Voor een earodynamische Defender
Voor een earodynamische Defender
http://getpodded.com/gaspod-team.html
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Voor een earodynamische Defender
geloof jij nog in sinterklaas ? :unsure: :unsure: :blush: :blush:
Re:Voor een earodynamische Defender
Erik Vos schrijft:
Nee, maar wel in Pods, Hi clones, Green beans, etc. :woohoo: :woohoo: :blush: :blush:
geloof jij nog in sinterklaas ? :unsure: :unsure: :blush: :blush:
Nee, maar wel in Pods, Hi clones, Green beans, etc. :woohoo: :woohoo: :blush: :blush:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Voor een earodynamische Defender
Martin (Landreiziger) vond op Facebook al een earodynamische Defender ... :D
Zie: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.461027983936326.98362.150084961697298&type=1
Gerard

Zie: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.461027983936326.98362.150084961697298&type=1
Gerard

Re:Voor een earodynamische Defender
Roger B. schrijft:
studiemodel van een Bultneus??
Nee, iemand met een Morris Minor sloper in z'n tuin ...
Re:Voor een earodynamische Defender
Vind 'm wel leuk ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Voor een earodynamische Defender
Gerard schrijft:
Gerard schrijft:
Mij lijkt dit een "Morris Maxor" (later hadden ze toch de beruchte Maxi en de beroemde Mini).
MarcS
Martin (Landreiziger) vond op Facebook al een earodynamische Defender ... :D
Zie: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.461027983936326.98362.150084961697298&type=1
Gerard
Gerard schrijft:
Roger B. schrijft:
studiemodel van een Bultneus??
Nee, iemand met een Morris Minor sloper in z'n tuin ...
Mij lijkt dit een "Morris Maxor" (later hadden ze toch de beruchte Maxi en de beroemde Mini).
MarcS
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Voor een earodynamische Defender
Wat betreft de herkomst van de "Morris Maxor" hierboven, wellicht heeft de Morris Oxford uit de 50er jaren als inspiratie (of meer) zijn steentje bijgedragen.
Overigens heeft de "Maxor" ook een oppervlakkige gelijkenis met een Austin Champ, die is ook een beetje "raar" rond.
Groeten MarcS
Hier een plaatje van de bestelwagen variant van de grote Minor
Overigens heeft de "Maxor" ook een oppervlakkige gelijkenis met een Austin Champ, die is ook een beetje "raar" rond.
Groeten MarcS
- jos.daalmans
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 05 Jun 2010, 23:36
- Locatie: Elsloo (LB)
Re:Voor een earodynamische Defender
Hoi,
Ik moet toegeven, daar heeft zich iemand een hoop werk op zijn nek gehaald maar wel heel mooi gemaakt. Ook de aandacht voor de radiator grille, heel mooi. Het ijkt wel zo een Russische pick-up :) .
Om er aan te werken kan de hele boel (motorkap) naar voren worden gekanteld. Je komt dan overal goed bij. Op zich wel handig want bij de Ninety/One-Ten/Defender moet je lang genoeg zijn om iets onder de motorkap te kunnen doen.
De ruimte binnen is wat smaller voor bij het raam, dus een Cubbybox of derde stoeltje kan er niet meer tussen.
Door deze langere deuren, heb je waarschijnlijk meer zitcomfort.
De eigenaar/bouwer kan in ieder geval goed met plaatwerk overweg en hier en daar zal polyester ook zijn intrede hebben gedaan voor wat betreft de Landrover wereld.
Deze heeft in ieder geval niet meer de aerodynamica van het bekende pakje boter wat nog altijd voor een Defender geldt.
Groeten,
Jos
Ik moet toegeven, daar heeft zich iemand een hoop werk op zijn nek gehaald maar wel heel mooi gemaakt. Ook de aandacht voor de radiator grille, heel mooi. Het ijkt wel zo een Russische pick-up :) .
Om er aan te werken kan de hele boel (motorkap) naar voren worden gekanteld. Je komt dan overal goed bij. Op zich wel handig want bij de Ninety/One-Ten/Defender moet je lang genoeg zijn om iets onder de motorkap te kunnen doen.
De ruimte binnen is wat smaller voor bij het raam, dus een Cubbybox of derde stoeltje kan er niet meer tussen.
Door deze langere deuren, heb je waarschijnlijk meer zitcomfort.
De eigenaar/bouwer kan in ieder geval goed met plaatwerk overweg en hier en daar zal polyester ook zijn intrede hebben gedaan voor wat betreft de Landrover wereld.
Deze heeft in ieder geval niet meer de aerodynamica van het bekende pakje boter wat nog altijd voor een Defender geldt.
Groeten,
Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten