Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor tim » 31 Okt 2012, 00:20

Marc,
zoals ik beschreef, natuurlijk, als de aanvangsprijs gelijk 17K was, had ie het nooit gedaan.
hij dacht met 11K gelijk klaar te zijn.
De feiten die volgden haalde hem in.
Wrang maar zuur.

Maar laat ik hier niet om een podium vragen.
Maar gewoon wel om een praktijkvoorbeeld te geven dat het in bepaalde gevallen verdomd rot kan uitvallen.

Los van allerlei randzaken die horen bij het hele spectrum van het MRB vrij kalssieker gebeuren.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 31 Okt 2012, 00:36

Landmarcs schrijft:
Ron63 schrijft:
nou ja als je 170.000euries uitgeeft is 2.200 toch peanuts :P

Ps Tom typt sneller :side:

En zelfs als je vooraf 17.000 €uro's uitgeeft om 2.200 €uro's per jaar te besparen ... dan heb ik mijn vraagtekens bij de financiële soliditeit/wijsheid van een-en-ander.
Da's in ieder geval een wissel trekken op minimaal twee kabinetten ... bedenk daarbij dat de politieke horizon niet verder strekt als 4 jaar, en soms nog minder.

Dus: kijk of je het nu en de komende paar jaar denkt te kunnen betalen en leef naar de dag (en zeur niet) of, kijk of je het zo kan plooien dat je ook in het worst-case scenario een redelijk zekere basis hebt.

Groeten MarcS

Je geeft als liefhebber geen 17000 uit om 2200 te besparen; je investeert het om een mooie auto rijdend te houden of te krijgen. En dat doe je oa vanwege je liefde/passie voor de auto, maar ook op basis van dat je klassieker waardevast blijft. Omdat (als alles doorgaat) straks veel minder mensen een klassieker kunnen betalen, is het met de waardevastheid wel afgelopen. Ik vraag me af hoe het zit met de taxatiewaarde van oldtimers, of dit onder invloed is van dit regeringsbesluit. Volgens mij zou je dan vrij goed inzichtelijk kunnen maken wat precies de derving is. Je kan verzekeren tegen een ongeluk met je klassieker zodat je de taxatiewaarde uitgekeerd krijgt, maar kan je je ook verzekeren tegen een kelderende taxatiewaarde vanwege bestuurlijk wanbeleid?

En tja, 110.000 euro sparen voor een auto die je alleen kan rijden bij de gratie van het bestaan van de mrb-vrijstelling, de auto niet goed laten keuren bij aankoop, etc. Ik weet het niet en ik ken de beste man niet, maar geheel gechargeerd durf ik te beweren dt deze man beter geen baan kan heben met grote financiele verantwoordelijkheden. :silly: :dry: :huh:

iemand een architect nodig?

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 31 Okt 2012, 00:39

tim schrijft:
Marc,
zoals ik beschreef, natuurlijk, als de aanvangsprijs gelijk 17K was, had ie het nooit gedaan.
hij dacht met 11K gelijk klaar te zijn.
De feiten die volgden haalde hem in.
Wrang maar zuur.

Maar laat ik hier niet om een podium vragen.
Maar gewoon wel om een praktijkvoorbeeld te geven dat het in bepaalde gevallen verdomd rot kan uitvallen.

Los van allerlei randzaken die horen bij het hele spectrum van het MRB vrij kalssieker gebeuren.

Toch een nulletje te veel? Net had je het weer over 110000.. Dan snap ik het wel en vind ik het zelfs herkenbaar.

iemand een architect nodig?

tim

Berichtdoor tim » 31 Okt 2012, 00:56

Excuus, uiteraard 11000 en geen 0 erbij.
Zo bijzonder kan een landcruiser nooit zijn/worden! :P

Maar jij moet hier idd aansluiting in herkennen, las dat je door de tijd inmiddels ook op pakweg 20K zit, als liefhebber wel te verstaan.
110 HT 200 Tdi 1989.

retep

Berichtdoor retep » 31 Okt 2012, 01:02

Marc, je gaat geen oldtimer van 17000 euro kopen om er één jaar mee te rijden, dus ga ik ervan uit dat je er minimaal 10 jaar mee doet, en dan was het denk ik niet de bedoeling om in tien jaar tijd nog eens 22000 euro aan wegenbelasting er achter aan te gooien naast het gewone onderhoud, en zo het totale plaatje dan gewoon onbetaalbaar word. Juist die vrijstelling va nde mrb maakt het nog net interesant, tenzij je poen zat hebt, maar voor jan doorsnee is het dan niet meer te betalen.

tim

Berichtdoor tim » 31 Okt 2012, 01:06

Sjezuz, zit jij ook aan de wijn?!
Begin jij nou ook al met teveel nullen??
(22000/2200)
:laugh:
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Okt 2012, 01:07

Er zijn zat mensen die een Panda rijden en liever in een Mercedes oid zouden zitten. Die kunnen dat ook niet betalen. Is dat ook onrechtvaardig? Als we nou eens eerst afwachten hoe en of de maatregel uitgewerkt wordt. En anders; de tering naar de nering zetten. Dat moeten we allemaal.

En dat gezeik over 'poen zat hebben' wat let je om zelf meer poen te vedienen? Of denk je dat anderen dat cadeau krijgen of zo??
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 31 Okt 2012, 01:12

Edward schrijft:
wat let je om zelf meer poen te vedienen?

Nou, al die oostblokkers!!
In hun MRB vrije gare 190 Dees!!
Dus ik wordt dubbel gepakt!

Ik heb recht op slachtofferhulp!
110 HT 200 Tdi 1989.

retep

Berichtdoor retep » 31 Okt 2012, 01:25

tim schrijft:
Maar die jongen staat voor de andere kant, namelijk dat zijn hobby verkracht wordt door een overheid die vals spel pleegt, net als die kamelenvent die met zo'n ubergare 200D tussen zijn uitkeringen door nog effe wat select vracht pakketje bezorgd.
Sorry hoor, of eigenlijk niet geloof ik.

Ik denk niet dat een bedrijf als selektvracht zich bezig houd met zwartwerkende "kamelenventen"
en ook niet met ouwe gare 200d's van meer dan 6 jaar oud, dus schets je hier een beeld dat helemaal niet bestaat.

retep

Berichtdoor retep » 31 Okt 2012, 01:36

dus oldtimer rijden moet alleen nog voor veelverdieners mogelijk zijn?
Heb je er wel eens aan gedacht dat niet iedereen in een land rover van 20 mille rond rijd, maar ook volk dat bv in een brik van misschien 1500 euro rijden en daar heel gelukkig mee zijn?

Terug naar “Kroeg”