Enquête over klassiekergebruik

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2012, 19:25

Edward schrijft:
Toch zit er hier een heel stel met droge ogen te beweren dat je als je een ouwe LaRo dagelijks rijdt dat je dan goed bezig bent en beloont moet worden?? :huh: :huh:

Leg mij dat eens uit. Waarom moet ik dik mrb betalen en iemand in een oud wrak niet?? Wat een tunnelvisie. De meeste van die oldtimers zijn compleet verzaagde wrakken met andere motoren, verklote of compleet gewisselde body's en ga zo maar door. Voor de ware oldtimer liefhebber dus van geen enkele waarde. :dry: :dry:

Ook het argument van Marc op de prik dat je met een nieuwere diesel in je oldtimer goed bezig bent want milieuvriendelijker geeft aan wat een enorme oogkleppen sommigen hier ophebben. :blink: :blink:

De echte liefhebber die wagen behoud en ere houdt moet gespaard worden. Al die dagelijkse rijders moeten gewoon mrb betalen net als ieder ander. Liefst in een km systeem maar dat zit er voorlopig niet in.


Ik geloof dat ik me aangesproken moet voelen.

Nee, ik vind niet dat er iemand recht heeft op belastingvrij rijden.
De belastingvrijdom was slechts een gemaksregeling om geen 60 dagen-kaarten te hoeven administreren.

Verder was mijn punt mbt de diesels en de motor-wissels, dat er wel erg gemakkelijk in de mand met argumenten wordt geshopt. Diesels zijn vuil, daarom dus is benzine beter, maar als een diesel 35 jaar oud is is ie ineens niet vuil ?? En een motor-wissel naar een veel modernere diesel (of een ombouw naar LPG) is voor de Old-Timer fundamentalisten weer een brug te ver (ook al is dat weer beter voor het milieu (en dat was één van de belangrijke redenen om maatregelen te nemen mbt de OldTimers).

Maar goed, uiteindelijk vraag ik me ook af waarom de een veel belasting betaalt en de ander niks, en waarom het hele MRB-gebeuren niet op de schop kan. Ik ken ook zat mensen die niet anders als een camper hebben, en die die camper als alledaagse auto gebruiken, da's natuurlijk ook gek.

Groeten MarcS

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor tim » 29 Nov 2012, 19:29

Nee Marc(s), edward bedoelt een hele andere Marc(actief op de prikpagina)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor Ron63 » 29 Nov 2012, 19:36

Dus het hele zooitje een 60dagen kaart, oldtimers (auto en motorfiets vanaf 25jaar in originele staat af fabriek), campers en gelijk alle speciale regelingen een streep door zetten (youngtimers enzo)

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Gebruikersavatar
Marco 109
Berichten: 530
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 16:25
Locatie: Emmer-Compascuum

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor Marco 109 » 29 Nov 2012, 20:11

tim schrijft:
Nee Marc(s), edward bedoelt een hele andere Marc(actief op de prikpagina)


Nee hoor zelfde MarcS
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor tim » 29 Nov 2012, 20:18

Ooh?
Ik dacht dat edward Marc(my words) bedoelde.
Ik geloof dat hij nogal een fan van de TD 5 is(al dan niet in een klassiek LR gelepeld)
Maar goed, misschien haal ik dingen door mekaar.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Marco 109
Berichten: 530
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 16:25
Locatie: Emmer-Compascuum

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor Marco 109 » 29 Nov 2012, 20:47

tim schrijft:
Ooh?
Ik dacht dat edward Marc(my words) bedoelde.
Ik geloof dat hij nogal een fan van de TD 5 is(al dan niet in een klassiek LR gelepeld)
Maar goed, misschien haal ik dingen door mekaar.

Vreemd genoeg hebben we allebei gelijk. Marc my words is dezelfde als MarcS
Of er zouden 2 Marc'en moeten zijn met een Td5,fiets en trein liefde.... (brrr...) :P ;)
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor tim » 29 Nov 2012, 21:05

Okeeeeeeeeeeeeeeeee...

Wacht eens even,

vanmiddag in de stad zag ik nabij parron 2B een ogenschijnlijke welontwikkelde heer staan met een groen getint "landrover" baseball petje op zijn krasse knar, een fluit in zijn rechterhand, onder z'n linker bovenarm het financieel dagblad gevouwen , en in zijn linkerhand een opengevouwen reistijdenspoorwegboekje.
Deze meneer keek op een welhaast "boven de partijen staande" wijze om zich heen.
Zo'n air die Basil zich eigen maakte in een willekeurige aflevering van Fawlty Towers.

Dat kan toch geen toeval zijn ?? :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2012, 21:44

tim schrijft:
Okeeeeeeeeeeeeeeeee...

Wacht eens even,

vanmiddag in de stad zag ik nabij parron 2B een ogenschijnlijke welontwikkelde heer staan met een groen getint "landrover" baseball petje op zijn krasse knar, een fluit in zijn rechterhand, onder z'n linker bovenarm het financieel dagblad gevouwen , en in zijn linkerhand een opengevouwen reistijdenspoorwegboekje.
Deze meneer keek op een welhaast "boven de partijen staande" wijze om zich heen.
Zo'n air die Basil zich eigen maakte in een willekeurige aflevering van Fawlty Towers.

Dat kan toch geen toeval zijn ?? :silly:


Zijn er dan twee van mij (of zelfs een hele familie) ?

Wordt het dan toch nog gezellig ... ik hoop van niet.
Ik heb al genoeg aan mezelf.

Groeten MarcS


Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor VeeTee » 29 Nov 2012, 21:49

Heren, hoewel we in de kroeg zitten, een waarschuwing. Op de persoon gerichte posten worden niet op prijs gesteld. E.e.a zoals vermeld in de "do's & don'ts" en het Forumreglement.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Enquête over klassiekergebruik

Berichtdoor tim » 29 Nov 2012, 22:04

Een en ander uiteraard met een grote mate van positieve luchtigheid bedoeld.
De bijdrage op de prik van M my W kan ik ook altijd waarderen.
Afijn, terug naar het heden..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten