Bram wie?
Die BramEvaloos?
Ja ja, je moet natuurlijk wel de hoofdlijnen van de actualiteit nastreven..
Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Frankvandenberg
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 Sep 2009, 23:27
- Contact:
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/151406/Kabinet_wil_hobbyauto_alleen_nog_voor_de_rijken.html
Petitie voor behoud belastingvrijstelling!
Er is een petitie, dus ik zeg teken als je tegen bent.
Wel even volhouden de server is soms te druk (blijkbaar zijn veel mensen tegen).
hier dus bij de KNAC
Wel even volhouden de server is soms te druk (blijkbaar zijn veel mensen tegen).
hier dus bij de KNAC
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
detuinschilder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 Jun 2012, 17:40
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Laten we hopen dat dit een afschrik beleid is voor al die ellende uit Duitsland met zo'n ster erop en dat ze dan straks zeggen dat het niet voor bestaande gevallen geldt maar alleen voor nieuwe gevallen. Dan is in ieder geval iedereen die al wegenbelastingvrij rijdt geholpen en blijven de 'oudjes' ook nog wat waard.
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Ik heb mijn 110 een jaar geleden gekocht uit '86. Het laatste jaar alle onderdelen verzameld om hem opnieuw op te bouwen. Bepaalde dingen zijn al gespoten en alles is klaar voor de grote klus. Het is een hobby en een droom. Een hobby die al aardig wat koste maar het is de liefde voor de wagen heh. Laten we eerlijk zijn een nieuwe wagen rijdt beter maar af en toe dat ritje voor de lol anders pakken we gewoon de luxe wagen.
Tja wat moet ik er mee als dit door gaat, de luxe wagen weg en rijden met meer vervuilende laro of de laro en alle onderdelen naar de schroot brengen ? Beide aanhouden gaat me niet lukken.
Wie kon er ook alweer bbq's van de velgen maken ?
Tja wat moet ik er mee als dit door gaat, de luxe wagen weg en rijden met meer vervuilende laro of de laro en alle onderdelen naar de schroot brengen ? Beide aanhouden gaat me niet lukken.
Wie kon er ook alweer bbq's van de velgen maken ?
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
detuinschilder schrijft:
Wat kinderachtig om nu met het vingertje naar oldtimer mercedessen te wijzen, terwijl
er net zo goed een hoop engelse "elllende" met al dan niet 4x4 aandrijving rondrijden voor dagelijks gebruik, dus een beetje de pot de ketel verwijten, vind je ook niet?
Ik zie die vrijstelling vd mrb gewoon als het laatste verworven recht dat we hebben, en daar moet de regering eens met hun graaiklauwen vanaf blijven, want nu is de smoes het millieu, en die vlieger gaat niet op, want ook een oldtimer moet een uitstoottest ondergaan bij de apk, dus als dat niet in orde is, afkeur totdat je de motor opgeschoond hebt naar de eisen die daar voor staan. Dan kost het rijdende houden van een oldtimer altijd meer geld dan het onderhoud van een nieuwe auto, want een nieuwe gaat zelden kapot en hoeft er niks te vervangen te worden, en anders valt dat wel onder de garantie, dus zit er nog een hele economie achter het oldtimerrijden zoals, gespecialiseerde garages, automaterialenzaken, autodemontagebedrijven, spuiterijen, stallingen, evenementen, taxateurs, restarauteurs,
handelaren, etc, etc, etc, en die worden allemaal gedupeerd of zelfs kapot gemaakt, dus die zogenaamde extra inkomsten die de regering verwacht, zal juist in een verlies en extra kostenpoast gaan opleveren, want reken maar dat er veel mensen hun baan en bedrijf kwijt raken en dan in een uitkering terecht komen, en dan nog maar niet te spreken over het verlies aan inkomsten van btw over alle omzet die er in de oldtimerwereld rond gaat, en we hebben het hier dan niet alleen over land rovers, maar alle automerken.
Daarnaast zitten we in een crisis, en weten we niet hoe we de mensen aan het werk moeten houden, dus laat verdomme dat kleine deel van de dagelijkse oldtimerrijders gewoon lekker rijden, want op op alle geregistreerde voertuigen is dacht ik gelezen te hebben, 3 % oldtimer,
en weet ik zeker dat van die 3 % zeker 2/3 meer in een garage staat en zelden buiten komt,
en de rest, dus 1% voor dagelijks gebruik gebruikt word, dus waar hebben we het over?
Dit heeft niks met het millieu te maken, maar gewoon met afgunst, aangewakkert door een beeld te schetsen dat oldtimers zo goed als allemaal zeer slecht onderhouden mercedes diesels zijn die door asociaal tokkievolk bereden worden.
Anyway, de huidige regeling is nog niet koud, of de regering past weer eens de regels aan,
dus als ondernemer dacht je duidelijkheid te hebben, en zal je maar de pech hebben dat je
bv een half jaar geleden besloten hebt om een vette lening af te sluiten om een oldtimergarage te openen. Gaan die smerige dieven in den haag je dan schadeloos stellen?
Is er dan niet een europees wetje die het verbied om maar eindeloos ja/nee spelletjes met wetten en regels te spelen? Want het ondernemen word je zo toch onmogelijk gemaakt?
Als laaste zou ik zeggen, trek dan de oldtimergrens van auto´s van na 2000 naar de 40 jaar, en laat alles vanaf 87´ gewoon naar 30 jaar zoals nu afgesproken is, en alles van voor 87´
gewoon op 25 jaar laten staan. Hoe jonger de auto, des te langer hij mee gaat, dus later mrb vrij maken. En ook oldtimers raken voor het grootste deel een keer op, want men blijft niet voor elk merk onderdelen namaken, simpelweg omdat niet elke oldtimer interesant is om bewaard te blijven, want ik zie het echt niet gebeuren dat men over 30 jaar een kia picanto gaat restaureren, en wordt het onderhouden van een mercedes 190 diesel uit 86´ net zo moeilijk als
het onderhouden van een mercedes uit de jaren 40 vd vorige eeuw.
Ik wil er maar mee zeggen dat door de jaren heen, ook het oldtimerbeeld zal veranderen, dus
nu rijden er over het algemeen mid jaren 80 oldtimers rond, en over 15 jaar (ivm de overgangsregeling naar 30 jaar) verschuift dat naar weer jaren 90 auto´s, en dan weer 10 jaar verder naar auto´s van na 2000, enz. Hoe ouder de auto, des te schaarser de onderdelen worden, en dan worden weer de jongere oldtimers interesanter, want dat zie je nu ook, want de jaren 70 auto´s hebben plaats gemaakt voor de jaren 80 auto´s en ga zo maar door, dus
hoe verder men opschuift, des te schoner de oldtimers gaan worden, dus dat beeld dat we eeuwig met ouwe diesels uit de jaren 70/80 opgescheept blijven zitten, kan bij het grof vuil.
Laten we hopen dat dit een afschrik beleid is voor al die ellende uit Duitsland met zo'n ster erop en dat ze dan straks zeggen dat het niet voor bestaande gevallen geldt maar alleen voor nieuwe gevallen. Dan is in ieder geval iedereen die al wegenbelastingvrij rijdt geholpen en blijven de 'oudjes' ook nog wat waard.
Wat kinderachtig om nu met het vingertje naar oldtimer mercedessen te wijzen, terwijl
er net zo goed een hoop engelse "elllende" met al dan niet 4x4 aandrijving rondrijden voor dagelijks gebruik, dus een beetje de pot de ketel verwijten, vind je ook niet?
Ik zie die vrijstelling vd mrb gewoon als het laatste verworven recht dat we hebben, en daar moet de regering eens met hun graaiklauwen vanaf blijven, want nu is de smoes het millieu, en die vlieger gaat niet op, want ook een oldtimer moet een uitstoottest ondergaan bij de apk, dus als dat niet in orde is, afkeur totdat je de motor opgeschoond hebt naar de eisen die daar voor staan. Dan kost het rijdende houden van een oldtimer altijd meer geld dan het onderhoud van een nieuwe auto, want een nieuwe gaat zelden kapot en hoeft er niks te vervangen te worden, en anders valt dat wel onder de garantie, dus zit er nog een hele economie achter het oldtimerrijden zoals, gespecialiseerde garages, automaterialenzaken, autodemontagebedrijven, spuiterijen, stallingen, evenementen, taxateurs, restarauteurs,
handelaren, etc, etc, etc, en die worden allemaal gedupeerd of zelfs kapot gemaakt, dus die zogenaamde extra inkomsten die de regering verwacht, zal juist in een verlies en extra kostenpoast gaan opleveren, want reken maar dat er veel mensen hun baan en bedrijf kwijt raken en dan in een uitkering terecht komen, en dan nog maar niet te spreken over het verlies aan inkomsten van btw over alle omzet die er in de oldtimerwereld rond gaat, en we hebben het hier dan niet alleen over land rovers, maar alle automerken.
Daarnaast zitten we in een crisis, en weten we niet hoe we de mensen aan het werk moeten houden, dus laat verdomme dat kleine deel van de dagelijkse oldtimerrijders gewoon lekker rijden, want op op alle geregistreerde voertuigen is dacht ik gelezen te hebben, 3 % oldtimer,
en weet ik zeker dat van die 3 % zeker 2/3 meer in een garage staat en zelden buiten komt,
en de rest, dus 1% voor dagelijks gebruik gebruikt word, dus waar hebben we het over?
Dit heeft niks met het millieu te maken, maar gewoon met afgunst, aangewakkert door een beeld te schetsen dat oldtimers zo goed als allemaal zeer slecht onderhouden mercedes diesels zijn die door asociaal tokkievolk bereden worden.
Anyway, de huidige regeling is nog niet koud, of de regering past weer eens de regels aan,
dus als ondernemer dacht je duidelijkheid te hebben, en zal je maar de pech hebben dat je
bv een half jaar geleden besloten hebt om een vette lening af te sluiten om een oldtimergarage te openen. Gaan die smerige dieven in den haag je dan schadeloos stellen?
Is er dan niet een europees wetje die het verbied om maar eindeloos ja/nee spelletjes met wetten en regels te spelen? Want het ondernemen word je zo toch onmogelijk gemaakt?
Als laaste zou ik zeggen, trek dan de oldtimergrens van auto´s van na 2000 naar de 40 jaar, en laat alles vanaf 87´ gewoon naar 30 jaar zoals nu afgesproken is, en alles van voor 87´
gewoon op 25 jaar laten staan. Hoe jonger de auto, des te langer hij mee gaat, dus later mrb vrij maken. En ook oldtimers raken voor het grootste deel een keer op, want men blijft niet voor elk merk onderdelen namaken, simpelweg omdat niet elke oldtimer interesant is om bewaard te blijven, want ik zie het echt niet gebeuren dat men over 30 jaar een kia picanto gaat restaureren, en wordt het onderhouden van een mercedes 190 diesel uit 86´ net zo moeilijk als
het onderhouden van een mercedes uit de jaren 40 vd vorige eeuw.
Ik wil er maar mee zeggen dat door de jaren heen, ook het oldtimerbeeld zal veranderen, dus
nu rijden er over het algemeen mid jaren 80 oldtimers rond, en over 15 jaar (ivm de overgangsregeling naar 30 jaar) verschuift dat naar weer jaren 90 auto´s, en dan weer 10 jaar verder naar auto´s van na 2000, enz. Hoe ouder de auto, des te schaarser de onderdelen worden, en dan worden weer de jongere oldtimers interesanter, want dat zie je nu ook, want de jaren 70 auto´s hebben plaats gemaakt voor de jaren 80 auto´s en ga zo maar door, dus
hoe verder men opschuift, des te schoner de oldtimers gaan worden, dus dat beeld dat we eeuwig met ouwe diesels uit de jaren 70/80 opgescheept blijven zitten, kan bij het grof vuil.
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Sjonge jonge wat een boter op het hoofd hier. De zorg, de studenten, de pensioenen, overal vallen klappen. Dat is het gevolg van jarenlange overconsumptie van burgers en overheid. Nu moet de broekriem aan en zijn er geen heilige huisjes. Genoeg mensen leveren meer koopkracht in dan ze kunnen missen, voedselbanken kunnen de vraag nauwelijks aan en jullie lopen te janken over een luxe item dat overbodig is, slecht voor het milieu en dat kennelijk meer kos dan je kunt of wilt betalen. Big deal, maak een keuze, hoest de belasting op of verkoop dat hok.
Maar loop niet te jammeren over verworven rechten, want dat is te treurig voor woorden!
Maar loop niet te jammeren over verworven rechten, want dat is te treurig voor woorden!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Frankvandenberg
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 Sep 2009, 23:27
- Contact:
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Beste Edward,
Ik denk dat jij onze redder bent.
Ik denk dat jij onze redder bent.
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Snelle balans;
- hypotheekaftrek voor bestaande gevallen gaat mij geld kosten;
- MRB voor mijn 3 oldtimers gaat mij geld kosten (is luxe, leg ik mij bij neer);
- Zorgverzekering naar inkomen (heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen) kost mij bijna 3000 per jaar extra.
Hard werken loont?
En hoe zit het nou met die banken tegenwoordig? Bijna geen rente en wel vet belonen.
Als jij van de bank steelt ga je de gevangenis in;
Als de bank van jou steelt worden er bonussen uitgedeeld.
Zo, dat moest er even uit :)
- hypotheekaftrek voor bestaande gevallen gaat mij geld kosten;
- MRB voor mijn 3 oldtimers gaat mij geld kosten (is luxe, leg ik mij bij neer);
- Zorgverzekering naar inkomen (heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen) kost mij bijna 3000 per jaar extra.
Hard werken loont?
En hoe zit het nou met die banken tegenwoordig? Bijna geen rente en wel vet belonen.
Als jij van de bank steelt ga je de gevangenis in;
Als de bank van jou steelt worden er bonussen uitgedeeld.
Zo, dat moest er even uit :)
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
theov schrijft:
Juist, dat bedoel ik. Boter, veel boter. Drie oldtimers boehoe. Je hebt het slecht hoor. Hoeveel auto's rij daarnaast dagelijks? Er zijn genoeg medelanders die amper één auto kunnen betalen. Relativeren.
De banken, je hoeft er geen zaken mee te doen. Wat is de relevantie in dit topic??
Snelle balans;
- hypotheekaftrek voor bestaande gevallen gaat mij geld kosten;
- MRB voor mijn 3 oldtimers gaat mij geld kosten (is luxe, leg ik mij bij neer);
- Zorgverzekering naar inkomen (heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen) kost mij bijna 3000 per jaar extra.
Hard werken loont?
En hoe zit het nou met die banken tegenwoordig? Bijna geen rente en wel vet belonen.
Als jij van de bank steelt ga je de gevangenis in;
Als de bank van jou steelt worden er bonussen uitgedeeld.
Zo, dat moest er even uit :)
Juist, dat bedoel ik. Boter, veel boter. Drie oldtimers boehoe. Je hebt het slecht hoor. Hoeveel auto's rij daarnaast dagelijks? Er zijn genoeg medelanders die amper één auto kunnen betalen. Relativeren.
De banken, je hoeft er geen zaken mee te doen. Wat is de relevantie in dit topic??
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten