Net als dat alles gebaseerd is op CO2 emissie. Geloof mij nou, CO2 is goed voor het milieu!
Plantjes groeien als kool op CO2! Zolang je aan greenlaning doet, moet je juist veel subsidie krijgen. Je brengt de CO2 naar de natuur toe
En tja, dat CO2 niet heel goed is voor het functioneren van de mens zelf, dat is weer zo'n egocentrisch gedachtegang.
Dat die tofu-vreters en boomknuffelaars iets tegen mijn mooie RRC hebben, is dus pure zelfverheerlijking. Niets zo goed voor een bos als een 300tdi die al tokkelend en CO2 uitademend zijn weg erdoorheen vindt.
En de mijne komt dus wel gemakkelijk door de roetmeting, kwestie van regelmatig onderhoud en goede afstelling.
Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
TomVooges schrijft:
Tja Tom, in die gedachtengang is heel de milielobby alleen bezig met de mens. De natuur heeft ijstijden overleeft en ook een opwarming komt de natuur wel te boven. Alleen de mensheid wordt dan wel redelijk gedecimeerd. Dat dat alleen maar goed is voor het milieu is kennelijk niet relevant. :P
Net als dat alles gebaseerd is op CO2 emissie. Geloof mij nou, CO2 is goed voor het milieu!
Plantjes groeien als kool op CO2! Zolang je aan greenlaning doet, moet je juist veel subsidie krijgen. Je brengt de CO2 naar de natuur toe
En tja, dat CO2 niet heel goed is voor het functioneren van de mens zelf, dat is weer zo'n egocentrisch gedachtegang.
Dat die tofu-vreters en boomknuffelaars iets tegen mijn mooie RRC hebben, is dus pure zelfverheerlijking. Niets zo goed voor een bos als een 300tdi die al tokkelend en CO2 uitademend zijn weg erdoorheen vindt.
En de mijne komt dus wel gemakkelijk door de roetmeting, kwestie van regelmatig onderhoud en goede afstelling.
Tja Tom, in die gedachtengang is heel de milielobby alleen bezig met de mens. De natuur heeft ijstijden overleeft en ook een opwarming komt de natuur wel te boven. Alleen de mensheid wordt dan wel redelijk gedecimeerd. Dat dat alleen maar goed is voor het milieu is kennelijk niet relevant. :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Edward schrijft:
Precies, met een geologische bril op loopt het allemaal wel los, temperaturen ruim buiten de "bedrijfstemperatuur" van de mens zijn heel gewoon geweest, en ook qua andere a-biotische omstandigheden zijn wij "juffershondjes" de bandbreedte waarbinnen we gezond blijven functioneren is maar klein.
Maar goed beschouwd, in de geologische tijdschalen zijn wij ook slechts een rimpeling.
Groeten MarcS
Tja Tom, in die gedachtengang is heel de milielobby alleen bezig met de mens. De natuur heeft ijstijden overleeft en ook een opwarming komt de natuur wel te boven. Alleen de mensheid wordt dan wel redelijk gedecimeerd. Dat dat alleen maar goed is voor het milieu is kennelijk niet relevant. :P
Precies, met een geologische bril op loopt het allemaal wel los, temperaturen ruim buiten de "bedrijfstemperatuur" van de mens zijn heel gewoon geweest, en ook qua andere a-biotische omstandigheden zijn wij "juffershondjes" de bandbreedte waarbinnen we gezond blijven functioneren is maar klein.
Maar goed beschouwd, in de geologische tijdschalen zijn wij ook slechts een rimpeling.
Groeten MarcS
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
TomVooges schrijft:
Als jij het over C hebt wat je direct aan de (huidige) natuur onttrekt klopt je redenering helemaal. Maar als je die C uit de grond haalt waar hij miljoenen jaren geleden in verdwenen is haal je toch iets overhoop waar "de natuur" niet zo snel raad mee weet...
Gelukkig is moeder natuur oud en wijs genoeg om dit probleem zelf op te lossen. Dat er dan niemand meer over blijft om in jouw RRC te rijden zal haar aan haar spreekwoordelijke reet roesten (maar dat doet je RRC op dat moment waarschijnlijk ook al) :laugh: :laugh: :laugh:
Net als dat alles gebaseerd is op CO2 emissie. Geloof mij nou, CO2 is goed voor het milieu!
Plantjes groeien als kool op CO2! Zolang je aan greenlaning doet, moet je juist veel subsidie krijgen. Je brengt de CO2 naar de natuur toe
En tja, dat CO2 niet heel goed is voor het functioneren van de mens zelf, dat is weer zo'n egocentrisch gedachtegang.
Dat die tofu-vreters en boomknuffelaars iets tegen mijn mooie RRC hebben, is dus pure zelfverheerlijking. Niets zo goed voor een bos als een 300tdi die al tokkelend en CO2 uitademend zijn weg erdoorheen vindt.
En de mijne komt dus wel gemakkelijk door de roetmeting, kwestie van regelmatig onderhoud en goede afstelling.
Als jij het over C hebt wat je direct aan de (huidige) natuur onttrekt klopt je redenering helemaal. Maar als je die C uit de grond haalt waar hij miljoenen jaren geleden in verdwenen is haal je toch iets overhoop waar "de natuur" niet zo snel raad mee weet...
Gelukkig is moeder natuur oud en wijs genoeg om dit probleem zelf op te lossen. Dat er dan niemand meer over blijft om in jouw RRC te rijden zal haar aan haar spreekwoordelijke reet roesten (maar dat doet je RRC op dat moment waarschijnlijk ook al) :laugh: :laugh: :laugh:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
R1200C schrijft:
Vertel eens, welke truukjes heeft mama natura in petto, zodat niemand over blijft? Volgens mij is het menselijk ras gedoemd om over te blijven. Daar zijn we met zijn allen te taai voor.
Maar het klopt natuurlijk dat de natuur haar evenwicht altijd weer zal herstellen. Daartegenover zal de mens nog heel lang in staat zijn om zich aan te passen aan de nieuwe evenwichten. Wat dat aangaat heb ik eindeloos vertrouwen in het voortschrijdend (technologisch) inzicht. Vroeg of laat hebben we overal een oplossing voor.
Juiste veronderstelling over die roest trouwens, het is niet bij te benen. Die fucking natuur is gewoon buiten mijn wil al bezig met het verteren van mijn auto. ;)
TomVooges schrijft:
Net als dat alles gebaseerd is op CO2 emissie. Geloof mij nou, CO2 is goed voor het milieu!
Plantjes groeien als kool op CO2! Zolang je aan greenlaning doet, moet je juist veel subsidie krijgen. Je brengt de CO2 naar de natuur toe
En tja, dat CO2 niet heel goed is voor het functioneren van de mens zelf, dat is weer zo'n egocentrisch gedachtegang.
Dat die tofu-vreters en boomknuffelaars iets tegen mijn mooie RRC hebben, is dus pure zelfverheerlijking. Niets zo goed voor een bos als een 300tdi die al tokkelend en CO2 uitademend zijn weg erdoorheen vindt.
En de mijne komt dus wel gemakkelijk door de roetmeting, kwestie van regelmatig onderhoud en goede afstelling.
Als jij het over C hebt wat je direct aan de (huidige) natuur onttrekt klopt je redenering helemaal. Maar als je die C uit de grond haalt waar hij miljoenen jaren geleden in verdwenen is haal je toch iets overhoop waar "de natuur" niet zo snel raad mee weet...
Gelukkig is moeder natuur oud en wijs genoeg om dit probleem zelf op te lossen. Dat er dan niemand meer over blijft om in jouw RRC te rijden zal haar aan haar spreekwoordelijke reet roesten (maar dat doet je RRC op dat moment waarschijnlijk ook al) :laugh: :laugh: :laugh:
Vertel eens, welke truukjes heeft mama natura in petto, zodat niemand over blijft? Volgens mij is het menselijk ras gedoemd om over te blijven. Daar zijn we met zijn allen te taai voor.
Maar het klopt natuurlijk dat de natuur haar evenwicht altijd weer zal herstellen. Daartegenover zal de mens nog heel lang in staat zijn om zich aan te passen aan de nieuwe evenwichten. Wat dat aangaat heb ik eindeloos vertrouwen in het voortschrijdend (technologisch) inzicht. Vroeg of laat hebben we overal een oplossing voor.
Juiste veronderstelling over die roest trouwens, het is niet bij te benen. Die fucking natuur is gewoon buiten mijn wil al bezig met het verteren van mijn auto. ;)
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
TomVooges schrijft:
Binnenkort weer kerst, hoelang geleden, pakweg 10 jaar; in het verre zuidoosten, in 1 klap 250000 , tweehonderdvijftigduizend mensen die niet meer bestaan.
Weggevaagd in een , wat zal het zijn, 2/3 uur durend natuurrazenij gebeuren.
Het oplossend vermogen van de mens is zeer relatief, mijn inziens.
Is dat nou niet juist de ellende met het verschijnsel mens; dat de veronderstelling dat alles maakbaar is muteert in arrogantie?
Pakweg dik 20 jaar geleden heb ik eens een rit gemaakt over het strand van Scheveningen tot Den Helder , in de winterperiode.
Kilometerslang geen ziel tegenkomen, niet afgeleid worden en de omgeving in je opnemen.
Mijn indruk/inschatting, mede door die rit: je bent niets, maar dan ook echt werkelijk helemaal niets als mens(heid) in vergelijking met de elementen om je heen, als de zee en de wind, hoe weeig het ook klinkt.
Sommige zaken dien je te bekijken als sleutelhouder, niet meer dan dat.
Vertel eens, welke truukjes heeft mama natura in petto, zodat niemand over blijft? Volgens mij is het menselijk ras gedoemd om over te blijven. Daar zijn we met zijn allen te taai voor.
Maar het klopt natuurlijk dat de natuur haar evenwicht altijd weer zal herstellen. Daartegenover zal de mens nog heel lang in staat zijn om zich aan te passen aan de nieuwe evenwichten. Wat dat aangaat heb ik eindeloos vertrouwen in het voortschrijdend (technologisch) inzicht. Vroeg of laat hebben we overal een oplossing voor.
Juiste veronderstelling over die roest trouwens, het is niet bij te benen. Die fucking natuur is gewoon buiten mijn wil al bezig met het verteren van mijn auto. ;)
Binnenkort weer kerst, hoelang geleden, pakweg 10 jaar; in het verre zuidoosten, in 1 klap 250000 , tweehonderdvijftigduizend mensen die niet meer bestaan.
Weggevaagd in een , wat zal het zijn, 2/3 uur durend natuurrazenij gebeuren.
Het oplossend vermogen van de mens is zeer relatief, mijn inziens.
Is dat nou niet juist de ellende met het verschijnsel mens; dat de veronderstelling dat alles maakbaar is muteert in arrogantie?
Pakweg dik 20 jaar geleden heb ik eens een rit gemaakt over het strand van Scheveningen tot Den Helder , in de winterperiode.
Kilometerslang geen ziel tegenkomen, niet afgeleid worden en de omgeving in je opnemen.
Mijn indruk/inschatting, mede door die rit: je bent niets, maar dan ook echt werkelijk helemaal niets als mens(heid) in vergelijking met de elementen om je heen, als de zee en de wind, hoe weeig het ook klinkt.
Sommige zaken dien je te bekijken als sleutelhouder, niet meer dan dat.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Om het leuk te houden:
Voor de mens om te functioneren is een zuurstof percentage in de atmosfeer nodig tussen 20,9% en 20%
Veel daarboven en het wordt wat volatiel (licht ontbrandbaar agv het hoge zuurstofpercentage), onder de 19% ligt iedereen naar lucht te happen.
We brengen tonnen met CO2 in de lucht door en met verbranding.
Anders geformuleerd: we verbranden heel veel C'tjes en H'tjes van koolwaterstof verbindingen en zetten we om naar CO2 en H2O.
Die CO2 mag dan wel slecht zijn voor het milieu, maar te weinig O2 is voor mensen nog veel slechter.
Als ik 1 miljoen ton CO2 genereer.
Hoeveel ton O2 heb ik dan uit de atmosfeer weg genomen als onderdeel van die 20,9% die we nodig hebben om te ademen?
Hoe lang duurt het voordat in de natuurlijke cyclus die CO2 weer is omgezet naar voor ons adembare O2?
Hoeveel ton moet ik nog gaan om onder de 20% te zakken???
Voor de mens om te functioneren is een zuurstof percentage in de atmosfeer nodig tussen 20,9% en 20%
Veel daarboven en het wordt wat volatiel (licht ontbrandbaar agv het hoge zuurstofpercentage), onder de 19% ligt iedereen naar lucht te happen.
We brengen tonnen met CO2 in de lucht door en met verbranding.
Anders geformuleerd: we verbranden heel veel C'tjes en H'tjes van koolwaterstof verbindingen en zetten we om naar CO2 en H2O.
Die CO2 mag dan wel slecht zijn voor het milieu, maar te weinig O2 is voor mensen nog veel slechter.
Als ik 1 miljoen ton CO2 genereer.
Hoeveel ton O2 heb ik dan uit de atmosfeer weg genomen als onderdeel van die 20,9% die we nodig hebben om te ademen?
Hoe lang duurt het voordat in de natuurlijke cyclus die CO2 weer is omgezet naar voor ons adembare O2?
Hoeveel ton moet ik nog gaan om onder de 20% te zakken???
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
kwestie van zorgen voor MEER bladgroen dus, daar wordt door fotosynthese van CO2 weer O2 gemaakt en de C gebruikt om te groeien......
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Philip schrijft:
't Is nog wel wat ingewikkelder.
Wij kunnen wel wennen aan een lager O2 percentage, krijg je een soort topsporters-bloed van - dit is ook maar goed ook want we zouden in het hooggebergte snel sneven als we ons niet konden aanpassen.
Echter, we krijgen het héél snel benauwd als de CO2 ook maar een beetje stijgt (en de CO2 concentratie is laag en neemt toe – 0,0335% in 1978 & 0,0386% in 2008), dus voor de O2 zorgelijk laag is is de CO2 al lang erg zorgelijk hoog. (Dit is overigens ook het grote probleem met duikboten in distress.)
Opvallend genoeg kunnen insecten wel tegen verhoogde CO2 concentraties, ze raken hoogstens verdoofd terwijl voor zoogdieren CO2 echt gevaarlijk wordt (iets waar je met een CO2-blusser ook op moet letten).
En paradoxaal genoeg: planten groeien harder in een atmosfeer met verhoogde CO2 concentraties (dit wordt wel gebruikt in kassen).
Groeten MarcS
Om het leuk te houden:
Voor de mens om te functioneren is een zuurstof percentage in de atmosfeer nodig tussen 20,9% en 20%
Veel daarboven en het wordt wat volatiel (licht ontbrandbaar agv het hoge zuurstofpercentage), onder de 19% ligt iedereen naar lucht te happen.
We brengen tonnen met CO2 in de lucht door en met verbranding.
Anders geformuleerd: we verbranden heel veel C'tjes en H'tjes van koolwaterstof verbindingen en zetten we om naar CO2 en H2O.
Die CO2 mag dan wel slecht zijn voor het milieu, maar te weinig O2 is voor mensen nog veel slechter.
Als ik 1 miljoen ton CO2 genereer.
Hoeveel ton O2 heb ik dan uit de atmosfeer weg genomen als onderdeel van die 20,9% die we nodig hebben om te ademen?
Hoe lang duurt het voordat in de natuurlijke cyclus die CO2 weer is omgezet naar voor ons adembare O2?
Hoeveel ton moet ik nog gaan om onder de 20% te zakken???
't Is nog wel wat ingewikkelder.
Wij kunnen wel wennen aan een lager O2 percentage, krijg je een soort topsporters-bloed van - dit is ook maar goed ook want we zouden in het hooggebergte snel sneven als we ons niet konden aanpassen.
Echter, we krijgen het héél snel benauwd als de CO2 ook maar een beetje stijgt (en de CO2 concentratie is laag en neemt toe – 0,0335% in 1978 & 0,0386% in 2008), dus voor de O2 zorgelijk laag is is de CO2 al lang erg zorgelijk hoog. (Dit is overigens ook het grote probleem met duikboten in distress.)
Opvallend genoeg kunnen insecten wel tegen verhoogde CO2 concentraties, ze raken hoogstens verdoofd terwijl voor zoogdieren CO2 echt gevaarlijk wordt (iets waar je met een CO2-blusser ook op moet letten).
En paradoxaal genoeg: planten groeien harder in een atmosfeer met verhoogde CO2 concentraties (dit wordt wel gebruikt in kassen).
Groeten MarcS
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Landmarcs schrijft:
Zo paradoxaal is dat niet (zou jij toch wel moeten weten ;) ), bij de assimilatie "ademen" planten CO2 in en O2 (zuurstof) uit...
Fotosynthese (vorming van glucose uit water en kooldioxide): 6 H2O + 6 CO2 + licht -> C6H12O6 + 6 O2
En paradoxaal genoeg: planten groeien harder in een atmosfeer met verhoogde CO2 concentraties (dit wordt wel gebruikt in kassen).
Zo paradoxaal is dat niet (zou jij toch wel moeten weten ;) ), bij de assimilatie "ademen" planten CO2 in en O2 (zuurstof) uit...
Fotosynthese (vorming van glucose uit water en kooldioxide): 6 H2O + 6 CO2 + licht -> C6H12O6 + 6 O2
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten