iemand een architect nodig?

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Nov 2012, 01:02

VeeTee schrijft:
Edward schrijft:

Helemaal mee eens. Het gaat in principe eigenlijk niet eens om wel of niet oldtimer, maar om het gebruik (en dus niet het bezit).

Dus een MRB geïntegreerd in de brandstof zou het eerlijkste zijn:

- dikke V8 - veel slurpen - veel dokken.
- veel km's - veel dokken
- zuinig motor - weinig betalen
- weing km's - ook weinig betalen

Maar ja, met het verenigd Europa zal het wel ondoenlijk zijn zo iets in te voeren, grensoverschrijdeden :blink:

Mwah, de Europese grondwet is er toch ook gekomen? ;) Zelfs na een vrijwel unaniem nee.... :dry: :dry: Moet dit ook lukken. Toch :S :S
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Nov 2012, 09:21

TomVooges schrijft:
Roger B. schrijft:

En dan achteraf betalen? Of zoiets als met de energierekening; met een maandelijks voorschot en een mogelijke naheffing.. :huh:

En de kilometers die ik buiten nederland heb gereden, die moet ik er vanaf trekken? :blink:

En dat kastje moet natuurlijk wel passen in alle 6,8 miljoen auto's die in nederland rondrijden. En die komen per stuk jaarlijks een keer op de visite bij de RDW. :silly:

Ofwel: Doe mij maar digitale spy-shit. Heb ik direct een gratis voertuig-volg systeem mocht het voertuig ongevraagd op pad gaan (en direct een heel aardig bewijsmiddel mochten ze een snelheidsbon uitschrijven voor 230 km/u - owoh hij is beperkt tot 135 km/u).

Met "digitale spy-shit" worden mijn buitenlandse kilometers direct afgetrokken (vroegeh, in Zweden, hadden diesels een kastje omdat de Zweden net als wij iets "hadden" met diesel .... en die Zweedse dieselaars moesten bij de grens het kastje laten aflezen en weer opnieuw verzegelen ... iets wat natuurlijk makkelijker gaat met zo'n groot land waar je niet zo makkelijk de grens over hopt).
Met digitale spy-shit kan je bovendien snelheids-afhankelijk afrekenen, naast ruimtegebruik en chemische uitstoot is er ook een geluids-aspect en al deze zaken zijn ook snelheids-gerelateerd, dus snelheids-afhankelijk afrekenen is zo gek nog niet. En plaats-afhankelijk afrekenen is ook zo gek nog niet: hetzij omdat je de kosten van "dure" wegen (of tol-tunnels) wilt terugharken, danwel omdat je het als sturings-instrument wilt gebruiken (het is nl best gek dat de al dan niet aanwezigheid van OV dat dus soms wel en soms geen alternatief is niet meetelt).

Overigens, laat dat "digitale spy-shit" maar een geuzen-naam zijn. Bijna iedereen is al volgbaar, met je GSM, op basis van je kenteken (met automatische kentekenherkenners) en noem maar op (ga bijv. maar eens pinnen).
Qua digitale shit is het Electronisch Patiënten Dossier heel wat shitteriger en dat krijgen we gewoon ongevraagd op ons bordje, zelfs nadat nog maar pas de eerste kamer het heeft afgeserveerd.
Dus .... tel je knopen, kijk aan welke kant je boterham besmeerd is, en laat je GSM thuis.

Groeten MarcS

hsp

Alternatief voor de KNAC enquête

Berichtdoor hsp » 30 Nov 2012, 09:46

De KNAC / FEHAC hebben een onzorgvuldige en niet representatieve Enquête voorgesteld (althans de resultaten worden erg gestuurd). Dus eerst een klacht naar ledenservice@knac.nl

Er is ook een Alternatief! Stuur individueel een (nette) mail naar tweede kamer leden en staatsecretaris.

Ik heb een mail gestuurd met daarin de oproep om misbruik van de oldtimerregeling aan te pakken, en niet het gebruik. Daarnaast heb ik aangegeven dat onderscheid in brandstofsoort absurd is, en dat de KNAC / FEHAC zeker niet alle oldtimerliefhebbers vertegenwoordigd.

Stuur ook een mail! alles helpt!

Mailadressen:

f.weekers@tweedekamer.nl - Frans Weekers - staatsecretaris (VVD)
f.bashir@tweedekamer.nl - Farshad Bashir, de indiener van de motie! (SP)
r.vvliet@tweedekamer.nl - Roland van Vliet (PVV)
s.derouwe@tweedekamer.nl - Sander de Rouwe (CDA)

:angry:

Verder nog veel meer mailadressen, te vinden op www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp
[modbreak] verplaatst naar het andere topic over de enquete van de knac[/modbreak]

Terug naar “Kroeg”