Toch zit er hier een heel stel met droge ogen te beweren dat je als je een ouwe LaRo dagelijks rijdt dat je dan goed bezig bent en beloont moet worden?? :huh: :huh:
Leg mij dat eens uit. Waarom moet ik dik mrb betalen en iemand in een oud wrak niet?? Wat een tunnelvisie. De meeste van die oldtimers zijn compleet verzaagde wrakken met andere motoren, verklote of compleet gewisselde body's en ga zo maar door. Voor de ware oldtimer liefhebber dus van geen enkele waarde. :dry: :dry:
Ook het argument van Marc op de prik dat je met een nieuwere diesel in je oldtimer goed bezig bent want milieuvriendelijker geeft aan wat een enorme oogkleppen sommigen hier ophebben. :blink: :blink:
De echte liefhebber die wagen behoud en ere houdt moet gespaard worden. Al die dagelijkse rijders moeten gewoon mrb betalen net als ieder ander. Liefst in een km systeem maar dat zit er voorlopig niet in.
Ik geloof dat ik me aangesproken moet voelen.
Nee, ik vind niet dat er iemand recht heeft op belastingvrij rijden.
De belastingvrijdom was slechts een gemaksregeling om geen 60 dagen-kaarten te hoeven administreren.
Verder was mijn punt mbt de diesels en de motor-wissels, dat er wel erg gemakkelijk in de mand met argumenten wordt geshopt. Diesels zijn vuil, daarom dus is benzine beter, maar als een diesel 35 jaar oud is is ie ineens niet vuil ?? En een motor-wissel naar een veel modernere diesel (of een ombouw naar LPG) is voor de Old-Timer fundamentalisten weer een brug te ver (ook al is dat weer beter voor het milieu (en dat was één van de belangrijke redenen om maatregelen te nemen mbt de OldTimers).
Maar goed, uiteindelijk vraag ik me ook af waarom de een veel belasting betaalt en de ander niks, en waarom het hele MRB-gebeuren niet op de schop kan. Ik ken ook zat mensen die niet anders als een camper hebben, en die die camper als alledaagse auto gebruiken, da's natuurlijk ook gek.
Groeten MarcS