Skyfall

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Skyfall

Berichtdoor Dixo » 20 Nov 2012, 10:08





Best een hoop verbouwd om ex-Stig Ben Collins z'n werk te laten doen. Ook de Puma-motor zou samen met de handbak vervangen zijn door een benzine met automaat.

Bron: http://nlyten.com/the-cars-the-stunts-and-the-drivers/

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Skyfall

Berichtdoor tim » 20 Nov 2012, 10:13

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat bart in deze casus is geraadpleegd, niet alleen aangaande de typekeuze qwa defender maar ook vanwege details aangaande de nodige buisconstructies.. ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Skyfall

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2012, 10:49

'k Snap alleen de keuze voor de rare wieltjes niet.
Gezien de ruimte rond de wieltjes is de auto niet verlaagd, ook lijkt de "wielbasis" van de veren etc. vrijwel zeker de oorspronkelijke, en dus doen deze rare wieltjes nauwelijks iets aan extra stabiliteit, de kleinere diameter en het lagere profiel maakt ze alleen maar "hobbeliger".

MarcS

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Skyfall

Berichtdoor tim » 20 Nov 2012, 11:59

Volgens mij komt de velgdiameter wel degelijk in de buurt van 16 inch, of is het misschien wel.
Het lijkt een slag kleiner door de flinke ophoging aan de voorzijde.
Maar neemt de stabiliteit niet toe door de toename van de spoorbreedte, of gaat dat (hier) niet op?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Skyfall

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2012, 12:36

tim schrijft:
Volgens mij komt de velgdiameter wel degelijk in de buurt van 16 inch, of is het misschien wel.
Het lijkt een slag kleiner door de flinke ophoging aan de voorzijde.
Maar neemt de stabiliteit niet toe door de toename van de spoorbreedte, of gaat dat (hier) niet op?


Tim,

Ik schreef ook "wieltjes" (en niet "velgjes").
En qua stabiliteit doet de spoorbreedte weinig.
Het doet wel wat waar het gaat om ongelijkheid in het wegdek: zijn de "potholes" overal ± gelijk van diepte dan maakt een grotere spoorbreedte de hobbels kleiner (zolang er sprake is van slechts één pothole per as).
Qua omval stabiliteit doet het erg weinig. Eerst heb je nl de stabiliteit vanuit de vering, en de "spoorbreedte" van de vering lijkt ongewijzigd. Pas als de veren zover samengedrukt zijn dat de carrosserie via de bumpstops op de wielen steun vindt gaat de spoorbreedte echt gewicht in de schaal werpen, en dan alleen voor die momenten dat de auto werkelijk over zijn wielen wil kiepen.
En ziet overigens ook dat de auto al redelijk schuin in de veren hangt, en dat de spoorbreedte daar dus niks aan toe of af doet. Zou je meer stabiliteit willen dan heb je meer aan een (bescheiden) contragewicht, eventueel in combi met een balastgewicht ruim onder het "centre of gravity" (hang een plaat van 500 kg midden onder het chassis - komt ie ook wat lager in de veren).

En dan qua hobbelen: Een grotere wieldiameter strijkt de hobbels in de rijrichting glad, dwz iets gladder. Kijk maar eens hoe een Mini-wieltje in een pothole ploft, en hoe een normaal LandRover wiel al weer aan de overkant uit het gat klimt voordat het wiel er helemaal ingezakt is.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Skyfall

Berichtdoor Edward » 20 Nov 2012, 13:08

Neem aan dat die gasten wel ervaring hebben met zo'n dingen laten bouwen. Verhoogd of verlaagd erg origineel ziet die vering er niet uit. Glimt veuls te mooi. :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Skyfall

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2012, 13:33

Edward schrijft:
Neem aan dat die gasten wel ervaring hebben met zo'n dingen laten bouwen. Verhoogd of verlaagd erg origineel ziet die vering er niet uit. Glimt veuls te mooi. :P



Queetnie, ze halen wel meer ongein en gekkigheid uit.
De auto wordt er ook niet onstabieler door dus wellicht is het alleen het placebo-effect.

MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Skyfall

Berichtdoor Edward » 20 Nov 2012, 13:35

Landmarcs schrijft:
Edward schrijft:
Neem aan dat die gasten wel ervaring hebben met zo'n dingen laten bouwen. Verhoogd of verlaagd erg origineel ziet die vering er niet uit. Glimt veuls te mooi. :P



Queetnie, ze halen wel meer ongein en gekkigheid uit.
De auto wordt er ook niet onstabieler door dus wellicht is het alleen het placebo-effect.

MarcS


Hoe breder de wielbasis hoe rustiger de as wordt, bandjes zal wel met driften te maken hebben.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re:Skyfall

Berichtdoor ernsts » 20 Nov 2012, 22:48

Dixo schrijft:

Best een hoop verbouwd om ex-Stig Ben Collins z'n werk te laten doen. Ook de Puma-motor zou samen met de handbak vervangen zijn door een benzine met automaat.

Bron: http://nlyten.com/the-cars-the-stunts-and-the-drivers/


Krijg nou wat? Is het allemaal nep.. :P

Ga donderdag kijken, ben benieuwd. Inspiratie voor de Kerstrit ;)
Defender 90 Td5 CSW 2002

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re:Skyfall

Berichtdoor Coen83 » 25 Nov 2012, 12:56

zag toevallig gisteravond de Top Gear Special over Bond car's.
Heb net ff een screenshot gemaakt van het aantal motoren, Audi's en defenders dat gebruikt is voor die opening sequal :O



verrek: je kunt ze nog kopen ook!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/110-DOUBLE-CAB-/320992937443?item=320992937443&ViewItem=&forcev4exp=true
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten