Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ron63

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor Ron63 » 11 Nov 2012, 18:44

marcenvon schrijft:
Ik gebruik mijn klassieker om op dinsdag boodschappen te doen bij de supermarkt in het volgende dorp. Dat betekend dat ik hem dus 50x per jaar, 20km per keer, niet recreatief gebruik. Maak ik dan misbruik van een regeling?

Buiten de vakanties en dagje weg met de familie maak ik dus niet veel kilometers, maar met 60 dagenkaart kom ik het jaar niet door..... Dilemma's, dilemma's, dilemma's..... ;)

Marc

Grote vrieskist en eens in de 14dagen boodschappen doen :laugh: en opgelost
110-Td5 X-tech 2006

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 11 Nov 2012, 19:15

Ron63 schrijft:
marcenvon schrijft:
Ik gebruik mijn klassieker om op dinsdag boodschappen te doen bij de supermarkt in het volgende dorp. Dat betekend dat ik hem dus 50x per jaar, 20km per keer, niet recreatief gebruik. Maak ik dan misbruik van een regeling?

Buiten de vakanties en dagje weg met de familie maak ik dus niet veel kilometers, maar met 60 dagenkaart kom ik het jaar niet door..... Dilemma's, dilemma's, dilemma's..... ;)

Marc

Ik zat te denken aan verhuizen, maar dit is ook een goed idee :lol:
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Nov 2012, 19:43

marcenvon schrijft:
Ron63 schrijft:
marcenvon schrijft:

Marc

Ik zat te denken aan verhuizen, maar dit is ook een goed idee :lol:

Geloof het niet, maar met de fiets is het net zo ver. :huh: :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 11 Nov 2012, 20:56

lopend ook, misschien korter als je de weg kan afsnijden :side:
110-Td5 X-tech 2006

MichielG

Berichtdoor MichielG » 13 Nov 2012, 23:16

Ik zou zelf erg blij worden van de 60 dagen kaart. Kan ik rustig knutselen aan de wagen en af en toe het dagje rijden of vakantie. Nice !!

Frankvandenberg

Berichtdoor Frankvandenberg » 13 Nov 2012, 23:46

Wanneer leren wij eens op te komen voor ons recht in plaats van nu al ideeën te opperen hoe het ook anders kan. De ideeën met betrekking op het afschaffen van vrijstelling voor de wegenbelasting zijn pas echt nodig wanneer de Tweede Kamer de oldtimerkwestie naar de Eerste Kamer stuurt. Daarvoor moet je juist je poot stijf houden en die fout maken zelfs de Knac en het FEAC.

En die petitie bij de verzekeraar Knac is alleen bedoelt om voertuigen te beschermen die ouder zijn dan 30 jaar. Dus vele van ons pissen dan nog naast de pot mocht de lobby toch blijken te gaan werken.

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 13 Nov 2012, 23:56

Frankvandenberg schrijft:
Wanneer leren wij eens op te komen voor ons recht in plaats van nu al ideeën te opperen hoe het ook anders kan. De ideeën met betrekking op het afschaffen van vrijstelling voor de wegenbelasting zijn pas echt nodig wanneer de Tweede Kamer de oldtimerkwestie naar de Eerste Kamer stuurt. Daarvoor moet je juist je poot stijf houden en dat doen zelfs de Knac en het FEAC niet.

En die petitie bij de verzekeraar Knac is alleen bedoelt om voertuigen te beschermen die ouder zijn dan 30 jaar. Dus vele van ons pissen dan nog naast de pot mocht de lobby toch blijken te gaan werken. Maar opper gerust verder hier met alle ideeën, de 'groene' media of enkele politici lezen ook vast mee.

Spreek je jezelf nu tegen of is de laatste oproep ironisch dan wel sarcastisch bedoeld, maar ben je niet echt in staat om dat puntig te verwoorden? Ik mis hem even..

iemand een architect nodig?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Nov 2012, 07:56

en voor welk "recht" denk je op te komen? waarom zou er recht op belastingvrij blijven zijn?
gone

Arthur 110

Berichtdoor Arthur 110 » 17 Nov 2012, 10:58

Wat Frank wil zeggen (denk ik) is dat er eerst een drastische maatregel wordt aangekondigd: alle klassiekers gaan de volle mep MRB betalen. De getroffenen gaan vervolgens panisch naar een compromis zoeken terwijl vergeten lijkt te zijn dat ze origineel helemaal niets betaalden. Gewoon onderhandelingstactiek dus, dubbel zo hoog inzetten als je van plan was, op de helft uitkomen na onderhandelen dus je plan is dan bereikt. Bovendien hebben de betalers het gevoel dat ze de helft er vanaf hebben kunnen onderhandelen. Dus een win-win situatie :S

Tsja en recht op MBR vrijstelling... Je zou kunnen spreken van een verworven recht, net als bij het recht van overpad e.d. Ik heb een brief van het ministerie waarin me vrijstelling van het betalen van MRB wordt verleend, dat soort toezeggingen moet ik voortaan met een korreltje zout nemen? Als ze nu slim waren geweest -maar dat hoeft de almachtige overheid niet te zijn- dan hadden ze het 'oldtimer belasting' o.i.d. genoemd, dan had ik niet mogen klagen. Ik betaal dan immers nog steeds geen MRB ;-)

Frankvandenberg

Berichtdoor Frankvandenberg » 17 Nov 2012, 11:07

Juist Arthur thanks.

Terug naar “Kroeg”