Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor Landmarcs » 25 Nov 2012, 22:06

VeeTee schrijft:
Landmarcs schrijft:

En paradoxaal genoeg: planten groeien harder in een atmosfeer met verhoogde CO2 concentraties (dit wordt wel gebruikt in kassen).

Zo paradoxaal is dat niet (zou jij toch wel moeten weten ;) ), bij de assimilatie "ademen" planten CO2 in en O2 (zuurstof) uit...
Fotosynthese (vorming van glucose uit water en kooldioxide): 6 H2O + 6 CO2 + licht -> C6H12O6 + 6 O2

Precies, gewoonlijk is een paradox weer paradoxaal: en is eigenlijk alles heel logisch en samenhangend.

MarcS

MichielG

Re:Tweede Kamer: Oldtimerbezitters tegemoetkomen

Berichtdoor MichielG » 09 Dec 2012, 13:35

Dixo schrijft:
Er zijn weer stappen gezet, de vraag is wat de definitieve regelgeving gaat worden.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen/21096570/__Kamer_helpt_met_oldtimer__.html

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/33402/kst-33402-33?resultIndex=7&sorttype=1&sortorder=4

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/33402/kst-33402-39?resultIndex=13&sorttype=1&sortorder=4

Bedankt voor het op de hoogte houden. Lijkt me goed nieuws. In het ergste geval pas sowieso vanaf 1 jan 2014 toch?

Roger B.

Re:Tweede Kamer: Oldtimerbezitters tegemoetkomen

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2012, 14:33

koffiedikkijken, er IS nog niets beslist, dus kan niemand zeggen wat de uitkomst zal zijn en wanneer
gone

LaRo 88 AE

Berichtdoor LaRo 88 AE » 18 Dec 2012, 21:25

Je kan de nieuwe enquete weer invullen op fehac.nl

Succes

Arthur 110

Berichtdoor Arthur 110 » 18 Dec 2012, 21:28

LaRo 88 AE schrijft:

Succes

Mmmhh... ik heb maar autotype 'legervoertuig' gekozen voor mijn 110. Of had het 'landbouwvoertuig' moeten zijn? Een 4x4 autotype stond er niet bij in ieder geval.

Matig opgezette enquete trouwens.

LaRo 88 AE

Berichtdoor LaRo 88 AE » 18 Dec 2012, 21:54

Ja ik ben blij dat er een partij is die opkomt voor onze hobby, maar wel weer een kanttekening. Het lijkt wel opgezet dat bewust terreinauto is weggelaten :(
Ik heb ook militair ingevuld maar ik weet niet of dat verstandig is. Een landrover is en blijft een personenauto die geschikt is om onverhard mee te rijden.
We willen natuurlijk ook defenders etc blijven rijden die niet exmilitair zijn.
Rest van de enquete is redelijk goed, je kan nu de meeste dingen wat er speelt goed beschrijven. Ben hier wel blij mee, nu hopen dat de overheid ons tegemoet komt.

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 19 Dec 2012, 08:03

Arthur 110 schrijft:
LaRo 88 AE schrijft:

Succes

Mmmhh... ik heb maar autotype 'legervoertuig' gekozen voor mijn 110. Of had het 'landbouwvoertuig' moeten zijn? Een 4x4 autotype stond er niet bij in ieder geval.

Matig opgezette enquete trouwens.

4x4 auto is ook geen aparte categorie. Zoals hierboven al beschreven heb je een personenauto waarmee je offroad kan gaan. Met legervoertuigen wordt bedoelt, voertuigen die defensietaken uitvoeren. Dat kan een lightweight of een 110 zijn, maar het idee erachter is dat je ze dan in de staat van een militair voertuig houdt. Als historisch erfgoed.
Als je een auto puur hebt voor het offroaden heb je geeneens een kenteken nodig ;) (zie bijvoorbeeld de racer van joostkenia of de RR van Roger.)

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Dec 2012, 08:57

soms is het wel op kenteken staan verzekeringstechnisch wel eenvoudiger,....

niet alle "race" voertuigen zijn kentekenloos, in ralleysporten bijvoorbeeld, wordt tussen de proeven openbare weg gereden, en moet het voertuig gekentekend, verzekerd, en apk gekeurd zijn
gone

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 19 Dec 2012, 09:03

Deze enquete is wel een stuk vollediger. Ik heb ingevuld dat mijn RRC een personenauto is, het zal ze een worst zijn dat je er ook mee op plekken kan komen waar weinig anderen kunnen komen. Doet de Belastingdienst ook niet (gelukkig maar).

Maar ik blijf erbij dat ze richting de overheid niet voor hun beurt moeten praten en eerst maar eens moeten afwachten wat de concrete plannen zijn, of dit kabinet dan nog bestaat en dán daarop acteren.

iemand een architect nodig?

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 25 Dec 2012, 15:32

Zojuist de enquete ingevuld op FEHAC.nl deze is toch een stuk completer dan alle andere enquetes die ik heb gezien. Hoop dat mijn bijdrage effect heeft, en dat we ook in de toekomst nog vele mooie dagen met onze oude Landrovers rond mogen rijden.

Gr.

Dennis
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Terug naar “Kroeg”