foto

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
VeeTee

Re:foto

Berichtdoor VeeTee » 30 Okt 2012, 18:04

Dragon schrijft:
Nou, het is gedeeltelijk gelukt om foto's te posten. Zie de rubriek reizen.

Je kan geen foto's invoegen...
Als je al text hebt waar je een foto in wil voegen, wordt die foto gewoon onderaan de pagina gezet.
Als je die dan weghaalt en in probeert te voegen waar je hem wil hebben, wordt die gewoon niet geupload.
Probeer maar eens een paar foto's onderelkaar te zetten als er al text onder staat
Dus echt simpel is het niet om hier een verslag te maken met foto's.
Als je dat vergelijkt met het gemak van b.v. facebook moet er hier toch wel iets aan gedaan worden.
Roger heeft wel gelijk als hij zegt dat ik Windows binnenstebuiten kan keren, maar dit heeft te maken met de software die voor het "oude forum" gebruikt wordt.
Had begrepen dat er al naar gekeken was en moeilijk te converteren naar iets anders....
Misschien dan toch maar een nieuw forum naast het oude, wat dan wel beschikbaar blijft?
Ben er echt lang mee bezig geweest, en dat moet toch echt makkelijker kunnen!

groet, Ruben.

PS nu druk ik op voorbeeld en krijg dan alleen de eerste zin te zien...... :(

Ik verwacht van een een ICT'er toch wel wat meer ... :dry: ;)

Gewoon één voor één je foto's uploaden - dus na de eerste foto het bericht editen, en weer een foto uploaden. Je gaat met de cursor daar staan waar je de foto wilt hebben en drukt op het knopje Tweede mogelijkheid: gewoon handmatig de url ( [img]link naar de foto" alt="" /> )verplaatsen naar daar waar in de tekst je het hebben wilt.

En ik ben ook maar een leek...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

peter191064

Berichtdoor peter191064 » 30 Okt 2012, 18:09

Volgens mij gaat het beter als je je foto ergens anders "up-load" om de website server hier niet teveel te belasten met plaatjes.

Op bijvoorbeeld : http://www.mijnalbum.nl/Album=B8THIVBV

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Dragon

Berichtdoor Dragon » 30 Okt 2012, 18:38

Zo werkte het bij mij niet!
Als ik in wil voegen werd de foto standaard na de laatste text neergezet.
Weghalen en ergens anders neerzetten werkte niet!
Ben wel ICT en niet helemaal een nitwit, of helemaal geen nitwit, heb alles geprobeert, maar het wil niet :dry:
Ik heb windows 7 ultimate op laptop.....misschien werkt het beter met XP....zou zomaar kunnen!
De software van het forum is al oud en dringend aan vernieuwing toe.
Dat is een beetje mijn boodschap en ik heb mij wel aangeboden om mee te helpen, maar het moet voor de liefde en oud papier.
Ik heb daar geen tijd voor.
Er moet iemand ingehuurd worden die dit probleem oplost.
Je kan mij niet wijsmaken dat daar geen geld voor is bij zo'n club als de onze.
Zo'n conversie moet pasklaar geschreven worden en dat kost geld, jammer!
Ik wil me daar best tegenaan bemoeien, en volgens mij zijn er hier veel meer mensen met verstand van zaken.
Waarom het dan niet gebeurd weet ik niet.
Ik zit in het bestuur van 2 andere verenigingen waar ik merk dat het moeilijk is om knopen door te hakken.
Dat doe ik dan dus maar.
LRCH gewoon doen!
Huur iemand in om de problemen met het "oude" forum op te lossen en te converteren naar nieuwe software.
Volgens mij zullen alle leden daar dankbaar voor zijn.

groet, Ruben.

natuurlijk weer :dry:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 30 Okt 2012, 19:23

Ik ben het met je eens dat het tijd is voor nieuwe forumsoftware en een goede (professionele ;) ) conversie van alle oude berichten, maar...
het kan wel hoor zoals beschreven. Je kunt echter maar één foto tegelijk uploaden, daan moet je het bericht saven, daarna weer editen en dan kun je de link naar de zojuist geuploade eventueel verplaatsen, of weer een volgende foto in hetzelfde bericht uploaden. Wel steeds bericht saven natuurlijk. Beetje omslachtig, geef ik toe, maar werkt wel.
Vincent

> www.titunet.nl <

Dragon

Berichtdoor Dragon » 30 Okt 2012, 19:59

VeeTee schrijft:
Ik ben het met je eens dat het tijd is voor nieuwe forumsoftware en een goede (professionele ;) ) conversie van alle oude berichten, maar...
het kan wel hoor zoals beschreven. Je kunt echter maar één foto tegelijk uploaden, daan moet je het bericht saven, daarna weer editen en dan kun je de link naar de zojuist geuploade eventueel verplaatsen, of weer een volgende foto in hetzelfde bericht uploaden. Wel steeds bericht saven natuurlijk. Beetje omslachtig, geef ik toe, maar werkt wel.

Zo heb ik het uiteindelijk, na "trail and error" ook gedaan, maar is niet van deze tijd!
De boel moet op de schop!
Maar ik weet dat het niet makkelijk is om zoiets te verwezelijken!
De stap moet gezet worden.
LRCH vooruit!
:)
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Okt 2012, 20:02

VeeTee schrijft:

Precies, het werkt, en eigenlijk opvallend eenvoudig.
Ik ben nog groot geworden met een computer die een heel huis nodig had en dan voor een rekencapaciteit die je nu in een LapTop vindt. Met ponskaarten in je rugzak was een snellere baudrate als met het acoustische telefoon-modem.
Anyway: Als je het primitieve tekstverwerkingsprogramma onder de knie had dan kon je meer als nu met Word. De berichten-invoer-schermen hier lijken nog een heel klein beetje op die oude tekstverwerker, met de codes gewoon in beeld en ook gewoon in te typen.
Als je een foto invoert is dat dus vergelijkbaar ... als je het eenmaal door hebt kan je een foto ook direct daar krijgen waar je hem wilt (ik zet 'm meestal tussen de "center" opmaak-opdracht) – eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik er de eerste keren ook niet uitkwam maar dat wijt ik aan mijn digifobie.
En vanwege het up-loaden gaat het slechts met één foto tegelijk.

Groeten MarcS

PS Ruben, als het nu nog steeds een zware bevalling blijft dan wil ik wel eens langslopen en kijken hoe anders het op een Windhoos-scherm eruit ziet. Ik ben bepaald geen computer nerd, maar dit lijkt mij een geval van "Ben ik nu zo dom, of is het probleem te eenvoudig" (in een variant op de beroemde uitspraak van Van Gaal).

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 30 Okt 2012, 20:19

Tja, Marc, maar wij hebben ook een Mac...

:evil: :evil: :evil: :whistle: :whistle:
Vincent

> www.titunet.nl <

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 30 Okt 2012, 20:22

Zeg draakje, er wordt aan gewerkt hoor. Er stond onlangs een artikel in het clubblad.
Gewoon nog even geduld hebben. En als je niet kan wachten biedt dan je diensten aan.
:P

P.S.:
Er is trouwens een vorm van harmonie: de meeste Land Rovers van de clubleden zijn ook niet meer van deze tijd!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Okt 2012, 21:00

dit bericht maak ik op een windows 7 ultimate laptop, en ik stop met dit bericht hier...vervolgens de eerste bewerking, direct doortypen achter de "hier"...

oeps ik wil een foto toevoegen...
ik klik onderaan het bericht bij "selecteer een afbeelding als bijlage" op bladeren en kies een foto.... en klik op "doorgaan" onderaan

de foto staat nu onderaan het bericht, dus klik ik op bewerken, tik deze regel ter info, en ga bewerken:
ik selecteer het hele imagedeel, dus vanaf haak img tot en met /img haak doe ctrl+x, ga met de cursor staan waar ik de foto wil hebben (voor "oeps") en doe daar ctrl+v

en dan staat de foto in de tekst waar ik wil....

weet niet wat je fout doet, maar het gaat gewoon hoor
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Okt 2012, 22:05

Roger B. schrijft:
dit bericht maak ik op een windows 7 ultimate laptop, en ik stop met dit bericht hier...vervolgens de eerste bewerking, direct doortypen achter de "hier"...

oeps ik wil een foto toevoegen...
ik klik onderaan het bericht bij "selecteer een afbeelding als bijlage" op bladeren en kies een foto.... en klik op "doorgaan" onderaan

de foto staat nu onderaan het bericht, dus klik ik op bewerken, tik deze regel ter info, en ga bewerken:
ik selecteer het hele imagedeel, dus vanaf haak img tot en met /img haak doe ctrl+x, ga met de cursor staan waar ik de foto wil hebben (voor "oeps") en doe daar ctrl+v

en dan staat de foto in de tekst waar ik wil....

weet niet wat je fout doet, maar het gaat gewoon hoor

En als je nu (met een Mac) Selecteer een afbeelding als bijlage klikt, de gewenste afbeelding selecteert, en daarna op {img} klikt dan staat de afbeelding virtueel klaar op die plek waar in de ruwe tekst {img/} staat (met leze voor de accolades vierkante haken). Nadat je op Doorgaan hebt geklikt wodrt bij het plaatsen de afbeelding up geload en komt er ipv de "virtuele" verwijzing een concrete verwijzing.

Je kan dit {img/} ook direct op de goed plek zetten of plakken.

zo bijvoorbeeld
Dit is overigens ook weer een plaatje uit Frankrijk

Het is misschien wat bewerkelijk en primitief, maar het forum kan meer als je denkt.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”