Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
vanwege al die egoistische zieligzeurders die ik op diverse fora hun beklag heb zien doen....wordt ik dwars van
gone
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
Roger B. schrijft:
Zonder t Roger...
Maar dan wordt je waarschijnlijk nog dwarser :evil:
vanwege al die egoistische zieligzeurders die ik op diverse fora hun beklag heb zien doen....wordt ik dwars van
Zonder t Roger...
Maar dan wordt je waarschijnlijk nog dwarser :evil:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
kien... ;)
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
R1200C schrijft:
uiteraard zonder t...slordig.. :blush:
Roger B. schrijft:
vanwege al die egoistische zieligzeurders die ik op diverse fora hun beklag heb zien doen....wordt ik dwars van
Zonder t Roger...
Maar dan wordt je waarschijnlijk nog dwarser :evil:
uiteraard zonder t...slordig.. :blush:
gone
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
Uiteraard heb ik 'getekend', ook al rijd ik (nog) geen oldtimer naast mijn dagelijks vervoer. Dat laatste is trouwens wat overdreven aangezien ik op 600 meter van mijn werk woon.
Maar ik ben het wel min of meer eens met Roger, ook al is dat om een andere reden. De mijne is dat ik vind dat er tussen een niet onaanzienlijk aantal klassieke Land Rover en Mercedes D190 rijders geen enkel verschil is als het om motieven voor de keuze gaat. Als je niet begrijpt waar ik het over heb dan moet je, als je de moeite wil nemen, het forum maar eens napluizen. Ik word er in ieder geval op zijn zachtst gezegd humeurig van, van het wel willen maar het eigenlijk niet kunnen (veroorloven) en daarom maar de grenzen opzoeken.
Ik maak me hier vast niet populair mee maar dat zal dan maar zo moeten zijn.
Dat gezegd hebbende vind ik het echter ook onverteerbaar dat een regeling zonder pardon wordt afgeschaft. Als er een overgang bedacht kan worden voor de hypotheekrenteaftrek (een heel ander verhaal maar goed) dan moet dat ook kunnen voor de MRB voor oldtimers, waar nodig.
Maar ik ben het wel min of meer eens met Roger, ook al is dat om een andere reden. De mijne is dat ik vind dat er tussen een niet onaanzienlijk aantal klassieke Land Rover en Mercedes D190 rijders geen enkel verschil is als het om motieven voor de keuze gaat. Als je niet begrijpt waar ik het over heb dan moet je, als je de moeite wil nemen, het forum maar eens napluizen. Ik word er in ieder geval op zijn zachtst gezegd humeurig van, van het wel willen maar het eigenlijk niet kunnen (veroorloven) en daarom maar de grenzen opzoeken.
Ik maak me hier vast niet populair mee maar dat zal dan maar zo moeten zijn.
Dat gezegd hebbende vind ik het echter ook onverteerbaar dat een regeling zonder pardon wordt afgeschaft. Als er een overgang bedacht kan worden voor de hypotheekrenteaftrek (een heel ander verhaal maar goed) dan moet dat ook kunnen voor de MRB voor oldtimers, waar nodig.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
hoeft nieteens een overgang te zijn, gewoon een regeling dat de echte hobbyauto ontzien wordt, en alle dagelijksvervoer oldtimer ook dagelijksvervoer belasting betalen, en zoals elder ook aangehaald, de voordeelregeling voor bijtelling eraf... een oldtimer voor de hobby is (in mijn ogen) privébezit, niet van de zaak en dus geen bijtelling....dus die voordelige bijtelling is onzin.
een digitale versie van de 60 dagen kaart zou een optie kunnen zijn...online aanmelden voordat je gaat rijden, en rijden zonder aanmelding heel fors bestraffen...klaar....
een digitale versie van de 60 dagen kaart zou een optie kunnen zijn...online aanmelden voordat je gaat rijden, en rijden zonder aanmelding heel fors bestraffen...klaar....
gone
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
Alle ophef is vooral zo enorm voorbarig. Op de prik zijn ze al een hele nieuwe vereniging aan het optuigen. Maar wie weet komt het kabinet dalijk gewoon met een 60 dagen kaart en een gratis tank benzine! :silly: :silly:
Niet waarschijnlijk, maar dat de hele regeling koud verdwijnt en er niets terug komt is net zo min aannemelijk. logisch zou zijn dat we Europees in de pas gaan lopen. Dus belastingvrij bij 30 jaar en een 60 dagenkaart oid. :huh: :huh:
Ik wacht rustig af, maken jullie ja maar druk! :P :P
Niet waarschijnlijk, maar dat de hele regeling koud verdwijnt en er niets terug komt is net zo min aannemelijk. logisch zou zijn dat we Europees in de pas gaan lopen. Dus belastingvrij bij 30 jaar en een 60 dagenkaart oid. :huh: :huh:
Ik wacht rustig af, maken jullie ja maar druk! :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
Of net als de Zuiderburen, niet meer in het donker rijden ;)
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
Dixo schrijft:
Hoe kan dat nou, ze hebben overal straatlantaarns staan. :P :P Het wordt daar nooit nie donker nie!
Of net als de Zuiderburen, niet meer in het donker rijden ;)
Hoe kan dat nou, ze hebben overal straatlantaarns staan. :P :P Het wordt daar nooit nie donker nie!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Petitie behoud MRB vrijstelling Oldtimers
Edward schrijft:
Dat was ook exact 1 van de 2 redenen van invoering in 1994, harmonistaie van europeese regelgeving,(maw: deze regeling bestond al langer in de omliggende landen) naast het princiepe dat 25 jaar MRB belasting(bij uiteraard origineel nederlandse auto's) betalen wel eens genoeg was(redenering van de staat)
De prik is in deze net een trampoline..
logisch zou zijn dat we Europees in de pas gaan lopen. Dus belastingvrij bij 30 jaar en een 60 dagenkaart oid. :huh: :huh:
Ik wacht rustig af, maken jullie ja maar druk! :P :P
Dat was ook exact 1 van de 2 redenen van invoering in 1994, harmonistaie van europeese regelgeving,(maw: deze regeling bestond al langer in de omliggende landen) naast het princiepe dat 25 jaar MRB belasting(bij uiteraard origineel nederlandse auto's) betalen wel eens genoeg was(redenering van de staat)
De prik is in deze net een trampoline..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten