Snap ik, maar je ziet ook wat voor een rotzooi dat geeft.
Ik denk dat het te weinig oplevert, weet echter ook dat er tal van smoezen zullen worden verzonnen om e.e.a. te rechtvaardigen. Maar zit er ook weer niet zooooo mee wat de beslissing ook moge zijn.
AOW en MRB vind ik persoonlijk een beetje appels en peren vergelijken, maar om dat goed uit te leggen is veel te o.t.
Welnu, mijn duiten zijn op en stop...;)
Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
hmm kennelijk zijn er verschillende modellen van mrb vrijstellings beschikkingen.
Die van mij verwijst nergens naar een wetsartikel. zie bijlage
groetjes, Fenna [file name=mrbvrijstelling.pdf size=124719]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/mrbvrijstelling.pdf[/file]
Die van mij verwijst nergens naar een wetsartikel. zie bijlage
groetjes, Fenna [file name=mrbvrijstelling.pdf size=124719]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/mrbvrijstelling.pdf[/file]

-
Frankvandenberg
Stalling te huur!!!
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/152374/Verzekeraar_verplicht_garage_voor_stalling_bij_oldtimerverzekering.html
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/152374/Verzekeraar_verplicht_garage_voor_stalling_bij_oldtimerverzekering.html
Frankvandenberg schrijft:
Yup, hier ook! :P :P
Al lijkt me wisselen van verzekeraar goedkoper. ;)
Stalling te huur!!!
Yup, hier ook! :P :P
Al lijkt me wisselen van verzekeraar goedkoper. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Hmmm, een stalling omdat je dan minder snel de auto pakt? Grappige redenering. Als ze een max aantal km's willen stellen dan moeten ze dat gewoon doen en dat handhaven.
Wat willen ze dan verplicht stellen voor mensen met een verzameling klassiekers? Een parkeergarage onder je huis?
Al zal het mij persoonlijk jeuken B)
En dat is maar 1 van de 4 hallen...
Wat willen ze dan verplicht stellen voor mensen met een verzameling klassiekers? Een parkeergarage onder je huis?
Al zal het mij persoonlijk jeuken B)
En dat is maar 1 van de 4 hallen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
Je hebt natuurlijk altijd "Baas boven Baas" :side:
Groet Ron
Ps: Mijn buurman heeft ze ook alle 4 gewoon binnen staan, zoals nu ook de meeste echte oldtimers.
Groet Ron
Ps: Mijn buurman heeft ze ook alle 4 gewoon binnen staan, zoals nu ook de meeste echte oldtimers.
110-Td5 X-tech 2006
R1200C schrijft:
Tja, jammer, zo'n hal en zo'n auto , en dan van die ordinaire radiatortjes ..
waarom geen fraaie design exemplaren aan de wand vraag ik me dan af.
wat een goedkope bedoening zeg..
Nee , echt jammer.. :silly:
Tja, jammer, zo'n hal en zo'n auto , en dan van die ordinaire radiatortjes ..
waarom geen fraaie design exemplaren aan de wand vraag ik me dan af.
wat een goedkope bedoening zeg..
Nee , echt jammer.. :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Ja, die radiatoren moeten nog een keer aandacht krijgen. Zolang het dak nog niet geïsoleerd is gaan die toch niet aan. Maar sinds de foto gemaakt is is het iets voller geworden ;)
Kei veel groeten,
Joost
Joost
-
Landmarcs
R1200C schrijft:
Laat ik nu ook gedacht hebben dat als ik kon kiezen tussen die lekker warm gestalde OldTimer en de moderne maar koude en dichtgevroren moderne ... dat ik het wel weet, zeker voor al die alledaagse ritjes naar de kruidenier, bakker etc.
Nu kan ik niet kiezen, is de garage te klein, en doe ik bijna alle boodschappen op de fiets (want dat is hier een stuk vlugger en comfortabeler (aangenomen dat je niet ondersteboven gereden wordt).
Kennelijk heb je verzekeraars die, nu er sowieso OldTimer discussies zijn, ook de OldTimer-verzekering willen uitmelken. Ik zou zeggen, kijk eens rond, er is qua autoverzekering duidelijk meer te "verdienen" als bijv. bij de ziektekostenverzekeringen, als je eens rond-shopt.
Groeten MarcS
Hmmm, een stalling omdat je dan minder snel de auto pakt? Grappige redenering. Als ze een max aantal km's willen stellen dan moeten ze dat gewoon doen en dat handhaven.
.......
Laat ik nu ook gedacht hebben dat als ik kon kiezen tussen die lekker warm gestalde OldTimer en de moderne maar koude en dichtgevroren moderne ... dat ik het wel weet, zeker voor al die alledaagse ritjes naar de kruidenier, bakker etc.
Nog iets meer sneeuw en je vindt een buiten gestalde auto niet meer terug.
Nu kan ik niet kiezen, is de garage te klein, en doe ik bijna alle boodschappen op de fiets (want dat is hier een stuk vlugger en comfortabeler (aangenomen dat je niet ondersteboven gereden wordt).
Kennelijk heb je verzekeraars die, nu er sowieso OldTimer discussies zijn, ook de OldTimer-verzekering willen uitmelken. Ik zou zeggen, kijk eens rond, er is qua autoverzekering duidelijk meer te "verdienen" als bijv. bij de ziektekostenverzekeringen, als je eens rond-shopt.
Groeten MarcS
R1200C schrijft:
Gewoon nette T 33 type's installeren, het liefst om en om op de wanden voor gelijkmatige warmteverdeling.
Nog mooier zijn natuurlijk convector putten..
Warmte berekening maken - uitgaande van slaapkamer gewenste temp(is 18 graden) , is 70 watt per kubieke meter.
Dus aantal K. meters meten, delen door het aantal gewenste radiators, en dan weet je hoeveel je van die jongens moet monteren met bijbehorende omvang/maatvoering.
Bij iedere graad verhoging moet de watts capaciteit met 5 % verhoogd worden.
Let op dat je ketel het wel kan trekken!
Dak isoleren: veel verschillende opties, weet dat tegen de 30% van je warmte verloren gaat via het dak, dus dat loont omdat aan te pakken.
Goed, tot zover dit bouwintermezzo.. :blush:
Ja, die radiatoren moeten nog een keer aandacht krijgen. Zolang het dak nog niet geïsoleerd is gaan die toch niet aan. Maar sinds de foto gemaakt is is het iets voller geworden ;)
Gewoon nette T 33 type's installeren, het liefst om en om op de wanden voor gelijkmatige warmteverdeling.
Nog mooier zijn natuurlijk convector putten..
Warmte berekening maken - uitgaande van slaapkamer gewenste temp(is 18 graden) , is 70 watt per kubieke meter.
Dus aantal K. meters meten, delen door het aantal gewenste radiators, en dan weet je hoeveel je van die jongens moet monteren met bijbehorende omvang/maatvoering.
Bij iedere graad verhoging moet de watts capaciteit met 5 % verhoogd worden.
Let op dat je ketel het wel kan trekken!
Dak isoleren: veel verschillende opties, weet dat tegen de 30% van je warmte verloren gaat via het dak, dus dat loont omdat aan te pakken.
Goed, tot zover dit bouwintermezzo.. :blush:
110 HT 200 Tdi 1989.